KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by edy on Fri Sep 25, 2009 10:58 pm

eJery wrote:Jangan2 dia dalam proses mau buat satu album lagi ni. Kan tuan edy...

dlm proses sebenarnya utk album ke 4... tapi ada dua versi saya sedia, tengok la apa yang jadi, versi 1-rohani, versi 2-duniawi... Laughing

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by Urub Labuan on Sat Sep 26, 2009 7:47 am

ati2 tuan edy sal gambar2 mcm ni,,si tuan mook pandai tu p kasi selit gambar dia tu bangunan batery yg di tenga2 tu.tida pun,ada gambar dia sdg mandi di laut..hehe..Q.Elizabeth pun buli jd tompinai dia..pingkasaan nopo kio.

Urub Labuan
Pengunjung Junior

Posts : 103
Join date : 2009-08-06
Location : labuan

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by eJery on Sat Sep 26, 2009 2:13 pm

edy wrote:
eJery wrote:Jangan2 dia dalam proses mau buat satu album lagi ni. Kan tuan edy...

dlm proses sebenarnya utk album ke 4... tapi ada dua versi saya sedia, tengok la apa yang jadi, versi 1-rohani, versi 2-duniawi... Laughing
Harap2 dua2 jadi. Hehehe... Jangan lupa beli yang original kio kawan2..

Urub Labuan wrote:ati2 tuan edy sal gambar2 mcm ni,,si tuan mook pandai tu p kasi selit gambar dia tu bangunan batery yg di tenga2 tu.tida pun,ada gambar dia sdg mandi di laut..hehe..Q.Elizabeth pun buli jd tompinai dia..pingkasaan nopo kio.
Hehehhee.. Kasi lapor saja sama PHIM. hehheeh..

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by MooK on Sun Sep 27, 2009 8:28 pm

edy wrote:
eJery wrote:Jangan2 dia dalam proses mau buat satu album lagi ni. Kan tuan edy...

dlm proses sebenarnya utk album ke 4... tapi ada dua versi saya sedia, tengok la apa yang jadi, versi 1-rohani, versi 2-duniawi... Laughing
bila keluar ni tuan? nanti buli sia tolong promosi hehehe

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by edy on Mon Oct 12, 2009 11:14 pm

si aa buli cerita ni ..... Laughing dia mungkin ada informasi...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by aa on Mon Oct 12, 2009 11:26 pm

sia ingat c elizabeth agustine pun ada album tu dulu tapi tidak ingat tahun berapa.

aa
Pengunjung Senior

Posts : 374
Join date : 2009-10-07
Age : 43
Location : penampang

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by Ansis on Tue Oct 13, 2009 11:58 am

ya, mcm saya ada dengar2 lagu dia di radio...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by jo on Tue Oct 13, 2009 12:01 pm

Ansis wrote:ya, mcm saya ada dengar2 lagu dia di radio...

ada lagu di RTM tidak semestinya ada album.. ni yg sya tau la.. btul ka itu?

jo
Pengunjung Senior

Posts : 284
Join date : 2009-06-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by jo on Tue Oct 13, 2009 12:03 pm

aa wrote:sia ingat c elizabeth agustine pun ada album tu dulu tapi tidak ingat tahun berapa.

menarik ni sebab saya cuma hanya dengar dia menyanyi lagu di RTM, inda pernah dengar dia ada album... mungkin saya salah, betul ka ada?

jo
Pengunjung Senior

Posts : 284
Join date : 2009-06-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by aa on Tue Oct 13, 2009 8:12 pm

klu tak silap saya ada 1 album tempat rekoding d seh huat,ini nama company pun mcm tiada sudah sekarang tapi boleh cek2 bah tu kan?

aa
Pengunjung Senior

Posts : 374
Join date : 2009-10-07
Age : 43
Location : penampang

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by ies on Tue Oct 13, 2009 9:48 pm

jo wrote:
aa wrote:sia ingat c elizabeth agustine pun ada album tu dulu tapi tidak ingat tahun berapa.

menarik ni sebab saya cuma hanya dengar dia menyanyi lagu di RTM, inda pernah dengar dia ada album... mungkin saya salah, betul ka ada?
ada ba album dia 2...dia berduet sma c jaidi ariffin pun ada, klu x silap la. dlu kan kmi bjiran masa d rmh bwh, slalu sy dgr lagu dia kna psg.

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by edy on Wed Oct 14, 2009 10:05 am

aa wrote:klu tak silap saya ada 1 album tempat rekoding d seh huat,ini nama company pun mcm tiada sudah sekarang tapi boleh cek2 bah tu kan?

bagus ni... memang seh huat agak terkenal dulu, inda tau tiba2 tenggelam ni nama. cuba kunu tanya si lisi (elizabeth) adaka dia simpan gambar album dia yg dulu, bole upload di sini, cari saya tuk upload pun buli, tiap2 minggu sya di kk, 19-21hb/10/2009 ni pun saya di kk... sebab kalau inda silap sya, yg dia buat ni bukan album dia (menurut dia la...) dia duet2 saja..

apa pun bagi saya.. asal suda menyanyi dan ada album yg bertulis nama di situ dan ada orang yg beli... tu suda di kira album (mini album), apa lagi kalau suda berkumandang di radio sabah, jadi bagus juga kalau kita ada rekod dia tu, bagus untuk sejarah dan perkembangan kg kita...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by androlo on Thu Oct 15, 2009 9:36 pm

edy wrote:
aa wrote:klu tak silap saya ada 1 album tempat rekoding d seh huat,ini nama company pun mcm tiada sudah sekarang tapi boleh cek2 bah tu kan?

bagus ni... memang seh huat agak terkenal dulu, inda tau tiba2 tenggelam ni nama. cuba kunu tanya si lisi (elizabeth) adaka dia simpan gambar album dia yg dulu, bole upload di sini, cari saya tuk upload pun buli, tiap2 minggu sya di kk, 19-21hb/10/2009 ni pun saya di kk... sebab kalau inda silap sya, yg dia buat ni bukan album dia (menurut dia la...) dia duet2 saja..

apa pun bagi saya.. asal suda menyanyi dan ada album yg bertulis nama di situ dan ada orang yg beli... tu suda di kira album (mini album), apa lagi kalau suda berkumandang di radio sabah, jadi bagus juga kalau kita ada rekod dia tu, bagus untuk sejarah dan perkembangan kg kita...

tuan edy msi aktif lgi ka dlm bdng minsinding??

androlo
Pengunjung Senior

Posts : 387
Join date : 2009-08-09
Age : 28
Location : rizop

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by LEE XIN TONG on Fri Oct 30, 2009 2:11 pm

SI LISI MEMANG ADA ALBUM KELUAR PADA TAHUN 1991 ATAU 1992 KALAU SIA TIDAK SILAPLAH. DIA PUNYA LAGU PERTAMA KELUAR DI RADIO PADA TAHUN1984 TAJUK DIA SIA TIDAK TAU TP ADA SEBUT "OI AMA RONGOHO TI SINDINGKU..PARANGAHAN KU DI KOYU..ROTIO NOH O TUPUSKU DIKA..AU NODA MILO BOROSON..." BEGITULAH..

LEE XIN TONG
Pengunjung Tetap

Posts : 556
Join date : 2009-10-27
Location : LUYANG

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by Togunggak2 on Fri Oct 30, 2009 5:07 pm

banyak bakat bah sana kg kita tp nyanyi di poginuman sj...

Togunggak2
Pengunjung Awal

Posts : 97
Join date : 2009-08-14

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by edy on Fri Oct 30, 2009 11:21 pm

LEE XIN TONG wrote:SI LISI MEMANG ADA ALBUM KELUAR PADA TAHUN 1991 ATAU 1992 KALAU SIA TIDAK SILAPLAH. DIA PUNYA LAGU PERTAMA KELUAR DI RADIO PADA TAHUN1984 TAJUK DIA SIA TIDAK TAU TP ADA SEBUT "OI AMA RONGOHO TI SINDINGKU..PARANGAHAN KU DI KOYU..ROTIO NOH O TUPUSKU DIKA..AU NODA MILO BOROSON..." BEGITULAH..

bagus ni info.. buli dapatkan data yg tepat daripada si Lisi? Jadi buli la kita simpulkan ni tred kalau suda ada data yg tepat.... Laughing

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by LEE XIN TONG on Sat Oct 31, 2009 9:57 am

SIA CUBALAH DAPATKAN TP SEKARANG DIA TIADA DI SABAH BAH. DIA KURSUS MAKE UP UNTUK PERFILEMAN PUNYA DI KL. BULAN 12 BARU HABIS. JD TUNGGU DIA BALIK DULU LAH. KALAU TUAN EDY ADA MASA,CUBA GIA KO JALAN-JALAN DI PASAR MALAM ATAU YG JUAL KASET SANA DI TOMU-TOMU NGA MASIH ADA LG JUAL ITU KASET DIA. POST ISTEMEWA DIA DUDUK TONGKAT DAGU...STYLE DULU-DULU...

LEE XIN TONG
Pengunjung Tetap

Posts : 556
Join date : 2009-10-27
Location : LUYANG

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by edy on Sat Oct 31, 2009 10:10 am

ha... ha... ba sia suba2 sari la.. tp sya jarang p tamu ba.. sini KB tamu dia indada yg mcm di kg nuntunan.. sini jual karabau ada la... Laughing

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by LEE XIN TONG on Sat Oct 31, 2009 10:15 am

KEKEKEKEK...KARABAU PULA...KO NI LUSU SIA DINGAR...

LEE XIN TONG
Pengunjung Tetap

Posts : 556
Join date : 2009-10-27
Location : LUYANG

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by edy on Sat Oct 31, 2009 9:42 pm

ba... minta la si Lisi tu hantar khabar kepada kita di sini... Laughing

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by adi on Sun Nov 01, 2009 2:05 am

ADA 2 ALBUM JG C LISI BT TU DULU...SIA BUDAK2 LG NI SELALU DENGAR..

adi
Pengunjung Awal

Posts : 24
Join date : 2009-10-31
Age : 30
Location : KK

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by jo on Mon Nov 02, 2009 7:14 am

ba bagus ni kalau suda ada calon penyanyi pertama kg kita... cari lagi data-datanya.. mana tau ada lagi yg teduluan dari dia.. sebab... saya ada juga tebaca di awal tred ini...cam ramai yg "mcm perna kenal studio"... duuulu...

jo
Pengunjung Senior

Posts : 284
Join date : 2009-06-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by aa on Sat Nov 21, 2009 6:37 pm

Cuba kunu kita tanya c mafia siapa penyanyi pertama d kg kita kau tau kah mafia....

aa
Pengunjung Senior

Posts : 374
Join date : 2009-10-07
Age : 43
Location : penampang

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by djt on Sat Nov 21, 2009 6:48 pm

banyak penyanyi2 berbakat di kampung kita tu...si marius@datu buli tahan jg suara dia tu...ada lgu ciptaan dia lagi

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by ies on Sat Nov 21, 2009 6:54 pm

sapa2 y ada cover album penyanyi n2n upload la d c ni...mau jg tgu

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa "Penyanyi" pertama di kg kita?

Post by Sponsored content Today at 10:05 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum