KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

Tagal Kg.Nuntunan

Page 6 of 25 Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 15 ... 25  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by edy on Tue Aug 04, 2009 12:07 am

jo wrote:wa.... gerigitan sa mo peluk2 tu ikan ooo.... punya ramai dorang! Silaka benarlah mereka yg inda melihat keindahan seperti ini sampai sanggup utk kasi pupus satu kali tu ikan hanya utk perut sendiri sahaja! Bukan jadi kaya pun...!

bertenang kau jo, kalau majoriti mahukan ini tagal berterusan, pasti ia akan terlaksana.....

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Tue Aug 04, 2009 1:18 pm

saya nampak org2 kg dpt terima sdh ni tagal... harap2 tiada lg niat mau pigi sana sarayo tangkap ikan malam2...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by huukma on Tue Aug 04, 2009 6:33 pm

mcm pinjam kepingan getah..ini pasal desperado atau integriti diri..? fikir2kan la..x kan begitu teruk kan..hehe.

huukma
Pengunjung Senior

Posts : 489
Join date : 2009-07-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by freddybenz on Wed Aug 05, 2009 1:43 am

kelmarin,ada manahu(ikan betelur) dekat rumah c jalinus..apa lagi kami masing2 pi pasang bubuh dan banyak suda teliu masuk dibubuh saya..tapi saya tunggu penuh dulu,lepas tu saya pi sana kg bundu @ rantai.jumpa PJKKK...tapi kebetulan d urang ramai moginum..apa lagi jam 1 am baru pulang..pagi2 jam 7 sa pi la ambi bubuh saya...takajut saya..bubuh hilang..sa taya c parancus..dia ambi TAPI tiada isi dia bilang...hairan betul la saya......kelmarin banyak betul orng pi tengok manahu..tapi lupa ambil gambar pula... zon bebas ni saya maksudkan k...ada2 je kan kenakalan manusia....

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Wed Aug 05, 2009 9:58 am

nah kan betul... kemarin saya cakap sama isteri saya ada manahu sb kemarin cerah sj bah sampai petang, lepas tu ada angin tdk putus2... aan pun cantik...
hehehe... rugi kau tuan isi toliu kana ambil org... mungin itu org pinjam tu... lain kali dia kasi balik... Very Happy

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by MooK on Wed Aug 05, 2009 2:39 pm

masih ada lagi pula org kg kita yang tidak bertamadun... senangĀ² saja pigi curi org punya hasil..

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by eJery on Thu Aug 06, 2009 2:43 am

tu lah bah tu. ada juga yang sanggup buat mcm tu, seperti kata si tuan ansis: org mcm ni patut kita bagi menang anugerah. anugerah yang setimpal sangat dengan yang dia buat.. hehehe...

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by freddybenz on Thu Aug 06, 2009 2:53 am

tapi kadang2 ada juga manusia yg sengaja mo mencoba ba kan..sejauh mana kebaikan seseorang..cuma diri kita sendiri kadang2 tecabar juga...sabar..je lah.....

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by edy on Thu Aug 06, 2009 10:00 am

freddybenz wrote:tapi kadang2 ada juga manusia yg sengaja mo mencoba ba kan..sejauh mana kebaikan seseorang..cuma diri kita sendiri kadang2 tecabar juga...sabar..je lah.....

ini hal mencuba2 la ni yg bikin geram...... "cuba2" kunun kita kasi kana sogit dorang...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Thu Aug 06, 2009 11:45 pm

eJery wrote:tu lah bah tu. ada juga yang sanggup buat mcm tu, seperti kata si tuan ansis: org mcm ni patut kita bagi menang anugerah. anugerah yang setimpal sangat dengan yang dia buat.. hehehe...

freddybenz wrote:tapi kadang2 ada juga manusia yg sengaja mo mencoba ba kan..sejauh mana kebaikan seseorang..cuma diri kita sendiri kadang2 tecabar juga...sabar..je lah.....
kali ni, siapa yg betul2 kedapatan, sebut sj nama dia, jgn rasia2... bg dia anugerah... penerima anugerah akan digambar & dimasukkan dlm forum, seluruh dunia boleh nampak & tau dia dpt 'anugerah', hehehe...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by MooK on Fri Aug 07, 2009 9:32 am

lain kali siapa yang cakap "sia nampak c anu curi ikan tapi sia tidak mau kasi tau nama" dia yg kena sogit.. sebab kira bersubahat sudah dan melindungi penjenayah hahaha

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Fri Aug 07, 2009 10:36 am

bagus bah gia niat durang tu, mau jaga nama baik itu pencuri... Smile supaya sungai terus menerus dicuri...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by edy on Fri Aug 07, 2009 12:53 pm

Sistem tagal ni sebenarnya suda menjadi salah satu projek besar Jabatan Perikanan... ambil la kesempatan ini (utk AJK Tagal)... pi minta mcm2 dgn jabatan perikanan.. sediakan data2 yg lengkap, trus p pejabat dia dan minta itu ini.. gerenti dorang kasi ba itu... cth yg bole di minta ialah

a. alat2 riadah spt pondok2..
b. bantuan baja
c. papan2 tanda...
d. CCTV..????

atur la...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Fri Aug 07, 2009 9:13 pm

mcm ada peruntukan buat pondokkah utk kg kita kalau tdk silap saya..

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by MooK on Sat Aug 08, 2009 1:47 pm

pondok ada tapi macam belum lagi mesyuarat, jadi belum tahu bila mau buat tu pondok.. papan tanda pun yg kami tulis pakai cat saja d papan lapis..

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by freddybenz on Mon Aug 10, 2009 12:45 am

Bagi mengelakkan pencerobohan panagalan, cadangan sa..Kuat kuasakan serta merta orang kg sendiri atau luar,tidak boleh lagi berada di jambatan simen atau berada di sekitar nya selepas jam 10 pm - 530 am.Kecuali alasan kukuh...

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Mon Aug 10, 2009 9:23 pm

saya tingu mcm senang sj curi ikan sana dupis.. betul2 senang... malam2, rambat sekali sj terus masuk kereta, kemudian sambung mandi...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by freddybenz on Mon Aug 10, 2009 10:56 pm

kalu sa ada kereta pun buli buat begini kan tuan ancis.. tetapi ikan yg kita dapat tu mcm racun sudah.. lebih2 lagi sesudah tagal ni kena sumpah @ potong ayam atau lembu.....baru tau!

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by huukma on Mon Aug 10, 2009 11:02 pm

ini lah masalah org di kampung kita..semua ini sebenarnya boleh dielakkan kalau apa yg mereka dapat dari pengajaran agama dipraktikkan..

huukma
Pengunjung Senior

Posts : 489
Join date : 2009-07-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by MooK on Mon Aug 10, 2009 11:06 pm

sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua.. macam mana pandai org itu mencuri akan kedapatan juga atau dapat balasan juga lain kali..

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Mon Aug 10, 2009 11:15 pm

freddybenz wrote:kalu sa ada kereta pun buli buat begini kan tuan ancis.. tetapi ikan yg kita dapat tu mcm racun sudah.. lebih2 lagi sesudah tagal ni kena sumpah @ potong ayam atau lembu.....baru tau!
betul tu tuan
oding, makanan hasil curian akan mendarah daging dlm badan... pasti
sepanjang hayat hidup tdk bagus... tiada berkat...
huukma wrote:ini lah masalah org di kampung kita..semua ini sebenarnya boleh dielakkan kalau apa yg mereka dapat dari pengajaran agama dipraktikkan..
yg hairan, semua ada agama tp masih mencuri...
MooK wrote:sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua.. macam mana pandai org itu mencuri akan kedapatan juga atau dapat balasan juga lain kali..
susah juga mau kedapatan tu tuan mook sb semua memilih utk tdk mau bgtau nama...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by MooK on Mon Aug 10, 2009 11:24 pm

Ansis wrote:
MooK wrote:sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua.. macam mana pandai org itu mencuri akan kedapatan juga atau dapat balasan juga lain kali..

susah juga mau kedapatan tu tuan mook sb semua memilih utk tdk mau bgtau nama...

ni lagi masalah.. bagus kita bagi hadiah siapa yg bagi tau nama tu pencuri.. hahaha

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Mon Aug 10, 2009 11:34 pm

tdk ngam tu... bg hadiah kpd sesiapa yg tdk mau bgtau nama, hahahaaa... habis sj itu org cakap, "saya tau siapa yg pigi mencuri tp saya tdk mau sebut nama..." terus bg dia itu hadiah... Very Happy tekejut dia tu, ada pula hadiah kalau kasi rasia...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by MooK on Mon Aug 10, 2009 11:44 pm

hadia dia kena bagi rm100 tapi dia juga kena denda bayar rm200 hahaha

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Wed Aug 12, 2009 9:16 pm

bg piala yg ada tulis, "pemigang rasia sejati"... saya percaya, lepas tu tiada sdh yg berani cakap, "saya ada nampak siapa yg mencuri tp saya tdk mau sebut nama dia..."

*mungkin durang rasa glemer bah mangkali tau konon siapa yg mencuri... padahal tiada nampak pun, sb itu cakap nampak yg mencuri tp tdk mau sebut nama... sebab tiada nama yg mau disebut, hehehehe...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Sponsored content Today at 10:00 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 6 of 25 Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 15 ... 25  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum