KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by edy on Tue Jun 30, 2009 8:39 am

ada idea ka...? kalau ada mohn di kongsi di sini dan kalau bole dapatkan

a. gambar
b. bukti spt scan IC dll bukti
c. can cerita/sejarah/profil org tu...

saya rasa tred ni sangat bagus utk kita dan keturunan org tu...

p/s : kalau orang tu suda meninggal pun masih boleh dimasukkan sebab kita cari org paling tua. Maksud saya paling tua di sini ialah yg memang menjangkau umur panjang (80 ke atas)...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by eJery on Tue Jun 30, 2009 1:23 pm

oh.. sa ada calon tapi tiada bukti.. hehe.. sia pun tida nokokosup dia.

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by MooK on Tue Jun 30, 2009 2:26 pm

ramai juga yang sia tau tapi tiada bukti.. ini mesti mau kena tanya org tua²

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by jo on Tue Jun 30, 2009 5:09 pm

jangan calonkan sia wpun sia ada sirung...!

jo
Pengunjung Senior

Posts : 284
Join date : 2009-06-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by Golun on Tue Jun 30, 2009 8:59 pm

ada yg saya tahu orng plng tua d kg kita..tapi sudah meninggal..lama suda meninggal.. nama dia Odu Kundikoi..semasa dia masi idup lagi dia ada cerita kami tenteng dirinya..dia ada cakap semasa zaman Datu Mat Salleh..c odu Kundikoi ni suda jadi sumandak.. tp sa inda ingat lagi brapa umur dia sewaktu dia meninggal..yg sa ingat lebih 100 tahun..utk kepastian nanti ada masa sa p tingu d kuburan la..tapi mesti ada kawan..sapa mo kasi kawan sia... koindorosi kasari songulun la...kio.. Twisted Evil

Golun
Pengunjung Senior

Posts : 316
Join date : 2009-06-20

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by Ansis on Tue Jun 30, 2009 9:59 pm

hehehe... orosian kasari kot komando kio... Very Happy

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by edy on Tue Jun 30, 2009 10:05 pm

kada oku owito kio... maan nu nopo siasaai kio... he he he

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by MooK on Tue Jun 30, 2009 10:08 pm

ada lagi sia dengar dari org tua², Odu Kompoyong nenek diorang c jubih ubin waktu dia meninggal umur dia 116 tahun.. tapi sia tiada bukti yg kukuh la... ni apa yg sia tanya dari org tua² saja hehe...

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by edy on Tue Jun 30, 2009 10:09 pm

ya kan... adu kompoyong dan odu kundikoi mimang sudah talampau tua waktu dorang meninggal...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by eJery on Wed Jul 01, 2009 12:59 pm

ada lagi yang akan lebih tua dari calon2 yang disebut di forum ini, dan beliau masi ada lagi sampai sekarang. asal ada yang meninggal dia datang p minta tambah umur. siapaaaa...................

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by Ansis on Wed Jul 01, 2009 7:34 pm

hehehe saya kenal siapa tu orang... Very Happy

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by liau7080 on Fri Jul 03, 2009 10:11 am

sia pun kanal juga haha..kalau kana tambah semua permintaan umur dia mesti sampai abad ke-22 pun masi alanut... Twisted Evil

liau7080
Moderator
Moderator

Posts : 148
Join date : 2009-06-26
Age : 41
Location : apin2, keningau.

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by freddybenz on Sat Jul 04, 2009 9:00 am

sa pun kenal....harap2 dia ni panjang umur...tapi mari kita mencari siapakah orang yg paling tua dikg sekarang ni yg masih hidup...... jom kita tengok.... ok.... sa mulakan mungkin c atuk2 @ bungis...dia sekarang 76 tahun...

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by eJery on Sat Jul 04, 2009 5:24 pm

si aki kundaya berapa umur suda tu?

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by Ansis on Sat Jul 04, 2009 7:50 pm

mana si tuan mook ni... dia buli tanya tu..

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by edy on Sat Jul 04, 2009 10:13 pm

interbiew la... pasal (sya cakap realiti siiikit)... kalau sda indada mana buli interview lagi....

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by MooK on Sun Jul 05, 2009 1:00 am

Ansis wrote:mana si tuan mook ni... dia buli tanya tu..
sia pernah nampak ic dia dulu.. tapi sia lupa sudah tahun berapa dia lahir tu.. lingkungan umur 8x sudah la.. tapi dia cakap tarik lahir dia dalam ic pun bukan betul.. sebab masa ic diperkenalkan, diorang bukan ingat bila diorang lahir.. main aga² saja..

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by eJery on Sun Jul 05, 2009 12:43 pm

kasi ikut saja yang di ic lah..

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by edy on Sun Jul 05, 2009 3:59 pm

eJery wrote:kasi ikut saja yang di ic lah..

betul tu pasal ia bukti yg nyata... buli juga main aga2 tapi inda berapa buli pakai kalau sebagai bukti...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by Ansis on Sun Jul 05, 2009 6:55 pm

kasi ikut sj ic, sb kalau bukan ic, dr mana lagi...ok la tu.. sb itu durang paling tua sb tarikh lahir main aga2 sj, kalau yg muda2, manada main aga2 sdh, kalau main aga2 juga, sahlah PTI, hehehehe...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by eJery on Sun Jul 05, 2009 7:56 pm

hehe.. lagipun kalau ikut yang di ic, lebih senang mau tunjuk bukti dan rasmi.

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by buhangkut on Thu Jul 16, 2009 8:31 pm

jd, mcmana? sdh pigi interview si aki kundaya? nt pigi tanya si odu giba juga..

buhangkut
Pengunjung Senior

Posts : 485
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by edy on Thu Jul 16, 2009 11:15 pm

ba... pigi la kamu interview ba... mesti kasi cepat nanti mana tau inda sempat! Laughing bukan dipihak yg tua saja... tp yg muda pun bukan kita yg kasi tentu umur.... Laughing

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by liau7080 on Fri Jul 17, 2009 9:04 am

kalau kita kasi tentu tarikh mati mungkin panjang umur kita hehehehe...

liau7080
Moderator
Moderator

Posts : 148
Join date : 2009-06-26
Age : 41
Location : apin2, keningau.

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by liau7080 on Fri Jul 17, 2009 10:08 am

golund, onuai oku tarikh mati nu hehehe.... Very Happy

liau7080
Moderator
Moderator

Posts : 148
Join date : 2009-06-26
Age : 41
Location : apin2, keningau.

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa penduduk yang paling "TUA" kg kita?

Post by Sponsored content Today at 10:05 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum