KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 2 Bots

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

peti surat kpg kurang berharga...?

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

peti surat kpg kurang berharga...?

Post by sabtu on Mon Dec 06, 2010 9:03 pm

disini sya byk mendapat aduan surat yg lambat di terima oleh org kpg kita sndiri, d mana surat tersebut adalah penting sekali bagi mrk,

1. surat temuduga lambat diterima, menyebabkan rakan kita tadi terlepas peluang untuk menghadiri temuduga mencari kerja tersebut dan surat melanjutkn pelajaran.
2. surat yang penting hilang tanpa di kesan, walaupun si pengerim mengatakan surat tersebut telah di kirim ke alamat kpg kita.
3. byk surat yg terkoyak dalam peti surat kpg kita.

disini kita semua harus lah ikhlas ttg surat2 tadi dan sya mengharap si pengambil surat untuk org kita hendak lah mengambil atau melihat surat di pej pos sekurang2nya 3 kali seminggu atau tiap2 hari agar surat temuduga org2 kita dpt diterima oleh mrk dgn cepat. kita juga mengharapkan agar2 surat yg ada dlm peti surat kpg tidak terkoyak atau di buka dgn sewenangnya tanpa kebenaran tuan surat tadi. kita gunalah peti surat kita dgn baik, kerna inilah peti surat kpg yg ada, sya tahu ramai yg mnggunakan peti sndiri kerna kurang percaya terhadap peti surat kpg, jadi kita gunalah dgn sebaiknya utk kegunaan kita juga dan anak2 kita yg akan melanjutkn pelajaran mrk.

sabtu
Pengunjung Tetap

Posts : 740
Join date : 2010-06-05

View user profile

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by ies on Mon Dec 06, 2010 10:37 pm

sy pernah kna ni....surat sy kna buka n kdg2 x smpai dtgn sy....plg mengecewakan la....huhuhu...tp x pa la, biat Tuhan sj bls pbuatan urg2 y suka buka surat n than surat urg...

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by BERIANDUK on Tue Dec 07, 2010 10:46 am

perbuatan yg tidak bertanggungjawab ini membawa kpd permusuhan diantara warga kg kita sendiri....dengki dgn org lain membawa kpd pengkhainatan.....

BERIANDUK
Pengunjung Tetap

Posts : 617
Join date : 2010-06-21
Age : 31
Location : kota bharu kelate

View user profile

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by sabtu on Tue Dec 07, 2010 3:09 pm

itu la sbbnya ada org kpg kita terpaksa sewa peti surat sndiri untuk memudahkn mrk, malah ada yg mengalamtkn surat mrk d tempat lain kerna mrk tidak percaya pd peti surat kita sndiri, sdg kn d kpg kita ada kemudahan peti surat, tak la perlu kita ada sikap cantas mencantas sesama warga kpg nuntunan, kerna kita hidup berjiran.

sabtu
Pengunjung Tetap

Posts : 740
Join date : 2010-06-05

View user profile

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by edy on Tue Dec 07, 2010 8:21 pm

ini sebenarnya cerita yg parah dan laaaama sudah berlaku! paling inda syok ialah surat cinta yg kana buka.... org lain baca! Laughing

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by sabtu on Tue Dec 07, 2010 10:12 pm

jika sekadar surat cinta mungkin kita bole terima lg, tapi bagaimana pula dgn surat tawaran kerja yg hilang tanpa kesan dan surat melanjutkan pelajaran anak2 kita... andaikata yg hilang itu adalah surat nak sukat tanah lagi parah.

sabtu
Pengunjung Tetap

Posts : 740
Join date : 2010-06-05

View user profile

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by Pelian on Wed Dec 08, 2010 7:23 pm

banyak bo org kg yg nda suka tingu org len maju... dorang buka no surat.. atau kcih lambat2 kalu temuduga toi ko tawaran belajar... nga sa ndada pilihan, terpaksa no guna peti srt kg abis ndada alamat len... nasip po tu sa ndada memohon apa2..

Pelian
Pengunjung Senior

Posts : 301
Join date : 2010-09-19

View user profile

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by sabtu on Thu Dec 09, 2010 11:34 am

di harapkan org yg di amanahkan untuk menjaga peti surat kpg agar lebih amanah, jujur, ikhlas dlm menjalankan tugas.

sabtu
Pengunjung Tetap

Posts : 740
Join date : 2010-06-05

View user profile

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by Admin on Thu Dec 09, 2010 5:31 pm

mgkin di mana surat sampai, org tersebut lebih bertgjwb... tp timbul masalah bila ramai org yg dtg melihat2 surat... bukan milik sendiri pun buka sj... sdh lama keadaan ini berlaku... puluhan tahun sdh... yg tua sdh tdk lagi, yg muda2 ikut langkah...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by sabtu on Thu Dec 09, 2010 9:02 pm

disini sdh kita nmpak sikap yg tak jujur, jika sdh puluhan thn maka ini bkn nya perkara baru, mala menjadi isu yg harus kita tangani brsma drpd terus brlaku... mana tahu esok lusa kita ataupn anak2 kita pula yg terkena surat mrk hilang tanpa kesan,

sabtu
Pengunjung Tetap

Posts : 740
Join date : 2010-06-05

View user profile

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by Admin on Thu Dec 09, 2010 9:18 pm

tdk tau apa sdh semua kesan/perkara/peristiwa yg sepatutnya berlaku atau tercapai tp tdk tercapai/tdk berlaku gara2 surat hilang, lambat atau rosak...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by Ansis on Thu Dec 09, 2010 10:07 pm

itulah antara sebab kenapa kami membayar utk peti surat sendiri... ada pengalaman surat hilang, ditahan, dirosakkan... jd bagus guna peti surat sendiri sampailah sekrg... hilang masalah...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by sabtu on Fri Dec 10, 2010 10:39 am

dan inilah juga yg membuatkn sya sndiri terpaksa berkorban sewa peti surat sndiri, kerna pernah terjadi surat tinggal sarung sja, isi entah di mna hilang.

sabtu
Pengunjung Tetap

Posts : 740
Join date : 2010-06-05

View user profile

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by Admin on Fri Dec 10, 2010 12:35 pm

ya, bagus lg begitu... selesai masalah... buat apa bertahan dgn peti surat yg ada kalau surat asyik hilang, dibuka, rosak, lambat shj...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by roy on Fri Dec 10, 2010 6:22 pm

heran jga knapa ada niat meroskkn atau buka srat org lain...

roy
Pengunjung Awal

Posts : 32
Join date : 2010-12-01

View user profile

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by BERIANDUK on Fri Dec 10, 2010 9:10 pm

irihati boi ngawi tu...sy pun suda lama memohon ni peti surat sndiri nga masi belum ada kosong....

BERIANDUK
Pengunjung Tetap

Posts : 617
Join date : 2010-06-21
Age : 31
Location : kota bharu kelate

View user profile

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by ies on Fri Dec 10, 2010 10:13 pm

nsb baik la sy ada alamat sndri sdh skng....plg slmt, smpai d rmh lg kna hntr... tp ada jg beberapa urusan y sy kasi alamat d kmpg....hrp2 x sdh kna buka la.

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by sabtu on Fri Dec 10, 2010 10:18 pm


elok juga sewa peti surat sndiri, tapi bagaimana pula dgn org kita yg tk mampu sewa peti tersebut....? mala mrk trpaksa jua guna kn peti surat ini dgn ati yg tawar dlm penuh pngharapan agar surat mrk slmat smpai.

sabtu
Pengunjung Tetap

Posts : 740
Join date : 2010-06-05

View user profile

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by Admin on Sat Dec 11, 2010 7:53 am

yg tiada pilihan,apa boleh buat... terpksa guna alamat kg... pd masa yg sama didik org kg jgn suka buka, rosakkan surat org lain... kalau boleh, letak peti surat di tempat yg strategik... sana kedai koperasi kg.toboh laut, saya tingu tu surat2 dlm peti tdk diganggupun kerana diletak di tempat yg sesuai & tdk mudah utk bongkar2...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by edy on Sat Dec 11, 2010 10:47 am

Hal begini sepatutnya diambil perhatian oleh JKKK, tidak payahlah menunggu aduan rasmi daripada org2 kg… cara penyelesaian yang terbaik ialah

a. Perbaiki balairaya
b. Minta org kg buat peti surat masing2 mengikut sais standard di balairaya dan setiapnya dikuncikan
c. Org yg bertanggungjawab mengambil surat akan bertugas untuk mengagih2kan surat tersebut kesetiap peti surat org kg (bukan banyak pun, inda sampai seribu seminggu baitu)
d. Jadi kalau ada keciciran surat, atau ada kerosakan surat… maka hanya seorg saja yg dipertanggungjawabkan iaitu org yg mengambil surat di pejabat pos yang juga org yg mengagihkan

Inillah sepatutnya prosedur yg perlu diikuti, namun ingin saya bertanya, betul ka peti surat peti surat ini kepunyaan JKKK atau duuuulunya kepunyaan individu tapi kerana terbiasa, maka org kg pun pakailah ni peti surat…….

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by Pelian on Sat Dec 11, 2010 7:16 pm

nasip po tu sa ndada surat penting.. om jarang kawagu dpt surat, hehe...

Pelian
Pengunjung Senior

Posts : 301
Join date : 2010-09-19

View user profile

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by freddybenz on Sat Dec 11, 2010 11:28 pm

terima kasi atas kebaikan tuan2 semua.mungkin anda yg sekarang ni ada pernah dtg meeting kg?hal ini semua SAYA terasa bcoz kunci peti surat saya yg pegang.tetapi anda hanya tahu menuduh!sila hadirkan diri bila ada meeting kg.tq!

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by freddybenz on Sat Dec 11, 2010 11:31 pm

peti surat kg nuntunan sudah sah milik kg.so,indada was2 lagi.tiap2 tahun jkkk yg mbyar o.....

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by Admin on Sun Dec 12, 2010 12:36 pm

hai...
mgkin terdpt sedikit salah faham di sini... berdasarkan kpd perbincangan member2 KNP, saya nampak tiada tuduhan kpd sesiapa individu ttg surat2 yg rosak, hilang, dibuka... cuma keluhan & rungutan ttg apa yg berlaku... itupun kalau ada yg berlaku... terdpt 2 proses yg dilakukan dan berlaku dlm hal surat menyurat ini iaitu...

1. surat diambil dr pejabat pos... (saya pasti & yakin penduduk kg sangat2 berterima kasih kpd tuan freddybenz kerana dgn sukarela meluangkan masa ke pejabat pos utk mengambil surat2 kg tanpa mengharapkan sedikit pun bayaran... pd ketika ini, semua surat2an ok...)

2. surat diletakkan/dimasukkan/diagihkan pd tempat strategik di kg (suatu ketika dulu, surat diletakkan di kedai en.paul kundaya... bapa tuan mook)... di sini, ia sdh di luar kawalan tuan freedybenz... dan di sinilah boleh berlaku surat hilang, rosak, dibuka, dsb apabla penduduk2 kg, mgkin yg muda-mudi dtg melihat2 surat...

jd... apa yg berlaku, jika ada, adalah di luar drpd kawalan tuan freddybenz sdh... apapun, harap maaf jika ada perasaan tersinggung dgn perbincangan ini... apa yg berlaku di sini cuma rungutan & keluhan ttg surat2an & tiada tuduhan yg dibuat...

sekali lg, saya pasti penduduk2 kg sangat2 berterima kasih kpd tuan freddybenz atas kerelaan mengambil surat2 kg dr pejabat pos... tugas ini walau nampak mudah tp sebenarnya cerewet juga... sb melibatkan jarak, masa, pengangkutan & tanggngjawab terhdp kg & penduduk kg.Nuntunan tanpa mengharapkan sebarang imbuhan... tq... salam hormat...

Admin KNP

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by jo on Sun Dec 12, 2010 8:42 pm

sia nga ada pangalaman bei ini duuulu, nga skarang sia inda di kg gia jadi inda la rasa sangsara/marah/inda pecaya/emosi dan lain2 lagi bila menunggu surat yg penting. arap2 indada la belaku sampai skarang.

jo
Pengunjung Senior

Posts : 284
Join date : 2009-06-16

View user profile

Back to top Go down

Re: peti surat kpg kurang berharga...?

Post by Sponsored content Today at 4:02 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum