KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Page 4 of 4 Previous  1, 2, 3, 4

View previous topic View next topic Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by ies on Wed Nov 18, 2009 8:24 pm

hahahahaha mesti kasi sedia tapai byk2 o. klu ble 1urg satu

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by djt on Thu Nov 26, 2009 11:29 am

ba tanou sino moi kawin di tuan mook...hepi wedding day mook...semoga bahagia selalu......

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by Ansis on Thu Nov 26, 2009 11:52 am

ya, semoga berbahagia sepanjang hayat...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by Urub's on Thu Nov 26, 2009 11:57 am

selamat pengantin baru tuan mook.....semoga berbahgia hingga ke anak cucu...

Urub's
Pengunjung Senior

Posts : 411
Join date : 2009-10-24

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by Ansis on Thu Nov 26, 2009 12:10 pm

ya, hingga ke anak cucu cicit... patut 'hingga ke anak cucu cicit cacat...' tp cacat tdk sampai sb masa tu tiada sdh... hehe... main2 sj...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by Urub's on Thu Nov 26, 2009 12:23 pm

hahaha...

Urub's
Pengunjung Senior

Posts : 411
Join date : 2009-10-24

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by freddybenz on Thu Nov 26, 2009 7:33 pm

SeLaMat PeNganTin BaRu ..... king
daN
SeMOga B'baGia..... queen

Ukt ini....Yaammmmmmsssingggggggg........ mantad doho... Embarassed

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by mafia1975 on Fri Nov 27, 2009 10:44 am

Kahwin...?
satu ayat yg penuh makna d dunia dan menjadi impian setiap umat manusia termasuklah mafia ini, melayari alam berumahtangga best lagi siuk bah, tetapi kita sebagai umat manusia haruslah ingat kawin dan membina rumahtangga sendiri bukan lah perkara yg boleh kita anggap permainan hidup,suka-suka sja atau sekadar pelengkap kehidupan, melayari berumahtangga kenalah ada rasa tanggungjawab, komitmen yg tinggi antara suami isteri, barulah ada ayat siuk bah kawin...
Macam bawa kereta la perlu ada pemandu yg ada lesen utk bawa kereta, barulah selamat itu kereta d jalanraya, mrk yg nak kawin kena juga pergi kursus kawin sebagai persediaan sebelum berumahtangga, ini penting bah bagi mendalami lagi selok belok berumahtangga kerna dgn ilmu semasa berkursus ini pasangan akan tahu tujuan murni perkahwinan, tanggungjawab suami isteri, agar perkahwinan mrk kekal ke akhir hayat hingga ke anak cucu, cicit.
Disamping itu juga pasangan yg sdg d lamun cinta dan ingin berkahwin haruslah pandai utk mendapatkan sebanyak mana ilmu ttg aspek keibubapaan, agama, ekonomi selepas berumahtangga, hubungan dan pergaulan dgn keluarga pasangan kita seperti hubungan dgn ibubapa mentua dan sanak saudara lah., keadaan sosial d sekeliling kita juga amat penting itu, kesihatan sebelum kawin dan selepas bersalin dan juga hubungan kelamin.
Bah, kita juga harus tahu memahami kerenah pasangan kita kan, ada pasangan kita yg panas baran bila kahwin, ada yg romantik, ada yg terlebih lembut pun ada juga. Selain itu juga kita harus lah menjaga nama baik suami atau isteri, dan mestilah pandai menjaga rahsia rumahtangga kita sendiri dan jgn sekali membocorkan kelemahan pasangan kita kepada org lain, saling berganding bahu dan tolong menolong antara suami dan isteri dalam apa jua keadaan, saling berbincang apa jua masalah agar laki bini tak lah selalu bergaduh...hei..hei...hei... dlm hal ini kita mestilah tahu cara mengendalikan segala masalah yg bersangkutan dgn rumahtangga.
Sebagai suami kan, kita haruslah menyediakan segala keperluan seperti tempat berteduh (rumah) utk kebahagian sang isteri, pakaian, keperluan dapur mesti diutamakan, ada juga sang isteri tak selesa tinggal bersama mentua juga kan, jadi suami kena lah sediakan rumah ini, si isteri pula kena lah pandai melayani kehendak suami dari segi mkn minum, kawalan ekonomi d dapur tu (jgn suka berhutang) dan yg amat penting sekali mendidik anak dgn ilmu agama, ilmu pelajaran, oleh demikian kita haruslah sentiasa merapatkan diri dgn allah iaitu selalu berdoa utk pasangan kita dan jgn lupa ke gereja.
Sebagai suami isteri kan, kita harulah pandai untuk mengendalikan perjalanan rumahtangga dari mula bercinta, tunang dan berkahwin agar rumahtangga yg kita bina kekal sepanjang hayat, berkorban apa saja.....

1. bergurau senda, saling membelai pasangan dan selalu berpegangan tangan d rumah atau ketika berjalan - jalan.
2. berusahalah utk membantu pasangan kita, seperti meringkan beban kerja d rumah, saling memberi nasihat dan yg amat penting sekali jgn sekali membandingkan pasangan kita dgn org lain.
3. kita mestilah ringan mulut utk mendoakan kebahagian pasangan kita apabila berjauhan, mestilah ada kerinduan kan,,,,bkn mkn jln.
4. keluar bersama seperti ke pasar utk bershoping, tetapi jgn membazirkan wang kita membeli belah, bersiar bersama anak2 d waktu petang
5. mesti ada kejujuran antara suami isteri, dan mestilah saling memaafkan jika ada pergaduhan kecil.
6. diri kita mestilah sentiasa kemas, bersih ketika bersama d tempat tidur dan jgn sekali memarahi pasangan ketika waktu tidur, tetapi berbincanglah dgn cara yg lembut agar tidur kita tak tertekan dgn masalah rumahtangga.
7. kewangan, ini lah perkara yg paling mustahak sekali d alam rumahtangga. Tanpa wang yg cukup bermakna akan menimbulkan masalah yg banyak, oleh itu mengurus kewangan amat dititikberakan selalu, beli apa yg penting saja d dlm rumah.
8. kenderaan, utk memudahkan pergerakan kita ke mana2 sahaja, zaman skrg boleh d katakan setiap keluarga ada kenderaan utk kesenangan balik kampung nuntunan....


bina lah kehidupan yg aman damai

mafia1975
Pengunjung Tetap

Posts : 534
Join date : 2009-11-03

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by aa on Fri Nov 27, 2009 1:43 pm

Wah ini nesihat yg berguna renunglah bila ada masa kelapangan..........TQ mafia........

aa
Pengunjung Senior

Posts : 374
Join date : 2009-10-07
Age : 43
Location : penampang

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by Ansis on Fri Nov 27, 2009 2:57 pm

besok tuan mook kawin gereja... semoga bahagia sepanjang hayat...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by buhangkut on Fri Nov 27, 2009 9:30 pm

tuan mafia tdk ikut rombngankah pg ranau hari ini? rumah tuan mafia dekat sj, tdk kana bgtau?

buhangkut
Pengunjung Senior

Posts : 485
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by mafia1975 on Fri Nov 27, 2009 9:37 pm

mafia skrg d kl ada seminar,,,,

keceriaan kehidupan bermula dari rumahtangga yg bahagia.

mafia1975
Pengunjung Tetap

Posts : 534
Join date : 2009-11-03

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by buhangkut on Fri Nov 27, 2009 9:39 pm

kalau tiada masalah, mungkin saya mo pg juga dr kk... tp kalau dpt pg pun tdk sampai kg pangantin perempuanlah..

buhangkut
Pengunjung Senior

Posts : 485
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by tiger on Fri Nov 27, 2009 9:50 pm

ada tiger ka???? Laughing

tiger
Pengunjung Awal

Posts : 68
Join date : 2009-11-09

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by buhangkut on Fri Nov 27, 2009 9:52 pm

hahahahaaa... mesti ada...

buhangkut
Pengunjung Senior

Posts : 485
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by tiger on Fri Nov 27, 2009 9:54 pm

mafia.. kau ikut ka ni rombongan...? yg lain2 amacam... sia mo pigi ni... Laughing

tiger
Pengunjung Awal

Posts : 68
Join date : 2009-11-09

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by buhangkut on Fri Nov 27, 2009 9:58 pm

kalau mau pg, terpaksalah saya jalan awal dr kk.. 2 jam perjalanan..

buhangkut
Pengunjung Senior

Posts : 485
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by tiger on Fri Nov 27, 2009 10:00 pm

ba...kita sama2 la... macam?

tiger
Pengunjung Awal

Posts : 68
Join date : 2009-11-09

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by buhangkut on Fri Nov 27, 2009 10:02 pm

boleh bah.. hari 6 juga...

buhangkut
Pengunjung Senior

Posts : 485
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by LEE XIN TONG on Sat Nov 28, 2009 8:46 am

KO TINGU SI MAFIA, BOLEH JADI JURU KOUNSELING BAH DIA NI...SATU NASIHAT YANG AMAT BERGUNA KEPADA SEMUA YANG DAH BERKAHWIN MAHU PUN YANG AKAN BERKAHWIN.....TQ MAFIA.

LEE XIN TONG
Pengunjung Tetap

Posts : 556
Join date : 2009-10-27
Location : LUYANG

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by Tyriss on Sat Nov 28, 2009 10:28 am

wah..wahhhh....hari ni la hari yg plg bersejarah buat pengantin baru kita...
"Selamat Pengantin Baru kpd Riko & Allice. Semoga berbahagia sampai ke anak cucu.."..Smile

Tyriss
Pengunjung Awal

Posts : 83
Join date : 2009-08-24
Age : 29
Location : Kg.Nuntunan apin-apin keningau

View user profile http://www.facebook.com/tyriss.yeah#!/tyriss.yea

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by ies on Sat Nov 28, 2009 11:24 pm

huhuhu jelesnya sy kmu dpt p kwin c mook....

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by Ansis on Sun Nov 29, 2009 10:10 am

saya ada pg juga... sama2 si gaman87... jln dr kgau pukul 8am, sampai ranau sebelum 10am, terus pg gereja... hebat + cantik drang tu kahwin... lepas tu jamuan makan di dewan, jalan pg kg.toupos tghari... cantik kg dorang... kemudian balik kgau tengah malam 3 org, saya, gaman87 & tuan golun... sampai kg 3.10 pagi... hehehe... penat oo... nt saya akan masukkan gambar2...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by androlo on Sun Nov 29, 2009 10:21 am

Ansis wrote:saya ada pg juga... sama2 si gaman87... jln dr kgau pukul 8am, sampai ranau sebelum 10am, terus pg gereja... hebat + cantik drang tu kahwin... lepas tu jamuan makan di dewan, jalan pg kg.toupos tghari... cantik kg dorang... kemudian balik kgau tengah malam 3 org, saya, gaman87 & tuan golun... sampai kg 3.10 pagi... hehehe... penat oo... nt saya akan masukkan gambar2...

hehe,aramai tee jga ka sna tuan??

androlo
Pengunjung Senior

Posts : 387
Join date : 2009-08-09
Age : 28
Location : rizop

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by Ansis on Sun Nov 29, 2009 10:30 am

aramaiti juga tuan... sayang ko tdk dpt ikut... Very Happy

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: MOOK & ALICE WEDDING INVITATION

Post by Sponsored content Today at 1:51 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 4 of 4 Previous  1, 2, 3, 4

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum