KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Page 1 of 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Go down

RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by AKU_REDY on Mon Sep 14, 2009 8:08 pm

dari dulu lagi impian sya tapi belum tercapai.....agak2 berapa kos tuan edy kalau buat 1 album..
ko kan berpengalaman pasal recording ni...pasal pembuatan musik..biar sya atau pun tuan edy yg buat janji ada sokongan dan kerjasama...

AKU_REDY
Pengunjung Tetap

Posts : 608
Join date : 2009-06-22
Age : 33
Location : kampung Nuntunan

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by Ansis on Mon Sep 14, 2009 8:13 pm

bagus ini idea kamu... boleh on ini...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by AKU_REDY on Mon Sep 14, 2009 8:17 pm

Ansis wrote:bagus ini idea kamu... boleh on ini...


ini la bah dara ni tuan ansis...bukan sia kasi rendah2 ini kaum dusun arr..minta maaf (kaum dusun)

tapi kan ini kaum murut punya lagu skg ni makin mantap..sampai sia sendiri pun terhibur durang punya lagu...
so x salah kalau kita kasi seimbang kemantapan...kan?.persaingan positif namanya.. Laughing


Last edited by AKU_REDY on Mon Sep 14, 2009 10:34 pm; edited 2 times in total

AKU_REDY
Pengunjung Tetap

Posts : 608
Join date : 2009-06-22
Age : 33
Location : kampung Nuntunan

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by Ansis on Mon Sep 14, 2009 8:19 pm

ok, topik ini telah saya pindahkan ke ruangan pembangunan / peningkatan kg.nuntunan kerana ianya suatu yg baik & boleh meningkatkan reputasi kg kita... ok, kita teruskan perbincangan...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by MooK on Mon Sep 14, 2009 8:20 pm

siapa jadi artis? kalau ada sudah lagu kg nuntunan lagi mantap sia rasa ni... supaya 1 kg bangga dan kg lain jales sama kg kita.. ehhee

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by AKU_REDY on Mon Sep 14, 2009 8:21 pm

huhu ramai bha artis kg nuntunan...kau pun buli bah mook...

AKU_REDY
Pengunjung Tetap

Posts : 608
Join date : 2009-06-22
Age : 33
Location : kampung Nuntunan

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by Ansis on Mon Sep 14, 2009 8:23 pm

betul tu, sekarang saya dengar lagu2 murut di radio bagus2 oo... siok dengar... bah apa lg tuan redy, mcm kau pandai muzik & menyanyi, sayang kalau bakat tenggelam begitu sj... banyak org kg kita yg boleh buat lagu.. nt boleh ubahsuai kasi siok melodi...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by AKU_REDY on Mon Sep 14, 2009 8:31 pm

Ansis wrote:betul tu, sekarang saya dengar lagu2 murut di radio bagus2 oo... siok dengar... bah apa lg tuan redy, mcm kau pandai muzik & menyanyi, sayang kalau bakat tenggelam begitu sj... banyak org kg kita yg boleh buat lagu.. nt boleh ubahsuai kasi siok melodi...

no problem tuan ansis..saya sendiri pun ada 3 ja gia lagu sendiri...++++ yg lain punya..
kompom tuan edy banyak lagu sudah tu...jom tuan edy kita try2...hehe

AKU_REDY
Pengunjung Tetap

Posts : 608
Join date : 2009-06-22
Age : 33
Location : kampung Nuntunan

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by eJery on Mon Sep 14, 2009 8:41 pm

Sia sukung 1000% ni thread. Sayang bah itu lagu ciptaan sendiri kalau sendiri2 saja yang dingar. Biar orang lain pun dengar, baru teangkat nama kg kita. Rasa2nya ramai org di kg kita mempunyai bakat untuk mencipta lagu, tapi nda ada peluang untuk buat recording. Si jek pun ada lagu sendiri sia dingar2. Mungkin kalau si datu' marius salani lagi lah banyak.

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by AKU_REDY on Mon Sep 14, 2009 8:44 pm

eJery wrote:Sia sukung 1000% ni thread. Sayang bah itu lagu ciptaan sendiri kalau sendiri2 saja yang dingar. Biar orang lain pun dengar, baru teangkat nama kg kita. Rasa2nya ramai org di kg kita mempunyai bakat untuk mencipta lagu, tapi nda ada peluang untuk buat recording. Si jek pun ada lagu sendiri sia dingar2. Mungkin kalau si datu' marius salani lagi lah banyak.



mantap la si tuan datu salani ni....tapi lagu yg dia p cipta sudah hak milik orang duluan begia..

AKU_REDY
Pengunjung Tetap

Posts : 608
Join date : 2009-06-22
Age : 33
Location : kampung Nuntunan

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by eJery on Mon Sep 14, 2009 8:46 pm

AKU_REDY wrote:
eJery wrote:Sia sukung 1000% ni thread. Sayang bah itu lagu ciptaan sendiri kalau sendiri2 saja yang dingar. Biar orang lain pun dengar, baru teangkat nama kg kita. Rasa2nya ramai org di kg kita mempunyai bakat untuk mencipta lagu, tapi nda ada peluang untuk buat recording. Si jek pun ada lagu sendiri sia dingar2. Mungkin kalau si datu' marius salani lagi lah banyak.



mantap la si tuan datu salani ni....tapi lagu yg dia p cipta sudah hak milik orang duluan begia..
Ohooo.. Nda buli gia tu kalau mcm tu.. Hehhehe... Mau p manansanganu lagu urang mungkin saja dia ni, trus dia cakap dia punya.

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by AKU_REDY on Mon Sep 14, 2009 8:48 pm

si tuan jailis pun tunggu respon lagi dia ni....

AKU_REDY
Pengunjung Tetap

Posts : 608
Join date : 2009-06-22
Age : 33
Location : kampung Nuntunan

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by Ansis on Mon Sep 14, 2009 9:00 pm

banyak bah kita sini kg... kita kumpul2, kasi dengar lagu2 yg sdh kena cipta, ubahsuai sana sini, gerenti mantaps...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by AKU_REDY on Mon Sep 14, 2009 10:33 pm

siapa kenal artis tohan baru..nama dia si zibi kundihid..pernah ada album keluaran Mega bamboo... mantap juga o lagu dia
serak2 basah lagi tu..baru2 ni sia dapat lagu baru dia..yg buat musik si Sabinus org merampong....buli tahan la durang punya lirik+suara+musik...
huhu..tapi dia memang ada studio rakaman suda gia..

AKU_REDY
Pengunjung Tetap

Posts : 608
Join date : 2009-06-22
Age : 33
Location : kampung Nuntunan

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by edy on Mon Sep 14, 2009 11:22 pm

ba... bagus ni program. siapa2 penyanyinya... pasal duit... jan pikir dulu, kita pikir pasal lagu, penyanyi dan buat demo dulu.... bila suda sedia semua ini barula fikir pasal duit...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by edy on Mon Sep 14, 2009 11:26 pm

program begini selalunya mengambil masa setahun utk jadi... bukan mudah prosesnya kalau mau lagu2 kita mantap... pasal lagu2 tu... sebenarnya saya ada banyak lagu utk dinyanyikan dan kalau inda silap saya... si ilis pun banyak lagu tu... cuba kunu tanya dia.

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by AKU_REDY on Tue Sep 15, 2009 12:06 am

edy wrote:program begini selalunya mengambil masa setahun utk jadi... bukan mudah prosesnya kalau mau lagu2 kita mantap... pasal lagu2 tu... sebenarnya saya ada banyak lagu utk dinyanyikan dan kalau inda silap saya... si ilis pun banyak lagu tu... cuba kunu tanya dia.

ya tuan edy..kalau mau mantap teliti betul2 mau hasilkan musik...100% sya setuju tu..

AKU_REDY
Pengunjung Tetap

Posts : 608
Join date : 2009-06-22
Age : 33
Location : kampung Nuntunan

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by Ansis on Tue Sep 15, 2009 12:13 am

kumpul semua lagu2, pilih yg ada peluang malatups... mana2 yg kurang, ubahsuai lg... cari melodi yg bagus supaya org syok dengar... buat sampai puas hati sebelum recording..

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by MooK on Tue Sep 15, 2009 12:15 am

kasi sedia lagu dulu la.. ada lagu baru cari siapa yang nyanyi.. kalau c datu kasi paitung pun tetap mantap sudah.. cukur misai dia, gunting rambut dia ala artis terus kasi warna.. memang encom la.. suara lagi buli tahan.. hehehe

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by Ansis on Tue Sep 15, 2009 12:33 am

kalau tdk silap saya, lagu2 mungkin kita lebih drpd cukup sdh... cuma cari peluang sama2, dengar sama2, ubah sama2 mana2 perlu, cari melodi bagus... melodilah yg paling penting sb dr melodilah yg menarik minat org mau dengar... kalau melodi bagus, lirik simple2 pun org suka dengar... kalau lirik hebat tp melodi tdk sedap, bagus kasi jadi sajak sj tu lirik lagu, hehehe...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by AKU_REDY on Tue Sep 15, 2009 12:34 am

MooK wrote:kasi sedia lagu dulu la.. ada lagu baru cari siapa yang nyanyi.. kalau c datu kasi paitung pun tetap mantap sudah.. cukur misai dia, gunting rambut dia ala artis terus kasi warna.. memang encom la.. suara lagi buli tahan.. hehehe


inda da masalah tu...bagi dia peluang juga gia...sayang bakat dan suara dia...

AKU_REDY
Pengunjung Tetap

Posts : 608
Join date : 2009-06-22
Age : 33
Location : kampung Nuntunan

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by AKU_REDY on Tue Sep 15, 2009 12:35 am

Ansis wrote:kalau tdk silap saya, lagu2 mungkin kita lebih drpd cukup sdh... cuma cari peluang sama2, dengar sama2, ubah sama2 mana2 perlu, cari melodi bagus... melodilah yg paling penting sb dr melodilah yg menarik minat org mau dengar... kalau melodi bagus, lirik simple2 pun org suka dengar... kalau lirik hebat tp melodi tdk sedap, bagus kasi jadi sajak sj tu lirik lagu, hehehe...


bah atur tuan...kita p rumah si mook ka..saya ka..tuan golun ka..1 buntol sambil main kebord...tekeluar semua lagu si mook tu kalau ada 1 buntol hahahha

AKU_REDY
Pengunjung Tetap

Posts : 608
Join date : 2009-06-22
Age : 33
Location : kampung Nuntunan

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by accoe_n2n on Tue Sep 15, 2009 11:40 am

so sepa lh knun pnyanyi kmo ne...c redy ka pnyanyi utama ne arghh...hehe

accoe_n2n
Pengunjung Tetap

Posts : 614
Join date : 2009-09-01
Age : 24
Location : nuntunan,keningau

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by MooK on Tue Sep 15, 2009 12:30 pm

kasi peluang yang pandai menyanyi d kg kita bah... ramai org d kg kita merdu suara tapi setakat di kawin² sja diorang nyanyi.. kalau boleh semua yang pandai nyanyi kasi peluang 1 lagu... hehehe

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by Ansis on Tue Sep 15, 2009 12:36 pm

sayapun mau nyanyi 1 lagulah, hahahahahhahaaaaa...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: RUKUT-RUKUT BUAT ALBUM (RECORDING)

Post by Sponsored content Today at 11:01 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum