KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by eJery on Thu Sep 03, 2009 2:53 pm

4. Si Rasia (Sia pun ada anak bah..)
5. Hehehe. Ayuhh.... Sambung2..

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by MooK on Thu Sep 03, 2009 3:35 pm

6. ada juga yang pandai mengumpadan kan hehehe

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by Golun on Thu Sep 03, 2009 4:24 pm

ada beberapa orng suda kana umpadan atau kana kasi makan yg boleh mendatangkan sakit d kg kita..siapa yg buat tu aaa..butul ka tu aa... ni sia dingar2 saja dr orng, inda tau butul ka tida..

Golun
Pengunjung Senior

Posts : 316
Join date : 2009-06-20

View user profile

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by eJery on Thu Sep 03, 2009 6:03 pm

..) ... (tiada numbur lepas 6) Cool Hehehehe..
8] Si Rasia bah tu tuan, susah btl si rasia tu, bikin takut.

Ya. Sia nga ada dingar tu cerita yang macam tu tuan golun, kecil punya pasal mau balas dendam yang besar2 punya pasal. Mana buli macam ni. Sekejap saja habis suda manusia di dunia ni kalau sekiranya ada 3 bilion orang yang macam tu. Tapi apa2 pun, sia cuma dengar2 cerita sajalah, nda tau betul kah tidak. Apa salah kita share kan. Penting juga ni untuk meningkatkan kesedaran kita, mesti berjaga2. Hehehhee.

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by Golun on Thu Sep 03, 2009 9:13 pm

hari kedua pesta kaamatan tmpt kita timpu hari..sia sikit lagi kana kasi makan ..sia x tau apa brng tu..nasib baik tuan mook nampak orng tu mo kasi gigil d lopong tapai yg sia minum..klu tida ..kurang 1 ahli forum kita..sori palis..

Golun
Pengunjung Senior

Posts : 316
Join date : 2009-06-20

View user profile

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by Ansis on Thu Sep 03, 2009 9:24 pm

aiee... betulkah tuan? kalau betullah, mana bagus begitu...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by edy on Thu Sep 03, 2009 10:15 pm

Golun wrote:hari kedua pesta kaamatan tmpt kita timpu hari..sia sikit lagi kana kasi makan ..sia x tau apa brng tu..nasib baik tuan mook nampak orng tu mo kasi gigil d lopong tapai yg sia minum..klu tida ..kurang 1 ahli forum kita..sori palis..

apa la yg dia mo kasi gigil tu kunun?

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by Ansis on Thu Sep 03, 2009 10:31 pm

mungkin dia fikir si tuan golun kodong bah itu lopong, jd dia mo kasi takan masuk... tp kerana sdh kana mark, apa sj pergerakan dia pun bikin takut org, hehehe...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by edy on Thu Sep 03, 2009 10:32 pm

Ansis wrote:mungkin dia fikir si tuan golun kodong bah itu lopong, jd dia mo kasi takan masuk... tp kerana sdh kana mark, apa sj pergerakan dia pun bikin takut org, hehehe...

betul tu.. pasal org yg minum lepas tu pakai lopong yg itu juga... mimang masi ada juga dia skarang ni... inda pun pigi mana2... (pasal inda saya dengar yg pergi dlm masa tedekat yg lalu...) Laughing Laughing

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by eJery on Thu Sep 03, 2009 10:57 pm

edy wrote:
Ansis wrote:mungkin dia fikir si tuan golun kodong bah itu lopong, jd dia mo kasi takan masuk... tp kerana sdh kana mark, apa sj pergerakan dia pun bikin takut org, hehehe...

betul tu.. pasal org yg minum lepas tu pakai lopong yg itu juga... mimang masi ada juga dia skarang ni... inda pun pigi mana2... (pasal inda saya dengar yg pergi dlm masa tedekat yg lalu...) Laughing Laughing

Si Rasia nda jadi kasi gigil, sebab si tuan mook nampak. Hehehe.. Masi muda, belum lagi pro kali. Cool

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by Ansis on Thu Sep 03, 2009 11:11 pm

org muda ka pula? saya fikir beliou2 sdh...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by MooK on Fri Sep 04, 2009 1:51 am

sia ada nampak betul tu.. terus pura² dia ambil tu ikan bakar yang dekat tu tajau yg sia puunn.. padahal ada juga tu ikan d dekat tajau diorang.. wakasai ku dara ri insan nung kuro ka... hehe

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by freddybenz on Fri Sep 04, 2009 2:19 pm

atukkk..main kasar tuan....osian bo molohing de......cari makan nogi....hehehe

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by Ansis on Fri Sep 04, 2009 8:31 pm

MooK wrote:sia ada nampak betul tu.. terus pura² dia ambil tu ikan bakar yang dekat tu tajau yg sia puunn.. padahal ada juga tu ikan d dekat tajau diorang.. wakasai ku dara ri insan nung kuro ka... hehe
ooo... kalau ada begini sini kg kita, tdk bagus sdh... perbuatan2 yg begini adalah perbuatan syaitan/iblis... masa hidup mungkin menanglah, tp sdh mati, tanah pun tdk mau terima... semoga org2 begini ada perubahan minda menjadi baik...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by accoe_n2n on Fri Sep 04, 2009 9:52 pm

eya btl tu...perbuatan dia tu mmg x blh trima sdh..kalau dia mmg x suka ma tu orang,mc ada cara lain bha dia blh buat..bkn pakai cara kotar yang kita x boleh terima...tu perbuatan dia tu blh mengakibatkan kematian bha,,,kalau tu orang mc lg muda,,harap2 lh dia sedar dari perbuatan dia tu dan kembali jalan yang benar...

accoe_n2n
Pengunjung Tetap

Posts : 614
Join date : 2009-09-01
Age : 24
Location : nuntunan,keningau

View user profile

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by MooK on Fri Sep 04, 2009 9:55 pm

amin..

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by eJery on Sat Sep 05, 2009 3:14 am

Jangan saja berlaku lagi kisah2 yang pada suatu ketika dulu. Mau kasi kana si anu, tapi si anak pula yang kana. Hehehe. (Ini cerita tiada sumber yang betul2 fixed, sa dengar dari cerita kawan2 saja, inda tau betul ka nda) Mungkin kawan2 kita yang lain pun ada dengar, tapi kalau tiada, tiadalah tu, sa mimpi saja kali. Hehehe...

(Sekadar sharing saja, tiada tujuan mengaibkan orang lain, melainkan hanya menyedarkan/membincangkan kesilapan dan kesalahan yang namanya tidak boleh disebut. Lagipun tiada siapa2 punya nama yang kana sebut, paling2 pun si Rasia @ Guntalou Jr Untalou saja punya nama yang kana sebut. Perkara ini secara langsung dapat meningkatkan kesedaran/awareness kita bila p mana2 saja untuk minum2) Cool

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by Ansis on Sun Sep 06, 2009 12:05 pm

betul... dgn adanya cerita kita ini, kita akan selalu berwaspada pd mana2 karamaian... enjoy2 juga, tp hati2 juga... manatau, 1 hari cerita kita ini sampai kpd pengetahuan org yg berkenaan, sekurang2nya dia tau apa org2 kg cakap sama org yg mcm dia... dan... mungkin sini dunia dia menanglah, tp lepas mati, sengsara dia sana neraka...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by MooK on Sun Sep 06, 2009 12:51 pm

mana bagus.. ada bomoh d kg kita ka tiada bomoh d kg kita?

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by Golun on Sun Sep 06, 2009 11:27 pm

mook..mana sia tau...

Golun
Pengunjung Senior

Posts : 316
Join date : 2009-06-20

View user profile

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by eJery on Mon Sep 07, 2009 12:34 am

Ya betul tu tuan ansis. Sia sukung, harap2 bisuk tu org p cc si tuan mook, trus dia baca. Hhahahahah

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by MooK on Mon Sep 07, 2009 7:38 am

eJery wrote:Ya betul tu tuan ansis. Sia sukung, harap2 bisuk tu org p cc si tuan mook, trus dia baca. Hhahahahah
lepas dia baca terus sia lagi dia kasi kena.. habis la hahahaha

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by eJery on Mon Sep 07, 2009 12:51 pm

MooK wrote:
eJery wrote:Ya betul tu tuan ansis. Sia sukung, harap2 bisuk tu org p cc si tuan mook, trus dia baca. Hhahahahah
lepas dia baca terus sia lagi dia kasi kena.. habis la hahahaha

Ko cakap lah mcm ni tuan mook: "Mana bukti...???".. Hahhahahahha

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by MooK on Tue Sep 08, 2009 12:08 am

eJery wrote:
MooK wrote:
eJery wrote:Ya betul tu tuan ansis. Sia sukung, harap2 bisuk tu org p cc si tuan mook, trus dia baca. Hhahahahah
lepas dia baca terus sia lagi dia kasi kena.. habis la hahahaha

Ko cakap lah mcm ni tuan mook: "Mana bukti...???".. Hahhahahahha

sia ada anak bah hahahahaha...

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by freddybenz on Tue Sep 08, 2009 12:18 am

hahahaha...oiman iman ko moti mook......hehehehe...tanya c golun.....

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: Bomoh yang ada di Kg. Nuntunan. Siapa dia?

Post by Sponsored content Today at 10:59 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum