KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

Apa berita anda @ kampung hari ini?

Page 4 of 22 Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 13 ... 22  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by Ansis on Fri Jul 17, 2009 11:15 am

kemarin saya pigi kasi mandi sungai & kasi makan ikan, punya banyak itu ikan...


_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by Ansis on Fri Jul 17, 2009 11:23 am

sampai habis baja saya... tingulah...


_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by MooK on Fri Jul 17, 2009 2:48 pm

anak siapa la ni sumil betul hehe...

hari tu sia beli 1kg baja ikan.. tabur punya tabur tidak sedar kosong sudah d palastik.. sebab syok bah nampak tu ikan pegi makan tu baja.. hehe

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by Ansis on Fri Jul 17, 2009 4:29 pm

saya hari ni, habis sj sekolah, saya masih di keningau, kena telefon sambungan besi paip pecah & perlu diganti... kalau tdk ganti, tiada air pigi rumah kami...


mcmana sambungan besi pecah, sayapun tdk tau, mgkin pecah sendiri, hehehe... jd saya cepat2 balik rumah, tukar pakaian, ambil sambungan besi yg pecah itu & terus pigi keningau pigi beli... lepas beli, terus balik kg pigi bikin...


nasib baik ada durang si iwot, ungit, gidui, kinah, pius... sama2 kami bikin...


ini gambar selepas pasang... yg berkilat tu baru, & yg 1 lg, itulah sambungan besi paip yg tdk tau mcmana boleh pecah... Smile


lepas pasang, durang 5 org pigi sana pangkal paip pigi on balik... kesian durang... apapun terima kasih banyak2...

saya masih tertanya2 bgmana sambngan besi paip itu pecah... apapun, saya anggap sj dia pecah sendiri... hehehe... Very Happy

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by edy on Fri Jul 17, 2009 4:54 pm

mimang paip tu pecah sendiri tu... pasal, kapal terbang perang pun buli jatuh sendiri w/pun inda kana timbak...!!!

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by Ansis on Fri Jul 17, 2009 5:07 pm

yalah, betul juga... kapal yg begitu besar pun boleh jatuh, apa lg kalau setakat sambungan besi paip, hehehe... dia pecah sendiri, fikir yg baik2 sj... Smile

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by edy on Sat Jul 18, 2009 10:09 am

ari ini sia bangun lambat... jam 8 baru bangun pasal kogutan! talampau minum semalam.. sampai jam 2 pagi sambil2 main pool (9 ball)... tingu la, kalau ada masa, dan inda hujan, ptg nanti mau pigi memancing dgn budak2...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by MooK on Sat Jul 18, 2009 9:50 pm

hari ni kami janji mau p memancing sama diorang c gelun dan jek.. tapi c golun bilang ada kuliah.. jadi aktiviti memancing automatik dibatalkan.. tapi jam 11 lagi kami sudah minum tiger sana toud sama c golun.. mungkin diorang kuliah sana towud kan hahaha

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by Ansis on Sat Jul 18, 2009 11:43 pm

saya pukul 7am sdh pigi keningau sana stesen bas tung ma, ada kawan dr sandakan mo jumpa... cerita2 sampai pukul 12 tengahari... lepas tu pigi minta bagus brek kereta.. 1230 pulang rumah & tertidur... mama sia bilang si usip dadas panggil pigi rmah sb durang mangasok bah hari ini sana rijop... dkt jam 3ptg jalan ke papar 1 family... jd sekarang ni saya sdg online dr kimanis papar, hehehe...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by Ansis on Sun Jul 19, 2009 10:19 pm

saya balik keningau hari ini dr papar... tengahari bertolak dr papar... jalan lokawi/limbanak, singgah sana hidupan liar (wildlife park), banyak juga binatang sana... jam 3 ptg teruskan perjalanan... dr moyog sdh hujan... sampai di kg.bagian, terkejar si mr.jailis kundaya waja 9467, dia ada penumpang, dia ada call saya lg lepas saya overtake... mcm mau tdur awal saya hari ini... besok mau pigi memutung... Smile

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by jo on Tue Jul 21, 2009 10:11 pm

panat betul cuci kain sendiri2 ni... baru lepas cuci kain!!! Laughing

jo
Pengunjung Senior

Posts : 284
Join date : 2009-06-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by MooK on Wed Jul 22, 2009 3:02 am

jo wrote:panat betul cuci kain sendiri2 ni... baru lepas cuci kain!!! Laughing

na.. kan masih bujang.. hahaha

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by eJery on Wed Jul 22, 2009 12:39 pm

[11:37] sakti sudah utak sa mau befikir buat kerja ruma yang doktor suru. mau p makan nasi lemak dulu lah.

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by edy on Fri Jul 24, 2009 4:57 pm

kerja ruma ka jeri? he he... Laughing

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by Ansis on Sat Jul 25, 2009 10:05 am

hari ni saya ada kelas tambahan ajar budak2... mau jln sdh ni, tp on internet sekejap, hehehehe... lepas kelas terfikir mau pigi makan kfc... tapun2 kamu semua..

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by MooK on Sat Jul 25, 2009 11:48 pm

hari ni sia p sook.. sia pigi ambil tu motor sia diorang adik sia pakai praktikal sana kilang kelapa sawit.. Kim long nama tu kilang.. masa mau balik sia kena tahan tarapik ronda.. abis tu motor kami kasi naik sana van beliau.. tu polis cakap sama sia:-

polis: dari mana?
mook: ambil motor dari kim long
polis: rosak?
mook: tidak, adik sia pakai time praktikal. sekarang praktikal habis bawa balik la ni motor..
polis: bukan kamu curi ka!!
mook: tidak la (dalam hati mau juga sia marah)
polis: motor siapa ni!!
mook: saya tuan..
polis: tengok lesen dan ic!!
terus sia bagi lesen sama ic..
polis: ko tiada lesen B2 pun, ni boleh kena saman..
mook: kalau angkat motor guna kereta, mesti pakai lesen motor juga ka tuan?
polis: jalan!!

silaka tu pulis pok sia mau bagi rasuah mangkali tu..

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by edy on Sat Jul 25, 2009 11:50 pm

mimang tu....!!!! kalau kau jawab...."kau ingat sia ni kunsikang betul sampai mo minta rasuah ka utk beli motor?"... bilang gitu, pingsan dia... aatau trus dia saman cari kesalahan di kereta kau pula!!!

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by Ansis on Sun Jul 26, 2009 12:25 am

hehehe... palui juga itu polis, motor sdh kasi naik van, mau juga minta lesen motor, hehehe...

saya hari ni pigi mandi sana sungai sama anak2, enjoy betul durang. Tingu2 lg ikan makan baja... ambil2 gambar. Ada jumpa si tuan ada kasi makan ikan, tuan oding & ada juga org2 lain bukan dr kg kita. Time siok2 tingu ikan, limpas si inik naik motor, kami belambai tangan lg. Tiba2, praaaaakkkkk.... si inik jatuh sb itu permukaan jambatan licin, dekat motor jatuh sana koturukon. Si inik senyum2, nasib baik tdk luka. Si inik bilang sama saya, "nt org pikir saya mabuk pula..."

apa punya jambatan, macam paitong dinding rumah pula kasi licin...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by edy on Tue Jul 28, 2009 5:31 pm

hari ini, esok dan lusa saya akan hadir seminar di KK (sutera harbour)... jadi mungkin tidak dpt bersama2 kamu dalam dua tiga ari ini ini forum ini... tapi akan saya usahakan juga la.. kalau ada kesempatan!

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by Ansis on Tue Jul 28, 2009 7:58 pm

ada wireless sana tu... nt kami rindu sama kau bah kalau lama tdk online... Smile kan tuan mook...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by freddybenz on Tue Jul 28, 2009 8:46 pm

berita senyap & bagus...klmarin saya,c adul,duris,lasius dan kurus pi tengok lot (padang ragut) di depan simpang marampong..cantik klu dilihat dari jauh...tapi bila dekat aduh...suda pun tidak rata,ada lokos lagi.kami pi tengok tempat yg rata...habis sudah dibooking.terpaksa kami pi cari tempat yg kosong. (ramai yg tidak puas hati) - jadi apa pendapat saya, undian perlu dijalankan bagi menentukan kedudukan lot tersebut dan bukannya samasing2 pi booking tempat yg bagus kerana sama2 bayar yuran (sakit hati).jadi, apa pendapat tuan2 pula.........

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by buhangkut on Tue Jul 28, 2009 9:04 pm

ada kawasan perumahankah sana?
betul tu, bila sama2 bayar mesti buat adil, undi...

buhangkut
Pengunjung Senior

Posts : 485
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by freddybenz on Tue Jul 28, 2009 10:08 pm

kawasan prumahan?ada! kg.nuntunan diberi 10 ekar dan telah pun dibahagikan kpd 60 orang peserta.ya..memang mo yg ADIL punya ba kan..TQ

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by MooK on Wed Jul 29, 2009 11:48 am

Ansis wrote:ada wireless sana tu... nt kami rindu sama kau bah kalau lama tdk online... Smile kan tuan mook...

betul tuan.. he he he..

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by MooK on Wed Jul 29, 2009 11:55 am

freddybenz wrote:kawasan prumahan?ada! kg.nuntunan diberi 10 ekar dan telah pun dibahagikan kpd 60 orang peserta.ya..memang mo yg ADIL punya ba kan..TQ
dalam mesyuarat hari tu ketua kampung cakap yang saudara kena kasi dekat², terus encik enson bilang tida buli sebab bagaimana dengan yang tiada saudara?, semua dalam dewan setuju untuk cabut undi.. tapi last² pigi sukat juga sendiri².. yang sedih dia diroang pigi sukat pun bukan kasi tau org kampung...

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa berita anda @ kampung hari ini?

Post by Sponsored content Today at 4:50 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 4 of 22 Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 13 ... 22  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum