KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Page 4 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by Ansis on Tue Nov 23, 2010 10:07 pm

ya, jd kpd ibubapa, jgn tinggal2kan masa... sayang bah... suruhlah anak2 belajar betul2...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by BERIANDUK on Wed Nov 24, 2010 1:23 pm

tidak rugi menimbah ilmu dan akan rugi bila ilmu tidak dicari

BERIANDUK
Pengunjung Tetap

Posts : 617
Join date : 2010-06-21
Age : 31
Location : kota bharu kelate

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by Ansis on Wed Nov 24, 2010 8:02 pm

betul... akan betul2 rugi...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by sabtu on Thu Nov 25, 2010 11:23 pm

telah ramai yg menjadi contoh yg baik di kpg dan nama mrk disebut segai teladan.
dan ramai juga nama yg disebut sebagai kurang berjaya dlm hidup dan menjadi sebutan juga sebagai contoh yg tak baik

sabtu
Pengunjung Tetap

Posts : 740
Join date : 2010-06-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by Ansis on Thu Nov 25, 2010 11:27 pm

betul tuan... mmg banyak contoh baik dan tdk baik...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by BERIANDUK on Fri Nov 26, 2010 12:07 am

mana yg baik boleh ditambahbaikkan lg dan yg tida baik boleh diperbaiki..

BERIANDUK
Pengunjung Tetap

Posts : 617
Join date : 2010-06-21
Age : 31
Location : kota bharu kelate

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by mafia1975 on Fri Nov 26, 2010 11:36 am

afro mafia contoh yang tak baik.

mafia1975
Pengunjung Tetap

Posts : 534
Join date : 2009-11-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by Pelian on Sun Nov 28, 2010 10:26 am

ya bei, nda baik.. Very Happy

Pelian
Pengunjung Senior

Posts : 301
Join date : 2010-09-19

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by sabtu on Sun Nov 28, 2010 3:34 pm

andaikata ramai bijakpandai d kpg kan best, pasti akan terpampang di surat kabar, dan tumpang glamer juga kpg ini atas kejayaan warga nuntunan.

sabtu
Pengunjung Tetap

Posts : 740
Join date : 2010-06-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by Admin on Sun Nov 28, 2010 8:52 pm

betul... skrg kg kita glemer ttg apa? adakah?

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by mafia1975 on Mon Nov 29, 2010 10:10 pm

afro turipos hidup senang.tak siapa yang tahu.

mafia1975
Pengunjung Tetap

Posts : 534
Join date : 2009-11-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by Ansis on Tue Nov 30, 2010 8:29 am

Admin wrote:betul... skrg kg kita glemer ttg apa? adakah?
paling aktif poker...hehe... Very Happy saya masuk tempoh hari, cepat2 saya keluar sb semua pemain org nuntunan, hehehe... seluruh dunia tu... Laughing tp ok bah, tdk salah juga...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by BERIANDUK on Tue Nov 30, 2010 11:21 pm

kalau budak sikul tida utamakan pelajaran,itu tida mustahil tuan..

BERIANDUK
Pengunjung Tetap

Posts : 617
Join date : 2010-06-21
Age : 31
Location : kota bharu kelate

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by Admin on Wed Dec 01, 2010 11:44 am

asal budak2 tdk minat belajar, mmg bahaya sdh tu...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by Pelian on Wed Dec 01, 2010 5:22 pm

sepa nda mo belajar, rugi no betul...

Pelian
Pengunjung Senior

Posts : 301
Join date : 2010-09-19

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by roy on Wed Dec 01, 2010 9:58 pm

bukan di kg kamu sj, di apin2 pun ramai pelajr kandas..

roy
Pengunjung Awal

Posts : 32
Join date : 2010-12-01

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by Ansis on Thu Dec 02, 2010 10:08 am

ikut statistik, sabah paling muncit setiap tahun apa sj peperiksaan.. muncit yg bukan alang2 lg tu... baru2 ini 2 budak kg kita dpt 5a upsr, yg lain banyak gagal... spm sdg berjalan skrg, kita tunggu & lihat siapa semua yg akan lulus ke tgktan 6... belum habis peperiksaan, sdh tahu beberapa org mmg confirm gagal... so setakat itu sjlah pendidikan...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by juniahubin on Sat Nov 24, 2012 10:37 pm

Kopisanangan Ansis. Doho nopo pomusarahan nga osonong kanto dot...buat satu statistik tanganak tokou, piro calon UPSR (potulison o ngaran nga osonong nogi),PMR, SPM, om STPM. Kosoliwan nopo kptusan om kiraon nung poingkuro keputusan tanganak tokou. Nung semakin merosot dari tahun ke tahun, apa yang perlu Biro Pendidikan Kg boleh buat untuk membantu...daripada statistik ini maka kiat boleh membuat keputusan sama ada anak-anak kampung kita semakin merosot atau sebaliknya dan perlu dicari punca atau penyebab...kounsikahan

juniahubin
Pengunjung Awal

Posts : 21
Join date : 2012-04-24
Age : 48
Location : Keningau

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by juniahubin on Sat Nov 24, 2012 10:51 pm

Terkadang ada masa terluang menjenguk kampung halaman, hati terkedu, tertanya-tanya inikah Nuntunan...nekuro...bagaikan...ish tak sampai hati nak kata...banyak hati yang tersinggung nanti...tapi memadailah kalau saya katakan...nilai ketimuran semakin hilang...atau mungkin ini hanya pada pandangan saya sahaja yang hanya mampu memerharti dan mendengar dari jauh...jadi apa yang saya lihat mungkin tidak benar...namun banyak yang saya bangga dengan kg halaman saya ini...tahniah pentadbiran kg yang memacu kemajuan prasarana kg...

juniahubin
Pengunjung Awal

Posts : 21
Join date : 2012-04-24
Age : 48
Location : Keningau

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by Prisca on Mon Nov 26, 2012 12:16 pm

Sa selalu melihat anak-anak kita ini iaitu bakal pewaris masa depan kita,namun amat mengecewakan.Sa sendiri mula takut.Sedikit sebanyak sa pasti apa puncanya tapi nanti Biro Pendidikan buat perbincangan baru kita kemukakan dan cari jalan penyelesaian.Sebenarnya penyelasaiannya pun bukan mudah juga kerana ianya bergantung pada kemampuan dan kemahuan individu dan bimbingan keluarga itu sendiri

Prisca
Pengunjung Awal

Posts : 72
Join date : 2012-09-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by Admin on Tue Nov 27, 2012 12:01 pm

Tdk taulah keadaan sbnar... Tp drpd apa yg sya nmpak, komen jujur sya...mmg plajaran anak2 di kg kita merosot... Hrap sya silaplah... Mmg ada seorg dua kluarga yg mjaga plajaran anak2 tp itu tdk mncukupi... Kta mau mjoriti pentingkan pendidikan ank... Seolah2 skrng, samada ibubpa hilang minat trhdp pljaran ataupun mmbiarkan sj anak2 bebas tanpa bljar... Baru2 ini smasa ada minum sikit2 d braya, seorg murid yg sdg ambil spm pun ada sama2 mnum... Dlm fikiran sya, confirm out... Mama dia pun mrungut tdk dpt buat apa2...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by Prisca on Wed Nov 28, 2012 11:20 pm

Admin wrote:Tdk taulah keadaan sbnar... Tp drpd apa yg sya nmpak, komen jujur sya...mmg plajaran anak2 di kg kita merosot... Hrap sya silaplah... Mmg ada seorg dua kluarga yg mjaga plajaran anak2 tp itu tdk mncukupi... Kta mau mjoriti pentingkan pendidikan ank... Seolah2 skrng, samada ibubpa hilang minat trhdp pljaran ataupun mmbiarkan sj anak2 bebas tanpa bljar... Baru2 ini smasa ada minum sikit2 d braya, seorg murid yg sdg ambil spm pun ada sama2 mnum... Dlm fikiran sya, confirm out... Mama dia pun mrungut tdk dpt buat apa2...

betul tu tuan

Prisca
Pengunjung Awal

Posts : 72
Join date : 2012-09-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by Admin on Thu Nov 29, 2012 2:09 pm

Tdk tau bgmana kembalikan atau timbulkan semula sikap kita semua mementingian pelajaran anak2...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by juniahubin on Wed Dec 05, 2012 2:17 am

Kanou pogi imusoko tokou nung dari mana dan apa sbnrnya punca mslh yg timbul d kg kita, scra jujurnya sya lihat... berani mati...kalau marah...terkena lah tu kio...
i.masalah sosial...meningkat...
ii.cara berpakaian ala-ala penyanyi Korea...bagus pakai santut saja...atau kalau mau menayang jg...buka terus...sifat malu dah lenyap barangkali...
iii.remaja masih sekolah...juara-juara minum tapai...sekarang dah up sikit...mau yg dalam tin...class sikit...
iv.malam...remaja kita lelaki perempuan berpeleseran...tiada masa tengok buku...mudah terjebak dg maksiat...
.....minta maaf...harap2, apa yang saya perhati ini tidak benar...ikhlas ingin saya kongsikan kerisauan saya berhubung masalah sosial di kampung kita...cuma satu ...cubalah jangan kasi biris budak2 sekolah...asal masih sekolah jangan kasi biris...kada po umbal do meginum nung maso po poinsikul bo darah...

juniahubin
Pengunjung Awal

Posts : 21
Join date : 2012-04-24
Age : 48
Location : Keningau

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by juniahubin on Wed Dec 05, 2012 2:27 am

Siou tokou ngawi...kalau berterusan sikap anak2 kg kita dlm keadaan bgini...tpi bukan semua...namun yg sedikit itu...cukup memperi impak baik buruk nama baik kg kita...yg terover advance cara berpakaian itu bukan semua, mungkin dalam 10% shj...tpi perlu dibendung dr awal...kalau dibiarkan leka...lalai...tidak mustahil...generasi ini akan menjadi KULI kepada penoreh getah dikebun2 kita sekarang...........

.....utk Pelian....terus terang anak2 Nuntunan tidak bodoh...cuma...lalai...macam Pelian jg dulu...bukan bodoh tapi malas sikit belajar...betulkan...

juniahubin
Pengunjung Awal

Posts : 21
Join date : 2012-04-24
Age : 48
Location : Keningau

View user profile

Back to top Go down

Re: Pendidikan budak2 di kg kita semakin merosot?

Post by Sponsored content Today at 10:57 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 4 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum