KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

Tagal Kg.Nuntunan

Page 5 of 25 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15 ... 25  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by MooK on Sat Jul 18, 2009 9:29 pm

eJery wrote:siapa tu tupai mook??
bukan tidak mau kasi tau tuan.. tapi bukti belum kukuh lagi.. bukan niat tidak mau kasi tau tapi bukti yang ada belum cukup untuk mau kasi heboh dia punya nama..

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Sun Jul 19, 2009 12:04 am

MooK wrote:
eJery wrote:siapa tu tupai mook??
bukan tidak mau kasi tau tuan.. tapi bukti belum kukuh lagi.. bukan niat tidak mau kasi tau tapi bukti yang ada belum cukup untuk mau kasi heboh dia punya nama..
hehehe... takut si tuan mook masuk dlm kategori org yg tdk mau sebut nama, hehe... Smile

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by MooK on Sun Jul 19, 2009 12:43 am

Ansis wrote:
MooK wrote:
eJery wrote:siapa tu tupai mook??
bukan tidak mau kasi tau tuan.. tapi bukti belum kukuh lagi.. bukan niat tidak mau kasi tau tapi bukti yang ada belum cukup untuk mau kasi heboh dia punya nama..
hehehe... takut si tuan mook masuk dlm kategori org yg tdk mau sebut nama, hehe... Smile
hahaha... tu la bah.. nanti kena tuduh pula tali barut kaowkoawoawkao

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by huukma on Sun Jul 19, 2009 2:27 am

saya sangat gumbira dpt tgk ketekunan daripada org2 muda kita dalam tagal ini. walaubagaimana pun, saya rasa perlu selalu ada komunikasi dan promosi yang berterusan tentang tagal ini bersama semua penduduk kg kita..ini sgt penting untuk kesedaran semua pihak..dan sekaligus membuat tupai2 itu rasa bersalah (harap2) kerana 'mencuri' sesuatu yang bukan hak mutlak mereka.. Mad

huukma
Pengunjung Senior

Posts : 489
Join date : 2009-07-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Golun on Sun Jul 19, 2009 8:18 am

nanti klu ada kewangan ajk tagal akan pasang cctv d setiap lubuk..baru tu pencuri tau... bila pencuri tu kedapatan ..buang kampung trus..bikin semak saja dlm kg kita...ni kes marah suda..panat ba menjaga tu ikan.hehehehehe

Golun
Pengunjung Senior

Posts : 316
Join date : 2009-06-20

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Golun on Sun Jul 19, 2009 8:26 am

rick paul wrote:yg baju kuning tu kene tanya sikit pasak kecurian...hahahahah...musuh damal selimut tu..kaowkokaw
sampai ati ko cakap aku musuh dlm selimut..aku bertungkus lumus menjaga tu ikan ko tuduh aku mcm ni..isk..isk..isk sedihnya aku..tapi walau macam mana orng tuduh aku..aku tetap ngan pendirian sendiri..golun ba ni.. Laughing

Golun
Pengunjung Senior

Posts : 316
Join date : 2009-06-20

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by edy on Sun Jul 19, 2009 6:41 pm

ya ... betul tu golun... bagai2, sia suuuuukung saja kau ni... Laughing

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by buhangkut on Sun Jul 19, 2009 8:08 pm

ooo... ada pula musuh dlm selimut, hehe...

buhangkut
Pengunjung Senior

Posts : 485
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by rick paul on Mon Jul 20, 2009 9:32 am

hahaha......baru terasa ka...awokoawkokaw...punya lama sya perli tu baru dia perasaaan ba..teruk!..hahhahahah...bukan apa kita ni sedang hangat bincang pasal kecurian ikan,gambar pulak ada ikan org pun tingu lain macam la...hahahah..ermmm kalau tida pun tanya budy dalam gambar tu....hahahahahah

rick paul
Pengunjung Senior

Posts : 366
Join date : 2009-06-22
Age : 36

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Wed Jul 22, 2009 10:21 am

kasi makan ikan...


_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Wed Jul 22, 2009 10:52 am

2 hari lalu banjir, terfikir saya itu ikan2 hanyut... sekali kelmarin saya limpas sana sungai, masih olitok sikit, saya nampak itu ikan2 dgn sioknya berenang-renang... Smile syukurrr...


_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by edy on Wed Jul 22, 2009 9:40 pm

jan risau tuan ansis.......... bila banjir, selalunya ikan akan pigi ulu sungai.. dorang mau lawan arus...........

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Admin on Wed Jul 22, 2009 9:54 pm

itulah tu... happy saya balik nampak itu ikan2 masih segar bugar, hehehe...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Sat Jul 25, 2009 11:11 pm

tuan adda, isteri & tuan oding sdg cerita2 selepas tuan adda bg makan ikan. Yg org sebelah sana tu pengunjung. Sebelum itu org tu sana jambatan kasi makan ikan.


_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by MooK on Sat Jul 25, 2009 11:23 pm

tadi petang pun ada org apin-apin pigi kasi makan ikan sana dupis.. ramai juga diorang, tapi yang sia kenal c kilut sama c benard michael saja..

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Sat Jul 25, 2009 11:31 pm

itulah tu, makin ramai org dtg di kg kita mau tingu ikan. Saya terfikir, kalau sana tepi sungai yg kena timbun pasir tu ada pondok, boleh juga jual baja sana, hehehe... kasi murah2 sj, yg penting ada untung. Boleh cadangkan tu, tp itu pasir guna utk halang banjir bah kan...

saya ada kawan sana keningau, dia bilang anak2 dia sibuk membawa pigi mandi sini sungai kita tiap hujung minggu sb sdh durang pigi sekali tempoh hari..

kalau rata itu tempat, dan dalam sikit itu air sana, memang banyak ikan tu...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by MooK on Sat Jul 25, 2009 11:37 pm

c adul beli baja 1 kilo rm3.40, bila dia bungkus kasi kecilĀ² lebih 5 bungkus dia dapat.. dan bila jual balik 1 bungkus kecil rm1.00.. berapa sudah untung.. kalau JKKK beli baja 1 karung.. terus bungkus kasi kecil macam c adul buat.. mungkin duit JKKK akan bertambah setiap hari..

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Sun Jul 26, 2009 12:09 am

itulah tu... sayang peluang ini kita tdk ambil... boleh juga tambah duit ajk tagal.. bayangkan kalau 100 plastik, sdh untung lebih rm100... 1 karung boleh berapa plastik?

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Sun Jul 26, 2009 12:14 am

sia lari sikijap... Smile
tempoh hari saya ada cadang buat pondok sana dekat balairaya, tp tdk dpt dilaksanakan kerana si justin guka sdh cakap akan bagi rm100k utk projek balairaya tahun ini di kg kita... takut nt 100k tiada, apa2pun tiada sb terhalang oleh cakap si guka tu... sekarang mau masuk ogos sdh ni...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by huukma on Sun Jul 26, 2009 12:29 pm

bila saya tgk gambar2 yang kena post disini..rasa mcm tidak sabar pula mau balik kampung..hehe..mcm siok betul saya tgk itu ikan2 di sungai..

huukma
Pengunjung Senior

Posts : 489
Join date : 2009-07-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Sun Jul 26, 2009 4:05 pm

hehe... pulanglah, jgn tak pulang... rugi anak2 tdk nampak itu ikan banyak... yg ini tdk sama dgn timbunan ikan di pasar...


_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Sun Jul 26, 2009 4:28 pm

relax sekejap... Smile



*sb itu kita semua org2 kg berusaha mempertahankan projek tagal kita ini sb 'ramai org sdg melihat & memerhati...'

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Mon Aug 03, 2009 11:56 am

cuba tingu ni gambar, makin besar itu ikan... siok tingu time kena bagi makan...


_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by jo on Mon Aug 03, 2009 5:16 pm

wa.... gerigitan sa mo peluk2 tu ikan ooo.... punya ramai dorang! Silaka benarlah mereka yg inda melihat keindahan seperti ini sampai sanggup utk kasi pupus satu kali tu ikan hanya utk perut sendiri sahaja! Bukan jadi kaya pun...!

jo
Pengunjung Senior

Posts : 284
Join date : 2009-06-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Mon Aug 03, 2009 6:24 pm

itulah tu... bagus idea tagal ni... sekurang2nya ada juga peluang generasi baru melihat ikan yg banyak dlm keadaan semulajadi spt yg mula2 dulu... kita jagalah usaha tagal ni dgn bagus... memang ada yg tdk setuju ttg tagal diadakan tp bikin heran juga kenapa dorang tdk setuju..

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Tagal Kg.Nuntunan

Post by Sponsored content Today at 7:07 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 5 of 25 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15 ... 25  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum