KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

kongsi cerita buah2an di kg kita

View previous topic View next topic Go down

kongsi cerita buah2an di kg kita

Post by Admin on Tue Feb 07, 2012 2:19 pm

klu kita pg mana2, kita akan nampak banyak betul buah2an di tempat lain... kg kita bgmana? sya nampak banyak sdh keluarga yg ada pokok buah2an sama ada dekat rumah atau di kebun... jd sekurang2nya tdk juga berhempas-pulas membeli mahal2 apabila musim buah2an sb sdh ada buah2an sendiri... atau... masih adakah yg hanya sibuk pg 'meminjam' buah2an org lain masa musim buah2an? hahahaa... klu adalah, teruklah sb sdh 2012, masih lg belum ada pokok buah2an sendiri...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: kongsi cerita buah2an di kg kita

Post by freddybenz on Tue Feb 07, 2012 2:45 pm

ya memang d kg kita jg pun banyak buahan,dan saya percaya masih ada jg pi meminjam buahan urang lain ni.Tpi,tak mengapa la kn,jan selalu ja la....

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: kongsi cerita buah2an di kg kita

Post by djt on Tue Feb 07, 2012 3:13 pm

hahaha...asal siring jalan siap hehehe Very Happy

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: kongsi cerita buah2an di kg kita

Post by Admin on Tue Feb 07, 2012 7:14 pm

mgkin buah yg dipinjam lebih sedap drpd buah2an sendiri, hehe... Very Happy
atau tdk sabar menunggu pokok sendiri berbuah... apa lg klu belum menanam apa2... nah harap meminjam sjlah...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: kongsi cerita buah2an di kg kita

Post by MooK on Wed Feb 08, 2012 9:47 am

kalau pinjam dengan kebenaran mungkin masih boleh di terima lagi kan hahaha... tapi kulit dia buang jauh2 hahahha

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: kongsi cerita buah2an di kg kita

Post by Admin on Wed Feb 08, 2012 4:01 pm

haha... ini pinjam begitu sj... jumpa dlm ramai2pun buat2 mcm tiada pinjam apa2 lg tu... Very Happy

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: kongsi cerita buah2an di kg kita

Post by BERIANDUK on Thu Feb 09, 2012 12:40 am

MooK wrote:kalau pinjam dengan kebenaran mungkin masih boleh di terima lagi kan hahaha... tapi kulit dia buang jauh2 hahahha

mcm ada pengalaman meminjam ja ni.. Very Happy Very Happy

BERIANDUK
Pengunjung Tetap

Posts : 617
Join date : 2010-06-21
Age : 31
Location : kota bharu kelate

View user profile

Back to top Go down

Re: kongsi cerita buah2an di kg kita

Post by MooK on Thu Feb 09, 2012 2:02 am

BERIANDUK wrote:
MooK wrote:kalau pinjam dengan kebenaran mungkin masih boleh di terima lagi kan hahaha... tapi kulit dia buang jauh2 hahahha

mcm ada pengalaman meminjam ja ni.. Very Happy Very Happy

sia pernah pinjam tu mangga c Andun masa balik sikula dulu... sebab notis dia ada sedikit kesilapan hahahaha

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: kongsi cerita buah2an di kg kita

Post by aa on Thu Feb 09, 2012 9:35 am

MooK wrote:
BERIANDUK wrote:
MooK wrote:kalau pinjam dengan kebenaran mungkin masih boleh di terima lagi kan hahaha... tapi kulit dia buang jauh2 hahahha

mcm ada pengalaman meminjam ja ni.. Very Happy Very Happy

sia pernah pinjam tu mangga c Andun masa balik sikula dulu... sebab notis dia ada sedikit kesilapan hahahaha
Klu tidak silap tu notis ada tulis (YANG MEMBENARKAN) haha..

aa
Pengunjung Senior

Posts : 374
Join date : 2009-10-07
Age : 43
Location : penampang

View user profile

Back to top Go down

Re: kongsi cerita buah2an di kg kita

Post by djt on Thu Feb 09, 2012 11:21 am

notis mangga si gaka berbunyi begini
"Dilarang mengambil buah mangga ini!!!

Yang Membenarkan,
(nama dia)

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: kongsi cerita buah2an di kg kita

Post by edy on Thu Feb 09, 2012 1:56 pm

hahaha.... ya ba kannn..... Laughing

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: kongsi cerita buah2an di kg kita

Post by huukma on Thu Feb 09, 2012 2:44 pm

djt wrote:notis mangga si gaka berbunyi begini
"Dilarang mengambil buah mangga ini!!!

Yang Membenarkan,
(nama dia)

saya rasa yang ini mmg trademark dia itu..semua orang pun tau..haha

huukma
Pengunjung Senior

Posts : 489
Join date : 2009-07-16

View user profile

Back to top Go down

Re: kongsi cerita buah2an di kg kita

Post by freddybenz on Thu Feb 09, 2012 3:05 pm

kalu bujang2 dulu,masa cuti2...nah 'timadang,mangga n tuwa gatah' yg laku,sikarang kita tengok anak2 apa yg d urang minat ya.......

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: kongsi cerita buah2an di kg kita

Post by Admin on Thu Feb 09, 2012 5:07 pm

klu dulu, siapa2 yg ada buah2an, klu musim berbuah, mmg habis sj tu kena pinjam... Very Happy kelapa, mangga, limau, sapu semua...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: kongsi cerita buah2an di kg kita

Post by BERIANDUK on Thu Feb 09, 2012 10:45 pm

kadang2 buah yg d dalam sulap suda pun kana pinjam lagi...hehe

BERIANDUK
Pengunjung Tetap

Posts : 617
Join date : 2010-06-21
Age : 31
Location : kota bharu kelate

View user profile

Back to top Go down

Re: kongsi cerita buah2an di kg kita

Post by Admin on Fri Feb 10, 2012 12:06 am

hehe... itu dikira sdh terlampau biasa meminjam tu... tdk teragak2 sdh meminjam...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: kongsi cerita buah2an di kg kita

Post by Sponsored content Today at 4:50 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum