KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by edy on Wed Jun 24, 2009 12:31 pm

Ok, sesiapa yg mempunyai bakat melukis tulis lirik dan main muzik, boleh ikut pertandingan ini......butiran pertandingan spt berikut:

Hadiah: RM200.00 (dua ratus ringgit Malaysia sahaja)
Pihak admin amat mengalu2kan jika ada sesiapa individu yg sudi & berbesar hati utk menambah jumlah hadiah.


1. Terbuka kpd semua penduduk Kg.Nuntunan shj, tdk kira di mana anda berada.
2. Boleh menghantar seberapa banyak lagu utk dipertandingkan.
3. Tiada yuran penyertaan.
4. Tarikh tutup 30 September 2009 jam 12 tgh malam
5. Semua lagu yg dipertandingkan akan secara langsung menjadi milik pihak blog/forum Kg.Nuntunan.
6. Pihak admin tidak terikat pd mana2 peraturan atau undang2 di luar drpd apa yg disenaraikan di sini.
7. Keputusan adalah muktamad. Sebarang bantahan atau pertikaian tdk akan dilayan.
8. Pertandingan mencipta lagu ini bukan anjuran rasmi pihak JKKK Kg.Nuntunan. Pertandingan ini hanyalah 'rancangan suka2' pihak blog/forum Kg.Nuntunan utk menceriakan lagi blog/forum Kg.Nuntunan di samping membantu meningkatkan lagi reputasi kampung kita, serta mencungkil bakat-bakat.
9. Terbuka kpd semua peringkat umur.
10. Hanya 1 shj pemenang yg akan dipilih.
11. Tiada borang penyertaan yg perlu diisi... hanya masukkan/upload lagu anda (MP3) ke dlm forum ini dan post dalam tred ini "sinopsis" lagu tersebut. Sebarang penyertaan melalui media lain spt sms, mms, email, gambar, lukisan, surat dsb tdk akan diterima. Ini bertujuan utk mengekalkan rekod pertandingan supaya boleh diketahui, diakses dan dibaca oleh generasi akan datang.
12. Cara menghantar penyertaan bolehlah meminta bantuan drpd siapa2 yg 'pakar'.
13. Pihak blog/forum Kg.Nuntunan tdk terikat utk memilih mana2 pemenang. Jika tiada lagu ciptaan yg difikirkan sesuai, maka tiadalah pemenang yg akan dipilih. Bermakna, pertandingan akan diteruskan lagi.
14. Pihak blog/forum Kg.Nuntunan berhak mengubahsuai mana2 lagu yg terpilih. Bgmanapun, sbg penghargaan, pencipta lagu akan dikekalkan.
15. Lagu yg terpilih berpeluang utk dijadikan lagu rasmi Kg.Nuntunan termasuklah blog/forum Kg.Nuntunan dan akan digunakan pd mana2 perayaan atau apa2 program yg sesuai.
16. Tiada had genre muzik... semua boleh... sumazau, joget, cha-cha, marching, sentimental, patriotik ... apa saja la
17. Lagu mestilah ciptaan sendiri dan bukannya diambil/diciplak drpd mana2. Ia hendaklah tidak pernah dipertandingkan di mana-mana sebelum ini. Jika ini berlaku, pihak admin tdk akan bertanggungjawab terhadap sebarang prosiding undang-undang kepada hasil ciplakan tersebut.
18. Hanya 10 ciptaan terbaik akan masuk ke peringkat akhir dan Pemenang akan ditentukan dalam pertandingan secara life yang akan diadakan pada 10 Oktober 2009.
19. Cara pemarkahan adalah:

  • a. kreativiti (10%)
  • b. senikata (10%)
  • c. adunan muzik (15%)
  • d. mudah dihayati (10%)
  • e. ke'Famous"an lagu tersebut melalui penjualan kopon (15%)
  • f. ketulinan (10%)
  • g. Lagu dalam "dusun" sahaja diterima (boleh disertakan versi BM juga untuk rujukan pengadil)(10%)
  • h. kesesuaian suara penyanyi yg membawa lagu tersebut (10%)
  • i. markah Blog/forum ini sebanyak 10%
20. Syarat-syarat tambahan akan dibuat sepanjang bulan Julai & Ogos 2009 sahaja. Sentiasalah merujuk forum/blog ini.

*Pihak admin berhak utk mengubahsuai mana2 peraturan di atas tanpa makluman (dengan mematuhi peraturan 20 di atas).

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by edy on Wed Jun 24, 2009 12:34 pm

walaupun dengan adanya peraturan di atas... pihak forum masih menerima sebarang cadangan peraturan/syarat tambahan atau komen untuk pertandingan ini... sila la... (Sepanjang bulan julai sahaja)...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by Ansis on Wed Jun 24, 2009 2:52 pm

jgn bertangguh lagi, rebutlah peluang ini utk peningkatan reputasi kampung kita...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by MooK on Wed Jun 24, 2009 7:30 pm

bah apa lagi.. mana sudah tu kumpulan THE BOSS SOUND.. kalau saya jangan harap la.. main guitar pun tidak pandai hehe

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by Ansis on Thu Jun 25, 2009 12:13 pm

boleh tu tuan mook, cuba cipta lirik lepas tu bg siapa2 suruh cari muziknya...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by edy on Tue Jun 30, 2009 10:47 pm

ada perkembangan ka ni cerita yg kamu dengar2...?

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by Ansis on Tue Jun 30, 2009 11:05 pm

mungkin ada yg sdg mencari2 tune skrng... harap2lah... atau mgkin org kg belum tau...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by Ansis on Wed Aug 12, 2009 11:47 pm

belum adakah yg berminat mencipta lagu ni? Smile

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by freddybenz on Thu Aug 13, 2009 12:20 am

adu...sakit otak nak sambung ini lagu...pandai putus2 bo....au opupusan...tapi man nopo logot2 la kio... au oilan om kanu momonsoi...

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by Ansis on Thu Aug 13, 2009 12:23 am

hehe... logot-logoton... opongoh nod talaid...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by edy on Thu Aug 13, 2009 8:06 am

freddybenz wrote:adu...sakit otak nak sambung ini lagu...pandai putus2 bo....au opupusan...tapi man nopo logot2 la kio... au oilan om kanu momonsoi...

cita lagu ni kasi gggoooohet saja, soira momonsoi muzik om oilaan nogi osonong ko toi auh, tapi ikut pengalaman saya... asal suda bikin muzik, mesti bagus punya! ba... bila mo kasi dengar?

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by jo on Thu Aug 13, 2009 12:24 pm

alangkah baiknya kalau saya pandai mencipta lagu... cipta senikata mungkin boleh... jadi boleh secara joinventure ka tuk cipta lagu dan ikut pertandingan ini.. hadiahnya mcmana?

jo
Pengunjung Senior

Posts : 284
Join date : 2009-06-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by Ansis on Thu Aug 13, 2009 12:48 pm

hadiah rm200, kalau joinventure & menang, terpaksa bagi2lah... Very Happy

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by epuk on Tue Aug 25, 2009 11:04 am

bah,.....kasi tau ngawi tu tanak wagu....

epuk
Pengunjung Awal

Posts : 42
Join date : 2009-08-25
Age : 30
Location : kg.nuntunan, api2 kgu

View user profile

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by Ansis on Tue Aug 25, 2009 2:19 pm

hehe... belum ada lg penyertaan setakat ini...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by edy on Tue Aug 25, 2009 9:34 pm

hanay tinggal satu bulan saja lagi mo tarikh tutup suda...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by Golun on Tue Aug 25, 2009 11:40 pm

heheheh..sia inda pandai cipta lagu tapi klu monsinding buli la sikit2.. Laughing

Golun
Pengunjung Senior

Posts : 316
Join date : 2009-06-20

View user profile

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by Tyriss on Thu Aug 27, 2009 10:52 am

bah..bgus tu cipta lagu2...jgn lupa cipta lirik lagu yg best2 ahh..hehe..macam lagu timbok tingur bulawan......... Smile

Tyriss
Pengunjung Awal

Posts : 83
Join date : 2009-08-24
Age : 29
Location : Kg.Nuntunan apin-apin keningau

View user profile http://www.facebook.com/tyriss.yeah#!/tyriss.yea

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by Ansis on Thu Aug 27, 2009 11:03 am

hehe... tp belum ada yg berani cipta lagu kg kita...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by Tyriss on Thu Aug 27, 2009 11:44 am

mcm sya dgr ada main muzik2 dlu d kg..ada sdh pemain2 band baru d kg kita kn...d tmpat rumah si jery kali...btl ka tu...dorg la yg ngam cipta lagu2 kn..trus nyanyi ja d karamaian...hehe Very Happy

Tyriss
Pengunjung Awal

Posts : 83
Join date : 2009-08-24
Age : 29
Location : Kg.Nuntunan apin-apin keningau

View user profile http://www.facebook.com/tyriss.yeah#!/tyriss.yea

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by MooK on Thu Aug 27, 2009 8:24 pm

kalau ko yang cipta pun boleh bah tu tyriss.. ko cipta yang duet punya lagu baru kita 2 yang nyanyi ha ha ha

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by buhangkut on Thu Aug 27, 2009 10:55 pm

hehehe... boleh tu...

buhangkut
Pengunjung Senior

Posts : 485
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by Julyandiney on Fri Aug 28, 2009 10:41 am

ya..suruh c tyriss cipta...tapi dua versi lah...dusun sama mlayu

Julyandiney
Pengunjung Awal

Posts : 67
Join date : 2009-06-24
Age : 38
Location : kota kinabalu

View user profile

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by Golun on Fri Aug 28, 2009 9:02 pm

klu c tyriss cipta lagu duet..sia mo berduet dgn dia.. siapa yg mo rabut..biru mata kio tyriss...wakakakakakakak....

Golun
Pengunjung Senior

Posts : 316
Join date : 2009-06-20

View user profile

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by MooK on Fri Aug 28, 2009 9:03 pm

Golun wrote:klu c tyriss cipta lagu duet..sia mo berduet dgn dia.. siapa yg mo rabut..biru mata kio tyriss...wakakakakakakak....
silaka.. sia sudah chop dulu.. tapi takut biru mata sia kasi can dulu warga emas mau nyanyi mana tau suara dia pun emas kaowkaokaw

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Pertandingan MENCIPTA LAGU untuk kg kita

Post by Sponsored content Today at 5:36 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum