KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by edy on Mon Oct 12, 2009 3:51 pm

teringin juga sia mo tanya... ada ka kontraktor di kg kita...?

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by edy on Wed Oct 28, 2009 7:44 am

sebenarnya saya ada juga mendengar ada kontraktor di kg kita tapi idak pula tahu mcmana prestasinya...

bukan apa tapi kalau mau jadi kontraktor.. saya buli ajar tip2nya.. atau kalau dorang suda berjaya, saya pula mo minta ajar.. he he he...

sebenarnya kerja kontraktor adalah kerja yg paling mudah dan cepat menaikkan pendapatan! Mau jadi jutawan pun buli kalau jadi kontraktor tapi memandangkan kontraktor ni melibatkan orang2 dari paling atas pentadbiran pejabat sampai la kepada orang yang paling bawah.. tu macai kuntirik.. na, mo jadi kontraktor bukan senang, tapi asal suda jadi... mimang lumayan!

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by ies on Wed Oct 28, 2009 10:37 am

huhuhu ble buat duit byk ni klu jd kontraktor

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by ies on Wed Oct 28, 2009 10:38 am

sy rasa klu kna bg pdedahan d kmpg ni rmai y bminat ni

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by jo on Wed Oct 28, 2009 5:15 pm

alangka baiknya kalau sya jadi kontraktor... apa ba skil yg perlu ada kalau mau jadi kontraktor ni? Berapa modal.. dan sebagainya, kasi terang la ba kio...

jo
Pengunjung Senior

Posts : 284
Join date : 2009-06-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by jo on Wed Oct 28, 2009 5:36 pm

saia sebenarnya cita2 mo jadi kontraktor... harap2 berjaya.... Laughing drunken

jo
Pengunjung Senior

Posts : 284
Join date : 2009-06-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by edy on Wed Oct 28, 2009 8:40 pm

ies wrote:huhuhu ble buat duit byk ni klu jd kontraktor

ies wrote:sy rasa klu kna bg pdedahan d kmpg ni rmai y bminat ni

jo wrote:alangka baiknya kalau sya jadi kontraktor... apa ba skil yg perlu ada kalau mau jadi kontraktor ni? Berapa modal.. dan sebagainya, kasi terang la ba kio...

jo wrote:saia sebenarnya cita2 mo jadi kontraktor... harap2 berjaya.... Laughing drunken

semua yg anda luahkan disini sebenarnya amat menarik... ikuti tred ini untuk mengetahui lebih lanjut mengenai kontraktor... dulu org bilang karaja kuntirik mcm indada pangkat langsung... sebenarnya karaja kuntirik adalah karaja paling relax di dunia tapi banyak duit... nanti saya akan ceritakan lebih lanjut... Laughing

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by LEE XIN TONG on Fri Oct 30, 2009 3:41 pm

YANG SIA TAHU CONTRACTOR ELECTRIC MEMANG ADA...DUULU MULA-MULA ELECTRIC SAMPAI DI NUNTUNAN SI ADUL PALING LAKU. TAPI SEKARANG YANG SIA TAU LAGI SI SANDER AUGUS ADA SYARIKAT SENDIRI BAH DI KK. SYARIKAT A.A CONTRACTOR.

LEE XIN TONG
Pengunjung Tetap

Posts : 556
Join date : 2009-10-27
Location : LUYANG

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by Togunggak2 on Fri Oct 30, 2009 5:04 pm

bukan si adul pakai lesen org lainkah? kalau ada lesen sendiri yg bagus..

Togunggak2
Pengunjung Awal

Posts : 97
Join date : 2009-08-14

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by edy on Fri Oct 30, 2009 11:24 pm

kontraktor ada banyak macam kontraktor... ada yg buat kerja2 letrik, ada yg buat kerja2 bangunan.. dan banyak lagi... jadi kalau pakai lesen orang lain.. dia tu memang la kontraktor tapi lebih kepada jenis ali-baba.. tapi pengalamannya sebagai kontraktor tidak boleh dipertikaikan...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by edy on Fri Oct 30, 2009 11:27 pm

ok... dalam kerja-kerja kontrak dalam kerajaan.. ada dua kalau di sabah iaitu kerajaan persekutuan dan kerajaan negeri... dua-dua buli kasi peruntukan tuk kerja2 kontrak tapi lesen yg digunakan adalah berbeza...

untuk yg swasta pula, lesen kontraknya hendaklah berdaftar dengan syarikat tersebut baru boleh mendapat kerja...

Kerja-kerja kontrak ni pula ada kadar lesen masing2... selalunya kalau yg bumiputera, dorang guna lesen F sahaja.. dan duitnya pun sikit juga la tapi agak mudah mo dapat ni lesen sebab di kalangan bumiputera sahaja. Kalau mau dapat ni lesen... kena hadir kursus ooo....

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by freddybenz on Sun Nov 01, 2009 11:45 am

ya kan...dlm senarai forum kita ni pun ada kontaktor....c aa...cun bangat dio ni ....

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by jo on Mon Nov 02, 2009 7:20 am

bagus ni info tuan edy... sia mimang bercita-cita mo jadi kontraktor / businessman.. info in sangat menarik. pertanyaan sia lagi..

kalau sia ada duit katakan RM10,000.00... buli mula suda ka ni kerja2 kontraktor ni..?

jo
Pengunjung Senior

Posts : 284
Join date : 2009-06-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by edy on Mon Nov 02, 2009 1:04 pm

kalau kira mimang inda cukup la RM10,000.00 tuk jadi kontraktor sebab kontraktor ni banyak leaking duit... terutama di kadai kupi! step mo jadi koontraktor ialah...

a. ikut2 dulu siapa2 yg suda jadi kontraktor bergantung kepada kerja kontrak apa yg anda minat... kalau minat mo jadi kontraktor letrik, cari si sander.. ikut2 dia ... he he he... sambil tu belajar la juga, jan ikut saja tapi inda belajar!

b. chek2 la mcmana mo buat lesen kontrak... selalunya pergilah PUKONSA (pusat Kontraktor-kontraktor Sabah), atau pi Perbendaharaan malaysia Sabah (PMS), atau pi la di pejabat persekutuan untuk dapat lesen PKK (pusat Khidmat Kontraktor - federal).. atau buli juga join mana2 bos/grup syarikat2 yg besar tuk buat kerja2 sambil belajar...

c. dapatkan kemahiran terutama kemahiran membuat anggaran kerja, kemahiran buat kerja dan kemahiran buat kertas kerja

d. bila suda ada semua di atas.. mimang la mo ada trading licence ba tuk mo dapat lesen2 kontrak ni...

e. Cuba la apply Kelas F... ini adalah untuk bumiputera sahaja

f. bila suda ada lesen.. rajin2 la buat profail syarikat anda itu dan hantarkan kepada beberapa syarikat / jabatan untuk pengetahuan dorang.. sambil2 tu buat team kerja mana tau tiba2 kana kasi kerja, nanti inda siap ikut masa yg ditetapkan.. runding tu pekerja bagus2... bekerja sbg satu team..!

g. lepas tu rajin2 juga muncul di pejabat2 supaya bos-bos pun kenal kau... belanja dorang minum di kantin dorang pun buli.. inda paya la belanja yg mahal2.. sebab kalau ikut pengalaman saya... saya akan takut dan lari kalau ada kontraktor yg mo belanja yg mahal2 dan yg bukan-bukan... minum nescafe harga 1 ringgit di kantin buli la...

h. bila suda kenali... buli la buat kertas kerja yg ngam... hantar pada dorang dan mana tau ada la dapat kerja yg sekitar RM1500 - RM5000... buli la ba itu! untung adala sekitar 1-2 ribu sebulan...

UNTUK PROSES A-H DI ATAS... DUIT RM10,000.00 TU MIMANG BULI SUDA...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by LEE XIN TONG on Tue Nov 03, 2009 1:07 pm

Shocked

LEE XIN TONG
Pengunjung Tetap

Posts : 556
Join date : 2009-10-27
Location : LUYANG

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by aa on Sat Nov 07, 2009 8:30 pm

Tuan jo 10,000.00 pun boleh sudah jadi kontraktor dgn syarat main-con supply u material lepas tu buat kerja secepat mungkin supaya claim banyak
main-con akan potong u claim(Harga material)

aa
Pengunjung Senior

Posts : 374
Join date : 2009-10-07
Age : 43
Location : penampang

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by mafia1975 on Sun Nov 08, 2009 6:46 am

mari kita kita tubuhkan syarikat kontrktor usahsama kpg ntnan,agar lepas ni tak perlu panggil kontrktor luar utk majukan projek d kpg

mafia1975
Pengunjung Tetap

Posts : 534
Join date : 2009-11-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by aa on Sun Nov 08, 2009 6:55 am

mafia1975 wrote:mari kita kita tubuhkan syarikat kontrktor usahsama kpg ntnan,agar lepas ni tak perlu panggil kontrktor luar utk majukan projek d kpg

Sia sokong ni tuan untuk kebaikan kg juga..

aa
Pengunjung Senior

Posts : 374
Join date : 2009-10-07
Age : 43
Location : penampang

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by mafia1975 on Sun Nov 08, 2009 7:00 am

yess mestinya d sokong pak oleh rakyat2 d sna itu

mafia1975
Pengunjung Tetap

Posts : 534
Join date : 2009-11-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by edy on Mon Nov 16, 2009 6:29 pm

mafia1975 wrote:mari kita kita tubuhkan syarikat kontrktor usahsama kpg ntnan,agar lepas ni tak perlu panggil kontrktor luar utk majukan projek d kpg
mengikut perkiraan saya...dan pengalaman saya, perkara penubuhan kerjasama kontraktor antara sesama org kg ini pada dasarnya memangla niat baik dan boleh membawa kejayaan, tapi 95% adalah kegagalan... ia benar2 memerlukan komitmen terutama dari segi pemikiran dan kejujuran...

tapi persatuan kontraktor yg berasaskan keluarga selalunya berjaya...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by Urub's on Tue Nov 17, 2009 4:21 pm

sy stuju..lgpun,di kmpung kta ni ramai yg pakar dan rajin2..cuma perlu lantik sorang mastermindnya sj...

Urub's
Pengunjung Senior

Posts : 411
Join date : 2009-10-24

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by aa on Wed Nov 18, 2009 8:10 pm

Sebenarnya d kg ni banyak yg teringin menjadi kontraktor tapi mungkin hanya kekurangan modal.......

aa
Pengunjung Senior

Posts : 374
Join date : 2009-10-07
Age : 43
Location : penampang

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by aa on Thu Nov 19, 2009 6:05 am

Hari ini sia ada suruh c Adul pgi check wiring d BSN keningau........harap2 dia dpt cari tu penyakit pandi trip kah

aa
Pengunjung Senior

Posts : 374
Join date : 2009-10-07
Age : 43
Location : penampang

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by edy on Thu Nov 19, 2009 7:10 am

dapat sj dia tu... suda pengalaman kan... Laughing

cuba kita kasi senarai kontraktor di kg kita...

a. Victor Dumbong (duulu la.. skrang mcm inda aktif suda...)
b. AA
c. Adul (?) atau selalu sub saja...? inda sy pasti...
d. Itor... Duuulu dia perna juga..

siapa lagi aa..... mcm terlalu kurang oooo...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by aa on Thu Nov 19, 2009 8:22 am

edy wrote:dapat sj dia tu... suda pengalaman kan... Laughing

cuba kita kasi senarai kontraktor di kg kita...

a. Victor Dumbong (duulu la.. skrang mcm inda aktif suda...)
b. AA
c. Adul (?) atau selalu sub saja...? inda sy pasti...
d. Itor... Duuulu dia perna juga..

siapa lagi aa..... mcm terlalu kurang oooo...

Ya bah mcm kurang betul oh...sia pun tidak tau siapa2 lgi kontraktor d kg,yg sia tau c adul saja(bahagian wiring) sia sda kasih sub juga dia sikit2 bahagian keningau/tenom.
Tentang lesen sia tidak tau adakah tiada sekurang2nya berdaftarlah dgn suruhanjaya tenaga,sesb.

aa
Pengunjung Senior

Posts : 374
Join date : 2009-10-07
Age : 43
Location : penampang

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada "Kontraktor" ka di kg kita?

Post by Sponsored content Today at 1:51 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum