KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 2 Bots

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

Perlukah jambatan besi?

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Perlukah jambatan besi?

Post by Ansis on Thu Jun 18, 2009 11:48 pm

Adakah kamu pernah terfikir jambatan besi dibina sana 'dupis'?

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by MooK on Fri Jun 19, 2009 4:28 am

antara kebaikan kalau ada jambatan besi sana dupis ialah..
1. bila banjir senang untuk ke seberang...
2. bila banjir tidak perlu jalan jauh pergi kerja
3. kalau hari² jalan sungai boleh mengakibatkan kerosakan pada kereta atau motor..
pendek kata semua senang kalau tidak banjir atau jalan tidak putus macam dalam blog tu..
TAPI.. masalahnya dari mana dapat peruntukan? atau sekiranya dapat peruntukan pun, DIMANA mau bina tu jambatan besi? mau ka diorang kasi free tu tanah diorang semata² mau buat jambatan besi? sedangkan hendak menurap jalan raya pun ada pihak yang tidak setuju..

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by edy on Fri Jun 19, 2009 11:36 am

ada satu lagi kebaikkan... buli budak2 training main terjun2... mana tau ada penerjun papan anjal olimpik dari nuntunan!

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by MooK on Fri Jun 19, 2009 11:55 am

nanti boleh orang tua² join tarajun kan haha

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by edy on Sat Jun 20, 2009 9:25 am

MooK wrote:nanti boleh orang tua² join tarajun kan haha

he he Very Happy

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by Urub's on Sat Oct 24, 2009 10:35 am

scara peribadi,sy sgt brbangga sma siapa sj pemimpin kg kita yg bole dptkn "jmbatan besi" untuk kg kita..dri sy tinggal di siba lg smpai sy pinda p sokid,tak perna tak ada masala..banjir la,mau ikut jmbatan gntung pun lalu sawa padi org.kalo pakai kasut lg?budak sikul mcm mana?kalo guna alternatif lain pun jam brapa smpai sikul?kalo exam lg?mau ikut pirau,jln pula licin..mau ikut umpason,belukar suda..jmbatan besi adala jln penyelesaian..ini jmbatan besi bole buat bertingkat dgn tu sungai dupis(mcm tu flyover di kk)..org ramai mc buli guna dupis untuk cuci keta dan mandi-manda..mgkin org ramai yg pena dtg ke soborong bg tujuan rumamai org kawin atau lawat org sakit(kematian),fahamla bagaimana proses nya tu kalo sungai kita sdg banjir..

Urub's
Pengunjung Senior

Posts : 411
Join date : 2009-10-24

View user profile

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by gebei on Sat Oct 24, 2009 7:36 pm

ngam juga ini idea... tp mcm susah sikit mo dpt sb kerajaan mungkin akan tingu keperluan... pengguna jambatan hanyalah org2 kg kita...tp harga jambatan sdh tentu ratusan ribu... kalau dulu masih jd jalan utama kk-keningau, mungkin boleh tp sekarang mgkin susah sdh...

gebei
Pengunjung Awal

Posts : 31
Join date : 2009-10-21

View user profile

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by jo on Sat Oct 24, 2009 7:40 pm

kalau bikin mcm jambatan di tamparuli pun bagus.. ia sebenarnya jambatan simen tapi mcm ada kalbut di bawah... bila air kecil air akan mengalir di bawah (dlam kalbut) tapi bila air naik ia akan melimpah naik... tapi ia tidak la akan begitu bahaya sebab sekarang ni, bila banjir sikit suda inda buli sumoborng...

jo
Pengunjung Senior

Posts : 284
Join date : 2009-06-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by gebei on Sat Oct 24, 2009 7:43 pm

tp nt terbanglah itu ikan tagal, hehehe... dupis pun kosong terus...

gebei
Pengunjung Awal

Posts : 31
Join date : 2009-10-21

View user profile

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by jo on Sat Oct 24, 2009 8:10 pm

tagal tu terpaksa la cari cara lain tuk kasi maju.. inilah korban pembangunan... Very Happy

jo
Pengunjung Senior

Posts : 284
Join date : 2009-06-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by ies on Sat Oct 24, 2009 9:32 pm

ngam jg 2 klu bikin jmbtan besi....coz e2 keperluan, bkn sethn dua jak mau gna.....nti klu kasi bikin jak y mcm skng, x smpai 5thn rosak sdh....bikin lg bru...byk keja, membazir n menyusahkan p'guna jln...

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by ies on Sat Oct 24, 2009 9:35 pm

jmbtn simen y skng pun mcm bru sj kna buat tp merbahaya sdh 2....licin da.. klu ada y jatuh @ kmlgan akbt jln licin bru mgkn ambil tndkn....e2 pun kalaulah...

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by Urub's on Sun Oct 25, 2009 1:55 pm

sy rasa teda yg mustahil kalo pnduduk satu ati...pembinaanya tu nnt mmbawa kebaikan kpd rakyat,dan jg kpd prkmbangan politik pemimpin tu sndri..ada idea ka tu spaya kta dpt ketengakan permohonan jmbatan besi tu dgn lebi brkesan a?

Urub's
Pengunjung Senior

Posts : 411
Join date : 2009-10-24

View user profile

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by gebei on Sun Oct 25, 2009 4:27 pm

tiada cara selain drpd melalui jkkk...

gebei
Pengunjung Awal

Posts : 31
Join date : 2009-10-21

View user profile

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by rick paul on Sun Oct 25, 2009 8:53 pm

setuju ja...untuk kebaikan bsama...kaokoawk

rick paul
Pengunjung Senior

Posts : 366
Join date : 2009-06-22
Age : 36

View user profile

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by Admin on Mon Feb 07, 2011 9:13 pm

Admin wrote:dekat tiap hari banjir...
sabtu wrote:sdh
smpai masanya kita brfikir sama ada kita terus brgantung kpd jln lama
ini atau memohon bantuan agar d bina jambatan yg memudahkan kita
smua.
memandangkan isu ini muncul lagi, mgkin perlu utk kita sambung perbincangan ttg keperluan jambatan besi di sg kg kita... apatah lg dgn jalan lama yg tdk diperbaiki langsung oleh pihak JKR...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by sabtu on Thu Feb 10, 2011 8:50 pm

disini kita akan nmpak pro dan kontra, kerna tanah d spnj sg bergeran dan amat mustahil skali memujuk mrk yg bertanah ini untk d lalui tanah mrk bagi pmbinan jambatan ini, tapi yg nyata semua kita amat memerlukan satu jln prhubungan yg lancar bagi memudahkan kita ke tempat tujuan seharian, samaada ke tempat kerja, ke kk, ke kgu mahupun mghantar anak2 kita ke sekolah, apa yg nyata banjir ini tak kira masa akan banjir juga tanpa amaran bila akan banjir, atau kita sanggup lagi melalui zaman ketinggalan yg akan terus memhimpit aktiviti harian kita... kita akui ada jln lama sebagai pilihan tapi tk semua akan melalui jln tersebut.

sabtu
Pengunjung Tetap

Posts : 740
Join date : 2010-06-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by Admin on Fri Feb 11, 2011 12:26 pm

dr segi keperluan, mmg jambatan ini sngat2 diperlukan... kalau dipohon dan diluluskan, tentu ada sj cara bgmana membinanya... masing2 ada keluarga di sebelum atau selepas sungai, jd semua org mmg perlu... dulu ada permohonan jalanraya tembus ke jln besar di sebelah kg umpason, tp dgar kbr ada pihak2 yg tdk setuju... skrng ini pula jalan lama tdk dibaiki langsung... jd tiada pilihan, terpaksalah bersabar bila tdk dpt seberang ketika banjir... Very Happy mau buat mcmana... kena2 lg jambatan simen yg sedia ada dibina licin mcm mozek... tdk banjir pun boleh tergelincir...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by sabtu on Sat Feb 12, 2011 9:37 am

perlu dibawah dalam meting untuk permohonan kpd pihak yg brkenaan

sabtu
Pengunjung Tetap

Posts : 740
Join date : 2010-06-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by Admin on Sat Feb 12, 2011 2:40 pm

ya... mmg perlu dimeetingkan... dpt tdk dpt, memohon sj projek...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by Pelian on Sun Feb 13, 2011 7:35 pm

tp susah kali dpt jambatan bsi psal tinggi kos.. org kg kta sj yg guna.. tp minta sja bei..

Pelian
Pengunjung Senior

Posts : 301
Join date : 2010-09-19

View user profile

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by sabtu on Tue Feb 15, 2011 10:56 pm

isu ini juga bole d timbul kn semula dlm senarai keutamaan projek peningkatan kpg.

sabtu
Pengunjung Tetap

Posts : 740
Join date : 2010-06-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by Admin on Thu Feb 17, 2011 10:53 pm

ya betul... sekurang2nya cuba memohon... jambatan kecil sj setakat muat kereta2 kecil pun sdh ok... kekalkan jambatan lama... cadangan jambatan besi itu bolehlah digandingkan di sebelah bawah jambatan simen skrng... cuma mgkin tinggi sedikit...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by Admin on Thu Feb 17, 2011 11:09 pm



sekadar lakaran kasar cadangan jambatan besi... sekurang2nya kereta2 kecil & motosikal boleh lalu ketika banjir... tiang mmg guna konkritlah...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by edy on Thu Feb 17, 2011 11:41 pm

kalau mau buat jambatan besi, bagus dia atas jambatan skarang ni... kurang kos dan senang mo dapat peruntukan.... suru JKKK baru p usig ni hal... senang ba itu, yg penting kana usig dan jgn pula usig gitu2 ja....

tips
"daripada kasi kanyang YB yg indada guna, bgus panggil tu DE JKR untuk rasmi apa2 saja hal di kg kita... termasuk la perasmian tagal dsb... "

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Perlukah jambatan besi?

Post by Sponsored content Today at 4:06 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum