KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

TUTION utk anak-anak

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Go down

Re: TUTION utk anak-anak

Post by ies on Sun Jan 03, 2010 3:44 pm

abis sdh cuti sklh...tuition, motivasi x pun dpt d lksanakan

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: TUTION utk anak-anak

Post by clara on Fri Jun 11, 2010 11:45 am

kalo kita adakan tution di mna tmpt mo tution.... confused confused

clara
Pengunjung Awal

Posts : 8
Join date : 2009-09-10

View user profile

Back to top Go down

Re: TUTION utk anak-anak

Post by MooK on Sun Jun 13, 2010 8:43 pm

clara wrote:kalo kita adakan tution di mna tmpt mo tution.... confused confused

mini dewan kg Nuntunan pun boleh guna ni tuan.. takkan diorang nda mau kasi guna kalau untuk kebaikan semua..

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: TUTION utk anak-anak

Post by Ansis on Tue Jun 15, 2010 6:35 pm

ya, mesti boleh punya kalau utk kebaikan anak2 kg...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: TUTION utk anak-anak

Post by liau7080 on Thu Jul 01, 2010 10:23 am

SAYA SOKONG PENUH...TAPI KITA SEMUA KENA BINCANG DULU SAMA2, SEBAB KITA KENA FIKIR BANYAK PERKARA...TERUTAMA DARI SEGI PELAKSANAAN...

liau7080
Moderator
Moderator

Posts : 148
Join date : 2009-06-26
Age : 41
Location : apin2, keningau.

View user profile

Back to top Go down

Re: TUTION utk anak-anak

Post by Ansis on Thu Jul 01, 2010 11:32 pm

kalau mo laksanakan, perlu kita duduk sama2 bincang2... terus terang, saya nampak budak2 sekolah di kg kita mcm tdk berapa minat belajar... bapa mama pun mcm kasi biar sj...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: TUTION utk anak-anak

Post by liau7080 on Fri Jul 02, 2010 10:36 am

kalau dulu ramai yang berkelayakan untuk memohon pekerjaan tidak kira sektor awam atau swasta. tapi sekarang macam kurang suda mungkin kurang kelayakan dan wujud persaingan yang hebat. kalau perkara ini tidak diperbetulkan maka generasi sekarang dan akan datang di kg. kita dipenuhi golongan penganggur..mungkin orang lain tidak lagi "respek" dengan kampung kita

liau7080
Moderator
Moderator

Posts : 148
Join date : 2009-06-26
Age : 41
Location : apin2, keningau.

View user profile

Back to top Go down

Re: TUTION utk anak-anak

Post by Ansis on Sat Jul 03, 2010 5:30 pm

betul, saya setuju... bila tingu budak2 sekolah di kg kita yg mcm 'terbiar' begitu sj tanpa disuruh belajar, terasa juga kg kita semakin mundur... ya, dulu banyak org2 kita yg berkelayakan, skrg ni mcm semakin ramai pula jd penganggur... penduduk kg kita semakin ramai, tp tahap pendidikan pla semakin mundur...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: TUTION utk anak-anak

Post by DD on Sun Jul 04, 2010 11:24 am

sa suka ni topik. kalau betul2 dilaksanakan, sa rasa tidak paya la kita minta bayaran dulu. abis molohing2 di kg ni liat cikit lau pasal duit. semua mo free...kalau ada rezeki te posting di keningau, sa pn nak join korang sekali mendera minda budak2 kg.nuntunan.(termasuk ibubapanya) perlu Anjakan Paradigma ni kg kita dalam hal2 pendidikan... sunny

DD
Pengunjung Junior

Posts : 170
Join date : 2009-12-15
Age : 36
Location : Rizob

View user profile

Back to top Go down

Re: TUTION utk anak-anak

Post by Ansis on Mon Jul 05, 2010 11:02 pm

ya, kalau terlaksana, boleh juga minta bayar sikit2 utk kertas2 fotostat dsb... tp saya terfikir, senangkah mengajar budak2 sendiri?

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: TUTION utk anak-anak

Post by Urub's on Tue Jul 06, 2010 1:29 pm

ya betul tu tuan..lgpun kg kita mmpunyai ramai guru2 yg berkaliber..sy rasa secara peribadi,kalo tuisyen ni berjlan dgn lancar sedikit sebanyak dpt menggalakkan golongan yg da 'lepas' mcm sy untuk ambil spm utk subjek2 lemah..(sijil terbuka)..hrp2 jadila...

Urub's
Pengunjung Senior

Posts : 411
Join date : 2009-10-24

View user profile

Back to top Go down

Re: TUTION utk anak-anak

Post by liau7080 on Tue Jul 06, 2010 2:10 pm

TUAN ANSIS...CUBA KITA KEMUKAKAN PERKARA INI PD. MESYUARAT KG. AKAN DATANG...KALAU DAPAT RESPON POSITIF..KITA RANCANG KELAS TUISYEN ITU..IA PALING BAGUS DILAKSANAKAN WAKTU CUTI PERSEKOLAHAN KERANA RAMAI TENAGA PENGAJAR AKAN PULANG KG..KITA MAU TAHU JUGA CORAK PELAKSANAAN SAMADA UNTUK SEMUA BUDAK2 KA, ATAU TUISYEN BERFOKUS KHAS UNTUK CALON UPSR,PMR DAN SPM.. Very Happy

liau7080
Moderator
Moderator

Posts : 148
Join date : 2009-06-26
Age : 41
Location : apin2, keningau.

View user profile

Back to top Go down

Re: TUTION utk anak-anak

Post by Ansis on Tue Jul 06, 2010 3:14 pm

ngam ni idea tuan... tp mo buat ni mesti 1 hati, sb kalau dua tiga org guru sj yg komited, bikin kecewa... bila mo kasi stop nt, bukan pula nama baik yg kita dpt, jd bhn cerita org2 kg pula, kio dara, mingkupandai2 dara... itu org tdk sedar anak dia hancus dlm semua exam...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: TUTION utk anak-anak

Post by BERIANDUK on Tue Jul 06, 2010 11:13 pm

Ansis wrote:ngam ni idea tuan... tp mo buat ni mesti 1 hati, sb kalau dua tiga org guru sj yg komited, bikin kecewa... bila mo kasi stop nt, bukan pula nama baik yg kita dpt, jd bhn cerita org2 kg pula, kio dara, mingkupandai2 dara... itu org tdk sedar anak dia hancus dlm semua exam...




bagus tu kalau semua guru d kg kita 1 hati,harap jadilahla ni rancangan utk tution anak2...

BERIANDUK
Pengunjung Tetap

Posts : 617
Join date : 2010-06-21
Age : 31
Location : kota bharu kelate

View user profile

Back to top Go down

Re: TUTION utk anak-anak

Post by Sponsored content Today at 10:00 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum