KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

Apa kepakaran orang2 kg kita?

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by edy on Mon Jul 06, 2009 12:13 am

buli kita cerita pasal ini ka? sebenarnya saya bangga dgn kampung kita ni sebab selalu juga ada kejutan2 terutama dari segi pencapaian. Jadi saya rasa la, banyak kepakaran org kg kita yg buli kita ketengahkan... cuba2 kunun kita kurik... Laughing

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by MooK on Mon Jul 06, 2009 8:13 pm

yang ketara c Lando.. kepakaran dia buat rumah.. tidak kira rumah besar ka kecil ka mewah ka semua dia buli buat.,.. pencapaian dia banyak sudah rumah dia kasi siap... dan yang penting ramai sudah muda mudi kampung kita pandai buat rumah hasil dari tunjuk ajar encik Lando..

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by Ansis on Mon Jul 06, 2009 8:30 pm

bagus tu, kalau lama durang ikut dia buat rumah, lama2 campin semua... dulu kita ada juga tukang2, mcm si aki borok, si ubin, lasius & banyak lg tp semua tdk bertukang sdh kerana umur sdh meningkat... bagus tu yg muda2 ikut si lando...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by AKU_REDY on Mon Jul 06, 2009 9:45 pm

si jery pun pandai buat bah tu...mcm beliau dia..tapi si jery pandai buat kandang ayam ja kayo..wakakak...boss poingkuro dit gambar kadi tiwanon ku??

AKU_REDY
Pengunjung Tetap

Posts : 608
Join date : 2009-06-22
Age : 33
Location : kampung Nuntunan

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by eJery on Mon Jul 06, 2009 11:01 pm

cheiii.. kandang manuk oii... hahahaha.

hilo id di ikun ma it gambar kambar tiga di. nanti posuwangon nopo id disket toiko thumbdrive, pokisusian nono hilo id kadai cuci gambar popoinggayo di gambar. siou kanto dit tiwanon nu.

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by MooK on Mon Jul 06, 2009 11:59 pm

ei.. jaga tekeluar tajuk ar tuan tuan haha

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by otungk06 on Thu Jul 16, 2009 2:59 pm

Sebenarnya di kampung kepakaran adalah berbeza-beza. salah satu
a) orang yang membuka idea blogg ini,
b) kepakaran dalam pendidikan
c) kepakaran dalam kejuruteraan mekanik kenderaan
d) kepakaran IT
e) kepakaran pertanian, perladangan dan penternakan
f) Kepakaran bantuan atas nasihat ( Kaunseling)
g) kepakaran perikanan
h) kepakaran dalam usahaniaga
i) kepakaran dalam mengasuh dan mendidik anak
j) kepakaran dalam kesihatan
k) kepakaran pertahanan
l) kepakaran akauntan
m) kepakaran kejuruteraan awam, bangunan

dan banyak lagi tetapi tidak disedari oleh masyarakat di sekitar. Dengan adanya kepakaran-kepakaran ini sebenarnya telah melengkapkan kemodenan kampung. Kepakaran yang wujud ini tidak akan dapat berkembang sekiranya masih berfikiran secara sendirian berhad. Segala kepakaran yang ada perlu dikongsikan bersama. Yang berpengalaman harus menyebarluaskan kepakaran, yang tidak berpengalaman pula perlu memohon ehsan daripada yang berpengalaman untuk menuntut kepakaran.
Saya percaya bahawa dengan adanya sikap ini sesebuah bangsa bukan sahaja maju tetapi jauh lebih bertamadun What a Face

otungk06
Pengunjung Awal

Posts : 11
Join date : 2009-07-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by buhangkut on Thu Jul 16, 2009 8:13 pm

ya, di kg kita sebenarnya ramai org2 yg mempunyai kebolehan tersendiri, cuma mgkin tdk berpeluang atau tdk mau menunjukkannya... saya setuju, sesutau kebolehan itu haruslah ditunjukkan agar boleh digunakan utk memajukan & meningkatkan kalaupun bukan dr segi taraf hidup, sekurang2nya boleh meningkatkan tahap minda & tahap pemikiran org2 kg... jd, jgn segan & jgn sombong tdk mahu berkongsi kebolehan atau kepakaran diri.

buhangkut
Pengunjung Senior

Posts : 485
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by edy on Thu Jul 16, 2009 11:09 pm

jadi apa la kepakaran org2 kg kita ni.....?

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by aa on Sat Nov 21, 2009 10:38 pm

edy wrote:jadi apa la kepakaran org2 kg kita ni.....?

Pakar tanam padi om pakar putung gatah.....ha.ha....

aa
Pengunjung Senior

Posts : 374
Join date : 2009-10-07
Age : 43
Location : penampang

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by mafia1975 on Sat Nov 21, 2009 10:54 pm

betul3x... ada lagi yg pakar mcm si allan,,,,
bila nk tubuh pakar bomba d kpg.

mafia1975
Pengunjung Tetap

Posts : 534
Join date : 2009-11-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by ies on Sat Nov 21, 2009 11:22 pm

pakar it, pakar ekonomi....rmai y pakar dlm bidang tertentu tp semuanya low profile Very Happy

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by mafia1975 on Sat Nov 21, 2009 11:43 pm

pakar perundangan,
pakar kecantikan,
pakar pemakanan
pakar elektrik

pakar cermin mata

mafia1975
Pengunjung Tetap

Posts : 534
Join date : 2009-11-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by djt on Sun Nov 22, 2009 9:27 am

dan ada lagi

pakar buat bangkala
pakar buat tapai (kalau inda campin buat,jadi asam)
pakar buat rambat
tukang buat rumah

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by ies on Sun Nov 22, 2009 12:36 pm

pakar mongintalun
pakar memanah

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by edy on Mon Nov 23, 2009 9:02 am

ba sia kasi nama tu kepakaran aa...

Ies.. pakar jarum menjarum...

mook - pakar ciber world

ansis - GC dan pakar pendidikan sains & matematik sekolah rendah (dan menengah inda lama lagi...)

djt-pakar bahasa urang putih.. kalau minta tution dari dia ni bagus.. dan dia juga pakar teologi... jan kamu main2 sama dia ni nanti dia kasi nasihat... Laughing

aa - pakar M&E dan juga hal ehwal kontraktor

saya...??? sia ni macam pakar semua pula... bounce Basketball

mafia... pakar "bermadah pujangga".... Laughing

kamu sambung... jan dulu cari di luar sana... kita cari dlm forum ini dulu....

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by djt on Mon Nov 23, 2009 9:19 am

c golun- pakar memancing
c urub- pakar mononson (sebut sj daun kuku,pisang, tarap kan urub hehe)
c androlo- pakar main bola

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by edy on Mon Nov 23, 2009 12:50 pm

lupa pula si golun... he he he... Laughing

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by MooK on Mon Nov 23, 2009 1:08 pm

redy - pakar kasi jalan bas dan pakar cari penumpang... Razz
ejerry - pakar muzik

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by ies on Mon Nov 23, 2009 1:49 pm

kita semuuuaaa d forum ni, pakar beforum hahaha

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by djt on Mon Nov 23, 2009 3:28 pm

jalinus-pakar repair kereta(mikanik)

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by mafia1975 on Mon Nov 23, 2009 3:58 pm

BILA LA KEPAKARAN INI DISATUKAN...

mafia1975
Pengunjung Tetap

Posts : 534
Join date : 2009-11-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by djt on Mon Nov 23, 2009 7:41 pm

poyondot@ondot
ewot@kiot
uyung
hendri@ikus

sunny pakar samluk bahagian mararagang

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by djt on Mon Nov 23, 2009 7:45 pm

ikong
kru@kurus
berinus

Like a Star @ heaven pakar mengegisik kayu (paling cun si ikong la)

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by ies on Mon Nov 23, 2009 7:57 pm

pakar menuripos????
menukat tanah???

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa kepakaran orang2 kg kita?

Post by Sponsored content Today at 10:06 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum