KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 2 Bots

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

funny story!!!!!

Page 4 of 14 Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 14  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: funny story!!!!!

Post by ies on Sun Dec 06, 2009 5:02 am

Tijah menghantar surat kepada BF mat salehnya yang curang, berbunyi begini.....
"my friend speak you play wood three behind me. Now i know you correct-correct play wood three. Again-again you want sorry, again-again you want sorry...I don't want you to play my liver again. I've been crying until my eye water dry. I pull my breath deep-deep, try to zero my mind, but you voice like calling-calling me to near you at you. But you play-play me, mirror your face, don't know shy! You think i stupid?? Don't think calm water no crocodile. Man no use!"

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by ies on Sun Dec 06, 2009 5:09 am

Hahahaha ada lagi 1 surat c tijah...

"hi, motive i write this letter to give know you something. I want to cut connection us. I saw you play wood three in front of my eyes. So I break connection to pull my body from this love. I've think about this very cook-cook , I know I clap one hand only. I don't trust you again. You really crocodile land.
I don't want banana to fruits two times...SAFE LEAVE"

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by LEE XIN TONG on Mon Dec 07, 2009 4:44 pm

ASAL SIA MASUK SINI PUNYA TAJUK, TERSENGEH-SENGEH JA MULUT AKU SENYUM...LUSU-LUSU BAH SERITA KAMU NI....TAMBAH LAGI...PANDAI KETAWA SENDIRI NI KALAU BACA SERITA SI DJT....KEKEKKEKE .

LEE XIN TONG
Pengunjung Tetap

Posts : 556
Join date : 2009-10-27
Location : LUYANG

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by LEE XIN TONG on Mon Dec 07, 2009 4:49 pm

EIS...PALING SENANG SUDAH MAU PAHAM ITU INGLISH SURAT SI TIJAH KAN ABIS DIRECT TRANSLATION....KAKAKAKKAH.. PLAY WOOD THREE.

LEE XIN TONG
Pengunjung Tetap

Posts : 556
Join date : 2009-10-27
Location : LUYANG

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by androlo on Mon Dec 07, 2009 7:35 pm

hahaha,pndai mingirak sndri oi bla msk ni tjuk..bgus tul,klau mod nda bgus msuk ni tjuk kompom mod jd bek punya...

androlo
Pengunjung Senior

Posts : 387
Join date : 2009-08-09
Age : 28
Location : rizop

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Mon Dec 07, 2009 8:26 pm

iri nogi ri tuan androlo...ngam kopiyo pomolihis lihis do ginawo hehe Very Happy

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Mon Dec 07, 2009 9:13 pm

Seorang ibu bersiar2 dengan anaknya yang berumur 4 tahun dengan kereta.

Anak: ibu, kenapa ibu bunyikan hon tadi?

Ibu: oh, itu saudara kita...Kemudian ibunya membunyikan hon apabila seekor lembu melintas jalan.

Anak: itu pun saudara kita ke?

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Mon Dec 07, 2009 9:16 pm

ada kunun ni sorita mgkin kamurang pernah dingar juga kali inda pa la sia revers balik hehe....ada ni 1 rang sumandak (sort2 mangkali dia ni ) buat report d balai pulis....

sumandak: "tuan!,sia mau buat laporan."

pulis:"bah apa yg kau mau lapur"

sumandak:"tadi sia kana logor"(sambil menangis teresak esak)

tapi itu sia inda kesah......

pulis:"???abistu??(hairan)

sumandak:"yg sia marah ni sia kana buang d kusingan!!!

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Mon Dec 07, 2009 9:39 pm

Jangan tengok perempuan tak pakai baju


Budak lelaki 1: Kenapa awak takut bila tengok
gambar perempuan tak pakai baju?

Budak lelaki 2: Sebab mak saya cakap, kalau
tengok perempuan tak pakai baju, kita akan
bertukar jadi batu. Sekarang pun dah ada bahagian
anggota saya yang makin mengeras!
ahaksss!!!!

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Mon Dec 07, 2009 11:25 pm

Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Pintu yang ade tulis 'TARIK'

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Mon Dec 07, 2009 11:27 pm

Satu pagi di stesen ketapi, ada satu makcik tu dia tanya petugas kaunter..

Makcik : Anak, keretapi sampai jam berapa??

Petugas kaunter : Jam 2 Kedah, jam 5 Kelantan,jam 1 Penang,jam 7 Gemas. Makcik nak pergi mana??

Makcik : Makcik nak melintas aja.

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by LEE XIN TONG on Tue Dec 08, 2009 8:42 am

aduiii...susah mau tutup mulut ni..senyummmmm ja...siapa yg rasa-rasa tension masuk ini tajuk mesti hilang tension.... Very Happy

LEE XIN TONG
Pengunjung Tetap

Posts : 556
Join date : 2009-10-27
Location : LUYANG

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by MooK on Tue Dec 08, 2009 9:53 am

Seorang anak muda duduk di sebuah bar. Dia menatap hampa pada gelas
minuman. Dia melakukan hal itu kurang lebih satu jam lamanya.Kemudian,
datanglah seorang ganster, merebut gelas minuman orang itu dengan kasar,
lalu segera meneguknya sampai habis.Dan tiba-tiba anak muda itu menangis
tersedu-sedu...
 
Gangster itu terkejut, menepuk bahunya dan berkata,"Hei, anak muda, saya
kan cuma bergurau. Mari saya belikan minuman lainnya. Saya tidak suka
melihat seorang lelaki bersikap manja seperti ini." "Bukan, bukan itu
masalahnya. Hari ini adalah hari paling malang. Pertama, aku baru saja
membuat syarikatku rugi 10 juta, boss memarahiku dan aku baru saja dipecat.
Kedua, ketika hendak pulang, kenderaanku hilang dicuri orang. Kata polis,
mereka tidak boleh buat apa-apa, Ketiga, aku terpaksa pulang naik taksi.
Tapi, dompetku tertinggal didalam taksi itu dan akhirnya hilang.Keempat,
ketika membuka pintu rumah, istriku ternyata sedang berlaku curang dengan
kawanku sendiri...
 
Dan di bar ini... aku berpikir untuk bunuh diri saja.Tapi, Anda baru saja
merebut gelas minumanku, yang telah kuisi dengan racun...

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by MooK on Tue Dec 08, 2009 9:54 am

Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!
Lembu : Kenapa kau kata macam tu?
Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!
Lembu : Hah! Buat apa pulak?
Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga
ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti. Tapi
manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan
telor aku, macamana aku nak dapat anak!
Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!
Ayam : ?? Maksud kau?
Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri
pun ada. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi
sorang pun tak pernah panggil aku MAK!
Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!)

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by MooK on Tue Dec 08, 2009 9:57 am

Seorang penjual roti di langgar sebuah bas. Akibatnya, dia tercampak dari motor rotinya dan masuk ke dalam longkang..
 
Sementara itu rotinya bertaburan di atas jalan.. Sambil menyapu darah yang mengalir dari kepalanya.. dia terus merintih kesakitan.
 
Tak lama kemudian datanglah pihak polis menghampirinya dan bertanya..
 
"Ada apa encik..? Ada apa ?"
 
Dengan suara yang perlahan dan dengan merintih kesakitan.. penjual roti itu berkata,

"Adaaaaaa rotii kejuuuuuuu ... Adaaaaaa rotii coklaaaattt ..."
 
?__________***

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by MooK on Tue Dec 08, 2009 9:58 am

Satu hari... sebuah gedung mengadakan jualan murah.. berpusu-pusu orang ramai ingin memasuki gedung tersebut... sehingga ada yang beratur seawal2nya... walaupun gedung tersebut dibuka pada waktu 8.30pg.
 
Seorang lelaki dengan selambanya berjalan menuju ke depan... malangnya sebelum sempat sampai... tiba-tiba seorang lelaki didepannya menolaknya kebelakang sambil memarahi...
 
"woi..tak nampak ke orang !! jerkahnya..
 
"Sedap..Sedap jer nak potong line orang.. "...
 
Lelaki tersebut bangun semula..dan cuba menuju kedepan semula.. malangnya dia ditumbuk sehingga terjatuh... setelah beberapa kali mencuba utk kebarisan depan... tapi tak berjaya... akhirnya dengan nada marah.. dia berkata...
 
"Ahhhhh kalau kali nie aku tak dapat gak kedepan sana... jangan harap aku nak bukakan kedai tu..!!"
 
Laaaaaaaaaa... Tokey kedai rupanyer... hehehe
kesian dia kan????

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Tue Dec 08, 2009 10:17 am

Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka.

Farid : Mengapa?

Siti : Saya dah bosan ngan awak. saya dah ada teman baru. Sebelum tu
awak mesti kembalikan semua gambar saya.

Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti
awak pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.

Siti : Erkkkkkk........ Benci .........

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Tue Dec 08, 2009 10:19 am

Pak Pandir baru sahaja membeli motosikal baru. Dengan rasa bangga Pak Pandir pun bersiar-siar di pekan. Sampai di depan lampu isyarat, Pak Pandir berhenti kerana lampu merah. Apabila lampu hijau, semua kenderaan mula bergerak tetapi Pak Pandir masih tetap tidak berganjak dari tempatnya. Lalu datang seorang polis dan bertanya pada Pak Pandir.

Polis: Kenapa tak jalan lagi? Kan lampu hijau tu?

Pak Pandir: Maaf encik, belum ada warna lampu yang saya suka lagi. Bila sudah keluar warna yang saya suka, saya jalan. (tersenyum)

Polis: Mampus kalau macam ni! (mengetuk dahi)

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Tue Dec 08, 2009 10:22 am

Seorang anak bercerita kepada ayahnya bagaimana dia membayar tambang bas ketika pulang dari sekolah tengah hari tadi.

Anak : Ayah, tadi Man balik naik bas.
Ayah : Eh, Pak Abu tak jemput Man ke hari ni?
Anak : Tak.
Ayah : Man ada duit ke nak bayar tambang?
Anak : Ada, ayah tapi kurang seposen.
Ayah : Tambang bas berapa sen?

Anak : 60 sen.
Ayah : Man ada berapa sen?
Anak : 50 sen saja.
Ayah : Habis tu, macamana man bayar tambang?
Anak : Man ada 50 sen, Man buat muka seposen. Cukuplah jumlahnya 60 sen.
Ayah : Bertuah punya anak. (Dalam hati: Pandai jugak anak aku ni)

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Tue Dec 08, 2009 10:25 am

Monyet Kudung-Kudung

Pada suatu hari, Raja Gombirut baru lepas daripada memburu bersama pengikut-pengikutnya yang lain....

semasa diurang dalam perjalanan balik ke Istana kg Gambir...tiba-tiba...seekor
monkey kah english sedang menyayi di atas pokok......

lalu Raja Gombirut pun hendak bertanya tentang animal tersebut...

Raja: ai di atas pokok kihh!!sepa nama ko ni monyet?

lalu monkey tersebut pun menjawab..

Monkey: Chiristina.....

Raja tersebut pun begitu maradang... tetapi diajukkan lagi soalan yang kedua...

Raja: berapa umur bah kau nii??

monkey: 16 tahun ku nogi..

Raja tersebut marah lalu memaki hamun monyet tersebut..."apapa punya monyet tida guna kau ni".. namun begitu soalan ketiga tetap ada untuk diajukkan..

Raja: kampung mana bah ko tinggal??

Monyet: Tambunannnnnnnnn!!!!!!! iri no kampung ku oi Tambunananannnn!!!

Raja tersebut hampir melatup kerana dipermain kan si monkey..(kasihan de lo)
Raja Gombirut memberi amaran kepada monkey tersebut agar bercakap yang bernaraan aja...

monkey tersebut tetap degil dan nda mau mendegar....

kemarahan Raja Gombirut sudah mencapai 101%...baginda telah memerintah pengikutnya untuk mencampak monkey tersebut kedalam sungai(pegalan)...ishhh punya sedihh...


Monyet:- apa salahku kau buat ku begini???

Raja: celaka punya monyet degil kasari kihh..

Raja Gombirut sekali lagi telah melakukan hukuman yang kedua iaitu memerintahkan pengikutnya untuk mematah kaki monkey itu....

selepas kaki monkey pata...

Monkey: biar kudung-kudung ah, asalkan bahagia....

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Tue Dec 08, 2009 10:30 am

Radio Ku

Semasa hendak tidur, seorang isteri berkata kepada suaminya.
Isteri : Abang nak tau tak ?
Suami : Apa dia?
Isteri : Perempuan ni lebih kurang macam radio.
Suami : Radio?.... Macam mana tu?
Isteri : Mulut ni jadi speaker.
Suami : Lagi...
Isteri : Buah dada kiri ni kiri sebagai tuner, buah dada kanan ni pulak
sebagai volume...
Suami : Aaa... ah? Boleh abang cuba on kan radio ni tak?
Isteri : Boleh saja.... kan radio ni abang punye....
Suami : (Terus menyentuh buah dada kanan isterinya) Tak ada bunyi pun...
Isteri : Nak bunyi macamana... Abang belum cucuk "plug" nya lagi....

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Tue Dec 08, 2009 10:34 am

Important Test!

Are you male or female??????

To know the answer, look down..........................























































NOT HERE... MY FRIEND

I SAID LOOK DOWN ....

NOT SCROLL DOWN...!!!!!

muahahaha....

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Tue Dec 08, 2009 10:40 am

Sepasang suami isteri dan seorang anak yang berusia dua tahun,si anak duduk di ruang tamu
sambil tengok tv, ada pun cerita dalam tv itu kisah keluarga ,si anak melihat dalam cerita filem itu sepasang suami isteri bersama dua orang anak laki-laki, dia melihat anak yang paling kecil dalam filem itu teramat lah cimel,maka dia terpikir untuk mahukan adik yang kecil,maka dia ber lari masuk dalam bilik ibu bapa nya dan melihat ibu bapanya bertindi si bapa di atas manakala si ibu di bawah,anak itu pun bertanya,, mak..ayah buat apa tu?bapa sedang bikin adik kamu pigi kau tengok tv sekejap lagi adik kau keluar,bila anak itu dengar yang dia akan dapat adik dia pun melompat gembira,lalu keluar sambil menyanyi,,ye..ye..saya dapat adik..ye..ye..saya dapat adik..dia sambung balik menonton tv, maka dalam filem tersebut ada adagan asmara antara pelakon hero dan heroin maka hanya beberapa saat dia pun mengandung, dan hanya beberapa minit perempuan dalam filem itu pun beranak lah,jadi budak yang menonton tv tadi teringat,dalam hati nya tadi bapa bikin adik mungkin sudah keluar macam di tv,lepas tu dengan hati yag gembira brlari masuk dalam bilik dan berteriak makkkk..ayahhhh mana adik,bapa dia yang tengah kemuncak asmara terperanjat dan air pekat yang sepatutnya menjadi adik pada anak itu terpancut si dinding,dengan agak letih bercampur marah kerna terperanjat,dia tanya anak dia apsal kau menjerit ha...anak itu menjawap mana adik,dengan selamba bapa dia menjawap, tu...adik kau melakat di dinding,anak itpu menangis sebep adik dia melakat di dinding.

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Tue Dec 08, 2009 10:42 am

Satu hari seorang kaki pukul mati dan di adili pada hari pengadilan dan dia di dapati bersalah atas segala dosa-dosanya masa dia hidup didalam dunia, lalu tuhan menghukum dia untuk masuk kedalam api neraka. semasa dalam neraka malaikat tuhan memukul dia sebagai balasan segala perbuatannya dalam dunia. lalu dia pun di pukul tak henti-henti. disebabkan tak tahan dengan seksaan itu lalu dia bertanya kepada malaikat "wahai malaikat kenapa ko tak pukul orang yang berbaju kuning dan berkasut hitam dihujung sana tu?" tanya dia kepada malaikat... dengan rasa gementarnya malaikat itu menjawap "ko gila ka itu bruce lee ba itu"

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Tue Dec 08, 2009 12:46 pm

Lawak Bunuh Setan

Suatu petang selepas pulang dari kuliah agama di surau si isteri menceritakan apa yang didengarnya dalam kuliah tersebut kepada suaminya.'Abang, abang nak tau tak, ustaz kata bila suami dan isteri itu bersatu/bersetubuh kan bang, dengan cara yang betul dan menjaga syarat yang
betul maka pasangan tersebut akan mendapat pahala sama seperti membunuh 10 ekor atau beberapa ekor syaitan'. Kata si suami 'yerr kerr?' Tak apa malam ni malam Jumaat, masa yang sesuai untuk bunuh syaitan kan , betul tak sayanggg? sambil ketawa.. Isteri hanya tersenyum panjang. Selang dua hari kemudian, si isteri berkata: 'banggg, jom kita bunuh syaitan... bang'.
Si suami tersenyum panjang.
Selang dua hari kemudian,
si isteri berkata:
'banggg, jom kita bunuh syaitan... bang'.
'takpe...tunggulah malam'.
Esoknya si isteri berkata:
'banggg, jom kita bunuh syaitan...bang' ..
Si suami diam sambil mengangguk lemah.
Esoknya si isteri berkata
'banggg, jom kita bunuh syaitan... '.
Si suami tiba - tiba marah dan berkata ...........
'Ayang nie nak bunuh syaitan ke atau nak bunuh abang'

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by Sponsored content Today at 4:06 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 4 of 14 Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 14  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum