KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

funny story!!!!!

Page 5 of 14 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9 ... 14  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Tue Dec 08, 2009 12:50 pm

Lawak Mamak dapat anak

Suatu hari sedang Ali minum teh di gerai Mamak yang biasa dikunjunginya,tiba-tiba Mamak gerai tersebut bersorak gembira dan terus datang kepadanya Ali: Apa yang suka sangat Mamak ni?

Mamak: Saya bini juga surat India mari.

Ali: Apa dia cakap? Tentu good news....

Mamak: Dalam dia punya surat ada cakap sudah beranak. New baby!Ayo..... saya banyak suka hati la... Saya belanja awak free minum jugak!

Ali:Tahniah! Mamak. Ini kena balik India cepat ni?

Mamak:Ya la, saya sudah tiga tahun tarak balik.

Ali: Lerrrrrr.??? ??...kalau 3 tahun tarak balik tu anak siapa? Hahahaha…

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Tue Dec 08, 2009 12:54 pm

Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat.
Cucunya
bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna
merah.
"Atok buat apa tu?".
"Atok bagi surat kat kawan atok,cu!" jawap atoknya.
Cucunya bertanya lagi, "Apa bangang sangat kawan atok
duduk dalam tong merah tu?"

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Wed Dec 09, 2009 9:48 am

orang asli : selamat pagi tuan
polis : selamat pagi
polis : apa hal
orang asli : saya nak buat repot tuan
polis : fa sal apa tu
orang asli : kawan saya di baham harimau
polis : pukul berapa
orang asli : dia tak pukul, terkam
polis : habis?
orang asli : tak habis, tinggal kepala

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Wed Dec 09, 2009 10:09 am

Seorang YB telah melawat sebuah kampung di pedalaman.YB tersebut tergerak hati untuk memberikan kampung tersebut sebuah kenderaan untuk kemudahan orang kampung,lalu dia bertanya kepada ketua kampung.."Pak Cik..apa yang kamu mau?? Rusa atau Kancil?Lalu ketua kampung menjawab.."YB,kami inda memilih...Babi pun kami terima juga..."

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Wed Dec 09, 2009 10:12 am

SAM: Semalam aku nampak hantu!

DOL:Uih!kau terkejut tak?

SAM: Taklah.... hantu tu yang terkejut tengok aku.

DOL: Mana kau tahu? SAM: Aku tengok muka dia pucat semacam jer..

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by buhangkut on Wed Dec 09, 2009 5:51 pm

lucu juga cerita2 kamu, hehe...

buhangkut
Pengunjung Senior

Posts : 485
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by aa on Wed Dec 09, 2009 6:03 pm

buhangkut wrote:lucu juga cerita2 kamu, hehe...

Kau lagi lucu bah buhangkut gigi pun besarrrrrrrrrrr hahahahahah...

aa
Pengunjung Senior

Posts : 374
Join date : 2009-10-07
Age : 43
Location : penampang

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by huukma on Thu Dec 10, 2009 12:16 am

yalah..besarrrrrrr...kilat2 lagi tu..

huukma
Pengunjung Senior

Posts : 489
Join date : 2009-07-16

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by LEE XIN TONG on Thu Dec 10, 2009 8:53 am

aa wrote:
buhangkut wrote:lucu juga cerita2 kamu, hehe...

Kau lagi lucu bah buhangkut gigi pun besarrrrrrrrrrr hahahahahah...

itu baru gigi palsu..lum lagi gigi ori dia...laaaagi besarrr...

LEE XIN TONG
Pengunjung Tetap

Posts : 556
Join date : 2009-10-27
Location : LUYANG

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by Ansis on Thu Dec 10, 2009 1:05 pm

hahaha... lucu bah avatar si buhangkut... adakah katak gigi begitu? Very Happy

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Fri Dec 11, 2009 8:06 am

Wife: "I wish I were a newspaper, so you can hold me every morning!"

Husband: "I wish you're a newspaper TOO, my dear so I can have a NEW ONE every morning!

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Fri Dec 11, 2009 12:26 pm

A minister told his congregation, "Next week I plan to preach about the sin of lying. To help you understand my sermon, I want you all to read Mark 17."

The following Sunday, as he prepared to deliver his sermon, the minister asked for a show of hands. He wanted to know how many had read Mark 17. Every hand went up. The minister smiled and said, "Mark has only sixteen chapters. I will now proceed with my sermon on the sin of lying."

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by Urub's on Fri Dec 11, 2009 1:31 pm

PEMBOHONG

Samad adalah seorang profesor terulung, dia berhasil mencipta robot yang boleh mengesan pembohongan, dia membuat robot itu sehinggakan ketika mendengar pembohongan, robot tersebut akan terus menampar si pembohong itu...

Samad dengan bangganya membawa robot itu ke ruang tamu dan menunggu anak lelakinya pulang. Tapi anaknya tidak kunjung pulang. Sehingga pagi barulah anaknya pulang.

"Kamu dari mana?" tanya Samad.
"Ada pelajaran tambahan ayah", jawab anaknya.
*PAP* Robot tersebut menampar anaknya.

"Nak, ini adalah robot ciptaan ayah, dia akan menampar sesiapa yang berbohong! Sekarang katakan dengan jujur, kenapa kamu pulang lewat??!
"Maaf ayah... saya baru habis memonton movie di rumah kawan...".
"Cerita apa?
"Cerita Papadom ayah".
*PAP*
"Katakan dengan jujur cerita apa?!"
"Maaf ayah... saya tengok cerita lucah".

Mendengarkan itu marahlah Samad.
"Kamu nie... kecil-kecil dah nakal... kamu nak jadi apa bila besar nanti?! Malukan ayah saja perbuatan kamu nie. Masa ayah kecil dulu , ayah tak pernah pun buat macam nie.

*PAP* Samad ditampar oleh robotnya.
Suasana hening untuk beberapa ketika...

Isteri Samad kemudian masuk ke ruang tamu dan langsung berkata... "Huh, sama saja kelakuannya, ke mana akan tumpahnya kuah kalau tak ke nasi? Bagaimana pun sememangnya dia anak awak..."

*PAP*
Robot menampar isteri Samad sebelum isterinya sempat menyelesaikan kata-katanya...
dan semua terdiam...

Urub's
Pengunjung Senior

Posts : 411
Join date : 2009-10-24

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by Urub's on Fri Dec 11, 2009 1:33 pm

SEJARAH ORANG TAK TAHU

Menurut buku yang ditulis oleh R.O. Windstedt nama Pahang pada mulanya ialah Inderapura. Pada suatu ketika Raja negeri Inderapura Makmur Shahbana ketika itu berhasrat menukar nama Inderapura Makmur Shahbana kepada suatu nama yang ringkas dan sedap di dengar. Beliau meminta Bendahara mencadangkan kepada rakyat jelata bahawa beliau akan memberi seuncang emas dan sepersalinan pakaian baru kepada sesiapa yang dapat memberi nama baru yang menarik. Beliau memberi tempoh selama tiga hari untuk orang ramai tampil ke istana mencuba nasib. Pada hari pertama tidak ramai yang datang ke istana. Kalau ada pun seorang dua. Raja Inderapura pula tidak berkenan. Masuk hari kedua jumlah yang datang berkali-kali ganda dari hari pertama namun semua tidak mendapat tempat di hati raja. Pada hari ke tiga datanglah dua orang sahabat karib ke istana ketika hari masih pagi benar. Ketika ditanya apakah nama yang hendak mereka berikan, kedua mereka berlumba-lumba bersuara.

“Hamba cadangkan nama Karma Sari.”
“Hamba pula cadangkan Margapura.”
“Karma Sari lebih molek.”
“Molek lagi Margapura.”
“Pilihlah Karma Sari!”
“Margapura!”
“Karma Sari!”
“Margapura!”
“Karma Sari molek!”
“Molek lagi Margapura!”
“Tengkorak hang!”
“Opah hang!”
“Opah hang!”

“Sudah! Sudah!” Tiba-tiba raja Inderapura mencelah,”Dalam banyak-banyak nama yang kamu sebutkan tadi, Beta amat tertarik dengan nama yang terakir kamu berdua berikan tadi, apa tadi… haaa? Opahang! Ya… opahang! Pahang sedap nama tu mulai hari ini beta namakan negeri ini dengan nama baru iaitu Pahang.” Demikianlah knun kisahnya.

Urub's
Pengunjung Senior

Posts : 411
Join date : 2009-10-24

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by Urub's on Fri Dec 11, 2009 1:37 pm

Mertua Vs Menantu

Alkisah ada seorang ibu dengan 3 menantu dari ketiga-tiga puterinya yang cantik-cantik, si ibu mertua ingin tahu apakah ketiga-tiga menantunya itu sayang kepada mertuanya atau cuma putrinya saja.

Dia lalu memutuskan untuk menguji mereka secara bergantian. Suatu hari dia mengajak menantu pertama naik perahu ke tengah laut. Di sana dia sengaja menjatuhkan dirinya dari perahu dan terlempar ke dalam air laut. Sang menantu tanpa berfikir panjang langsung terjun menyelamatkan ibu mertuanya.

Besoknya ketika keluar rumah, sang menantu pertama melihat mobil Nissan Livina terparking di depan rumah, dan sehelai kertas bertulis “Dari ibu mertuamu”.

Giliran menantu kedua pula yang diajak ke tengah laut. Sekali lagi sang mertua pura-pura terjatuh dan terlempar keluar perahu. Menantu kedua ini melupakan pakaian dan dompetnya, langsung terjun demi menyelamatkan mertua tercinta.

Besoknya di depan rumah menantu kedua melihat terparking Toyota Alphard, disertai sehelai kertas tercatat tulisan, “Dari ibu mertuamu”

Ketika giliran menantu ketiga diajak ke tengah laut, sang mertua kembali melakukan gerakan terjun bebas. Tapi, malangnya kali ini sang menantu bercekak pinggang memandang ibu mertuanya yang tercungap-cungap di dalam air.

Seraya dia berkata, “Rasakan kau!”, sambil berputar membawa perahunya ke darat. Besok harinya ketika menantu ini keluar rumah, di depan rumahnya terparking Mercedes Benz S-Class terbaru beserta kertas bertuliskan, “Dari ayah mertuamu”.

Urub's
Pengunjung Senior

Posts : 411
Join date : 2009-10-24

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by Urub's on Fri Dec 11, 2009 1:38 pm

Berita Baik

"Tahun ini ada berita baik, Ayah!" ujar seorang anak yang baru saja menerima hasil keputusan SPM kepada ayahnya.

"Berita baik apa?" tanya ayahnya.

"Yang pasti Ayah tidak perlu pening memikirkan belanja saya untuk masuk ke universiti." jawab si anak.

"Apa kau lulus dengan markah yang bagus dan mendapat biasiswa?" tanya ayahnya dengan wajah yang bercahaya.

"Bukan Ayah! Saya ... tidak lulus!!" jawab anaknya dengan selamba.

Urub's
Pengunjung Senior

Posts : 411
Join date : 2009-10-24

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by Urub's on Fri Dec 11, 2009 1:40 pm

Harijadi ke 17

Seorang anak bertanya pada ibunya.

Anak : Mama, bila harijadi saya ke-17 nanti, boleh buat pesta dirumah?

Mama : Boleh...boleh..Nanti mama akan aturkan.

Anak : Ma, ..boleh saya mengajak kawan-kawan saya sekali?

Mama : Boleh, ..nanti mama uruskan jemputannya.

Anak : Ma.., boleh saya pakai baju baru berwarna pink tak?

Mama : Boleh...boleh, nanti mama belikan.

Maka tibalah harijadinya yang ke-17 itu, berpestalah dirumahnya, kawan-kawannya sudah datang, anak itu memakai baju barunya dan kembali bertanya pada mamanya.

Anak : Ma..boleh saya pakai lipstick tak?

Mama : Tak boleh!

Anak : Alah.....mama, pada harijadi ke-17 ini kan terjadi cuma sekali dalam hidup, takkan pakai lipstick pun tak boleh...

Mama : Tidak boleh.! Kamu boleh adakan pesta, kamu boleh menjemput rakan-rakan kamu, kamu boleh pakai baju pink baru itu, tapi kamu tidak boleh pakai lipstick

Anak : Alaaaa ....boleh la mama........., please.....

Mama : Androlo!!!!! kali ini mama tidak mahu berkompromi... TIDAK BOLEH, kamukan Lelaki!

*kada kotogod kio androlo...

Urub's
Pengunjung Senior

Posts : 411
Join date : 2009-10-24

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by Urub's on Fri Dec 11, 2009 1:41 pm

mungkin sesetenga kamu perna dgr suda cerita2 ni tp sy skadar masukkan cn sbagai revision sj...manatau bibir kita masi mampu senyum utk ke-2 kalinya kn..

Urub's
Pengunjung Senior

Posts : 411
Join date : 2009-10-24

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Tue Dec 15, 2009 2:47 pm

100 Tahun

SeOrang lelaki berusia dalam lingkungan 50-an menemui doktor, meminta nasihatnya bgaimana untuk hidup hingga 100 tahun.

''Encik merokok?'' tanya doktor.
''Tidak....'' jawab lelaki itu.
''Berjudi? Bersukan? Main kuda??''
''Juga tidak''.
'' Mengambil alkohol? Main permpuan?'' soal doktor lagi.
'' Tidak, saya x pernah lakukan itu smua''.
'' Kalau dah gitu....''balas doktor lagi.''apalah gunanya nak hdup sampai 100 tahun?

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Tue Dec 15, 2009 2:51 pm

Aduh...pening...peningmila memasukkan panadol dalam
air kopinya......

ANI: " Kenapa kau masukkan panadol
dalam kopi tu mila???"

MILA: kopi tu panas bagi panadol kurang
sikit panas dia......

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Tue Dec 15, 2009 2:53 pm

Aids

Dol: kau ad aids
Juki: Aku? mana ada..
Dol: aku baca dalam paper..... dia ckp , satu dlm sepuluh org kat negara ada aids.
aku dh tnya 9 org, semuanya xde aids. kau yg ke sepuluh... x pyh ckap
aku dh tau.

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Tue Dec 15, 2009 2:56 pm

Alahai cucu atuk

Seorg datuk memarahi cucunya yg
kurag cemerlang dalam pelajaran......

ATUK: Kenapa kamu ni x mcm kwan
kamu tu smua lulus tinggi2......... kamu
ni asyk internet,tv, main bola........
bile nk blajar????????

CUCU: atuk asyik banding kan cu dengan
kawan2 yang lain.........cu x pernah mrah
pun bl atuk x sme sprti kwan2 sbaya atuk
yg lain..........

ATUK:x same apenyer........

CUCU: Kawan2 sebaya atuk semuanya
dah jadi arwah kan???????...

ATUK: @..$!@!........$

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Tue Dec 15, 2009 3:01 pm

Burung

Pak Mat ke kedai menjual binatang peliharaan. Hajatnya untuk membeli burung. Pemilik kedai menunjukkan kepada Pak Mat 3 ekor burung kakaktua.

Pemilik Kedai : Burung yang disebelah kiri 2 berharga RM500.
Pak Mat : Knaper mahal sangat?
Pemilik Kedai : Burung tu tau gnakan komputer.
Pak Mat : Burung yang disebelahnya 2!!
Pemilik Kedai : Yang itu mahal sikit, RM1,000. Ia bukan saja tau menggunakan komputer, tetapi pandai mengendalikan perisiannya.
Pak Mat : Oh............hebat juga ya. Yang ketiga tu brapa pula hrganya??
Pemilik Kedai : Tu lagi mahal,RM2,000
Pak Mat : Apa yang hebat dai tu..
Pemilik Kedai : Saya pun xtau, tapi kedua-dua burung kakaktua tadi memanggilnya bos.

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Tue Dec 15, 2009 3:08 pm

Orang kita

Org aMERIka kEntut cKp eXcuse mE...

oRg British kentUt Ckp PARDON ME...

org singapore kntut ckp forgive me...

tp org kt kntut ckp..NOT ME....NOT ME!! ngaku jela klu kntut

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by djt on Tue Dec 15, 2009 3:10 pm

Lesen

''apahal nie?''tanya seOrng pengajar sekolah memandu memarahi pelajarnya...
''Dah berpuluh kali ambil ujian,x lulus2!! Org lain lebih tua drpd awak, skali 2 shaja, dah pas!''Smbungnya lagi.''Saya bkan x mahu lulus encik......''balas pelajar itu mempamerkan wajah hiba.
''Habis 2??'' Tanya pengajar tadi dalam nada suara lebih tinggi.
''Kalau saya lulus dan dapat lesen, terpaksalah saya jadi pemandu isteri saya. Kalau encik nak tahu, lbih baik memelihara 10 ekor singa liar drpd menjadi pemandunya,'' balas pelajar itu...

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: funny story!!!!!

Post by Sponsored content Today at 1:51 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 5 of 14 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9 ... 14  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum