KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Page 5 of 6 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by edy on Mon Nov 09, 2009 11:13 am

bagus ni... akan satu lagi "misteri" di kg kita akan terurai... ada gambar dia upload la... sekurang2nya ramai kawan2 dia di JPS tu akan ingat dia semula slepas lama pencen...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by LEE XIN TONG on Mon Nov 09, 2009 11:24 am

YA OI...DENGAN SELUAR BELBOTTOM DIA, NGAN JAMBUL DI DEPAN DIA...KEKEKEK STYLE YG MEMBUATKAN MAMA SIA TEPIKAT... Laughing

LEE XIN TONG
Pengunjung Tetap

Posts : 556
Join date : 2009-10-27
Location : LUYANG

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by Togunggak2 on Mon Nov 09, 2009 3:49 pm

siapa? beliau kaukah lee xin tong?

Togunggak2
Pengunjung Awal

Posts : 97
Join date : 2009-08-14

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by mafia1975 on Mon Nov 09, 2009 3:59 pm

mafia pernah bergembar dgn dia d tahun 70an...tapi syg mafia tk brapa pandai nak msuk kan dlm forum ini..

mafia1975
Pengunjung Tetap

Posts : 534
Join date : 2009-11-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by LEE XIN TONG on Mon Nov 09, 2009 4:50 pm

NAH...SI MAFIA PUN ADA GAMBAR LAMA TU..SIA PUN TIDAK PANDAI DOWNLOAD BAH...SOMPUDUNG JA TU PENERANGAN SI TAU ANSIS. STEP 4 SAMAPAI 7 APA?....

LEE XIN TONG
Pengunjung Tetap

Posts : 556
Join date : 2009-10-27
Location : LUYANG

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by aa on Mon Nov 09, 2009 7:50 pm

edy wrote:bagus ni... akan satu lagi "misteri" di kg kita akan terurai... ada gambar dia upload la... sekurang2nya ramai kawan2 dia di JPS tu akan ingat dia semula slepas lama pencen...

Tadi sia ada berhubung dgn c baliau,dia bilang dia masuk JPS tahun 1959 d kk,Tahun 1965 dia kana pindah d apin-apin(arigison),Tahun 1984 kana kasih pindah d bingkor dan Tahun 1987 kana kasih balik lagi d apin2 sampai dia pencen tetapi sampai sekarang dia masih sukat itu air hujan d kunsi dan kana bayar rm 30.00 sebulan(pencen lain lagi ada kenaikan lagi)

aa
Pengunjung Senior

Posts : 374
Join date : 2009-10-07
Age : 43
Location : penampang

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by edy on Mon Nov 09, 2009 8:15 pm

wa... ni bagus ni. ertinya kepakaran dia tu kana guna la... kalau alang2 bukan buli sukat tu hujan... mimang senang sebenarnya tapi utk biasa sukat tu hujan memerlukan pengalaman bertahun2....

Ngam la tu.. kami sebenarnya sedang cari kawan2 lama para pensioner tuk buat buku dan cerita mengenai JPS Sabah...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by aa on Mon Nov 09, 2009 8:21 pm

edy wrote:wa... ni bagus ni. ertinya kepakaran dia tu kana guna la... kalau alang2 bukan buli sukat tu hujan... mimang senang sebenarnya tapi utk biasa sukat tu hujan memerlukan pengalaman bertahun2....

Ngam la tu.. kami sebenarnya sedang cari kawan2 lama para pensioner tuk buat buku dan cerita mengenai JPS Sabah...

Tuan edy beliau sia bilang dia pernah wakil jps main bola d kk tidak tau tahun berapa tapi beliau bilang masa diorg main bola tiba2 ada helikopter jatuh d sembulan........

aa
Pengunjung Senior

Posts : 374
Join date : 2009-10-07
Age : 43
Location : penampang

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by LEE XIN TONG on Tue Nov 10, 2009 9:18 am

Ai...aa bukan si Abang Anton bilang dia pernah nampak si Bapa main bula sana padang Merdeka waktu si bapa bujang lagi kah?....kekekekekek...suai-suai kio???....

LEE XIN TONG
Pengunjung Tetap

Posts : 556
Join date : 2009-10-27
Location : LUYANG

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by Ansis on Tue Nov 10, 2009 5:46 pm

cuba uploadkan gambar dia masih muda2 dulu... gambar lama... masukkan di ruangan gambar2 lama atau kenangan... mungkin dialah kerja kerajaan pertama...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by edy on Tue Nov 10, 2009 7:30 pm

aa wrote:
edy wrote:wa... ni bagus ni. ertinya kepakaran dia tu kana guna la... kalau alang2 bukan buli sukat tu hujan... mimang senang sebenarnya tapi utk biasa sukat tu hujan memerlukan pengalaman bertahun2....

Ngam la tu.. kami sebenarnya sedang cari kawan2 lama para pensioner tuk buat buku dan cerita mengenai JPS Sabah...

Tuan edy beliau sia bilang dia pernah wakil jps main bola d kk tidak tau tahun berapa tapi beliau bilang masa diorg main bola tiba2 ada helikopter jatuh d sembulan........

sia rasa betul tu sebab lewat tahun 60an dan awal tahun 70an... kakitangan JPS seluruh sabah tidak sampai 30 orang... jadi ada kemungkinan dia wakil JPS SABAH... he he he.. jan mara aa.. cuma sia mo cerita saja pasal sia ada buat dokumentari ttg JPS Sabah dan begitu la sejarahnya.. Laughing

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by Urub's on Thu Nov 12, 2009 10:33 am

tumpang bangga jg kmi sbg pndduk bap ada jg wakil kg kita yg wakil JPS SABAH yg dulu2 lg...maksudnya ,nama NUNTUNAN suda mula dikenali di tanahn sabah ini sejak tahun 70 an lg..

Urub's
Pengunjung Senior

Posts : 411
Join date : 2009-10-24

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by mafia1975 on Thu Nov 12, 2009 12:25 pm

urub,,adakah tahun 70an,nama kg nuntunan sdh daftar..? or msh pakai 4x4

mafia1975
Pengunjung Tetap

Posts : 534
Join date : 2009-11-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by edy on Thu Nov 12, 2009 2:19 pm

bapa si LXT & aa ni sebenarnya kalau di JPS Sabah lebih dikenali sebagai "the first timorese to be the government servant"... tanya saja org2 jps yg lama2.. mesti dorang trus tau, siap sebut nama lagi tu... so this is good for our kg......

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by LEE XIN TONG on Thu Nov 12, 2009 3:12 pm

huh!!!!...betul bah edy?....TAk sangka pula bapa sia ni di kenali di kalangan org dulu-dulu....bangga jugalah....nanti sia kasi tau bapa sia...kembang kempis dia itu kalau dengar...ehmmmm....saaaaayang BAPA....

LEE XIN TONG
Pengunjung Tetap

Posts : 556
Join date : 2009-10-27
Location : LUYANG

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by buhangkut on Thu Nov 12, 2009 7:47 pm

hehe... mmg rasa bangga ada ahli keluarga yg dpt 'terlibat' dgn sejarah kg... tahniah lxt..

buhangkut
Pengunjung Senior

Posts : 485
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by aa on Thu Nov 19, 2009 6:43 am

edy wrote:bapa si LXT & aa ni sebenarnya kalau di JPS Sabah lebih dikenali sebagai "the first timorese to be the government servant"... tanya saja org2 jps yg lama2.. mesti dorang trus tau, siap sebut nama lagi tu... so this is good for our kg......

Jadi tuan sudah confirm kah itu beliou sia yg pertama kakitangan kerajaan?

aa
Pengunjung Senior

Posts : 374
Join date : 2009-10-07
Age : 43
Location : penampang

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by edy on Thu Nov 19, 2009 7:03 am

confirm.....

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by LEE XIN TONG on Thu Nov 19, 2009 8:34 am

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

LEE XIN TONG
Pengunjung Tetap

Posts : 556
Join date : 2009-10-27
Location : LUYANG

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by Ansis on Thu Nov 19, 2009 12:18 pm

tahniah kerana jd sbhg drpd sejarah kg...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by LEE XIN TONG on Thu Nov 19, 2009 1:00 pm

terima kasih....terima kasih...

LEE XIN TONG
Pengunjung Tetap

Posts : 556
Join date : 2009-10-27
Location : LUYANG

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by Togunggak2 on Thu Nov 19, 2009 8:36 pm

bagus bapa kau tu lxt...

Togunggak2
Pengunjung Awal

Posts : 97
Join date : 2009-08-14

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by mafia1975 on Thu Nov 19, 2009 9:35 pm

alangkah baiknya jika mafia yg keje dulu and pencen dulu, agar bole buka ladang sapi/kambing..cute pula adik lxt tu kan,,,

tapi syg, mafia mkn gaji sja and kerje sendiri.

mafia1975
Pengunjung Tetap

Posts : 534
Join date : 2009-11-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by MooK on Thu Nov 19, 2009 9:38 pm

tiada ka gambar dia masa dia karaja dulu?

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by LEE XIN TONG on Fri Nov 20, 2009 8:44 am

ADA BAH TU MOOK TP DI KG. NANTI CUTI SIA BALIK KG SIA CARI DULULAH BARU KITA TENGOK RAMAI-RAMAI..

LEE XIN TONG
Pengunjung Tetap

Posts : 556
Join date : 2009-10-27
Location : LUYANG

View user profile

Back to top Go down

Re: Siapa kakitangan kerajaan yg pertama di kg nuntunan?

Post by Sponsored content Today at 4:48 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 5 of 6 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum