KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

Sejarah Kg.Nuntunan

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by freddybenz on Sun Aug 16, 2009 11:54 am

ya banjir greg dulu mangkali.....heheheh

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by Golun on Sun Aug 16, 2009 2:34 pm

sia rasa bukan d siring sungai tu jepun kasi tapuk tu harta.. mungkin d tempat yg lain..klu sia jumpa..hahahahah kayaaaaa..tu pu kalau saja..hehehehe

Golun
Pengunjung Senior

Posts : 316
Join date : 2009-06-20

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Mon Aug 17, 2009 11:20 am

hehe... mungkin sana seberang sungai depan balairaya... atau bukit sana tangki.. sekali korek, dpt pula timbunan senapang jepun tp buruk2 sdh batagar, hahahaha...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by MooK on Mon Aug 17, 2009 1:19 pm

sekali tingu sana tengah gatah tu bugis selalu putung.. hehehe

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Mon Aug 17, 2009 6:49 pm

atau, ngam2 di bawah kedai kamu tuan mook... Very Happy mau korek, org kg hairan sb kenapa bongkar rumah...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by freddybenz on Mon Aug 17, 2009 9:05 pm

ya mungkin sana bawah tangki tu... sebab susah mo korek kan.. atau pun d lubuk dupis,sebab dulu2 ada bah kunun lubang sana tu... tapi kena tutup dgn tagung besar..inda tau betul ka ni cerita,sa pun inda tau....hohohoho

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by freddybenz on Mon Aug 17, 2009 9:13 pm

oh ya... tapi sayang...kawasan rumah c onong terutama sana kolam masi sa ingat dan sa nampak beberapa batu disusun mcm bentuk "C" mungkin KUBU jepun dulu.. tapi inda tepikir mo gambar...memang kawasan peperangan ini kalu begini kan.... dan klu tidak silap, masi ada bekas kuburan tentera jepun yg mati dn terus kena kubur sana sarayo @ taman bersatu di atas sikit tu pondok (kaki bukit)....cuba kita chek dgn orng tua2..

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by edy on Mon Aug 17, 2009 10:03 pm

semakin menarik ini cerita... alangkah baiknya kalau ada lagi gambar2... boleh juga kita jalankan analisa...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by freddybenz on Sat Aug 22, 2009 12:30 am

ok..ini ada lagi pertanyaan dari kawan2,(inda tau la kalau sudah d bincangkan ini topik) itu...MIRI TIRI macam mana dapat ini nama.... jom kita bincangkan......

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by edy on Sat Aug 22, 2009 1:20 am

freddybenz wrote:ok..ini ada lagi pertanyaan dari kawan2,(inda tau la kalau sudah d bincangkan ini topik) itu...MIRI TIRI macam mana dapat ini nama.... jom kita bincangkan......

ba ngam & menarik ni perbincangan... sila masuk ke tred yg baru dibuka...... Laughing dan di sini kita truskan perbincangan ttg sejarah nuntunan.

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Sat Aug 22, 2009 8:55 pm

mungkin sana bawah tangki sebelah tempat si onong.. curam sana tu, senang korek.. Very Happy

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by Tyriss on Tue Aug 25, 2009 6:20 pm

freddybenz wrote:oh ya... tapi sayang...kawasan rumah c onong terutama sana kolam masi sa ingat dan sa nampak beberapa batu disusun mcm bentuk "C" mungkin KUBU jepun dulu.. tapi inda tepikir mo gambar...memang kawasan peperangan ini kalu begini kan.... dan klu tidak silap, masi ada bekas kuburan tentera jepun yg mati dn terus kena kubur sana sarayo @ taman bersatu di atas sikit tu pondok (kaki bukit)....cuba kita chek dgn orng tua2..

bcakap pasal org2 jepun..teringat pula sya zaman kecil2 dlu...ada bbrp kali rombongan org2 jepun dgn bas2 besar p kg kita...mungkin dorg saja2 p melawat tempat bersejarah kesan drpd pperangan dulu..tapi yang paling sya heran masa tue..knpa dorg bawa banyak barang2 mau bagi sama pndduk kg ah...macam macam dorg bagi ni..ada makann ringan la, buku2 la, baju2 and byk lg...sya pn ada mdapat pencil jg ni sbb p bbaris...haha...itu ja yg sya plg x boleh lupa la....haha..kluar tajuk sdh ka sya... Laughing Very Happy

Tyriss
Pengunjung Awal

Posts : 83
Join date : 2009-08-24
Age : 29
Location : Kg.Nuntunan apin-apin keningau

View user profile http://www.facebook.com/tyriss.yeah#!/tyriss.yea

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Tue Aug 25, 2009 7:25 pm

hehe... tdk keluar tajuk... bagus lg kau ada peluang jumpa org jipun... bila durang sampai, sebelah mana durang pigi? atau sana dupis j?

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by Tyriss on Tue Aug 25, 2009 8:45 pm

Ansis wrote:hehe... tdk keluar tajuk... bagus lg kau ada peluang jumpa org jipun... bila durang sampai, sebelah mana durang pigi? atau sana dupis j?

mm...klu x silap dorg dtg sekitar thun 1994-1996..itu pn sekali setahun ja..(x pasti la)..seingat sya dorg datang p dupis ja...bgambar2...sama p di taman bersatu..lepas tu ramai2 pndduk kg ni p dupis tngo dorg...byk jg la yg mndapat baju Jipun..hehe..pas tu sekarang tiada sudah d...tp yg sya msh lg tertanya2 knp dorg x pilih kg lain utk dilawat ah..mm mungkin sebab dlu time peperangan kn kg kita jd office/pusat pntadbiran org2 Jipun dan tlh melibatkn byk kumsnahan...jd mungkn sebab tu dorg wakil datang mminta maaf atas kelakuan org2 jipun dulu thdp kg..dgn mbawa buah tangan..mungkin la..pandai2 ja sya mbuat andaian... Smile

Tyriss
Pengunjung Awal

Posts : 83
Join date : 2009-08-24
Age : 29
Location : Kg.Nuntunan apin-apin keningau

View user profile http://www.facebook.com/tyriss.yeah#!/tyriss.yea

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Tue Aug 25, 2009 9:03 pm

hehehe... mungkin juga... Very Happy

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by Golun on Tue Aug 25, 2009 11:28 pm

skrng ni blm sia terdingar ada orng jipun lagi pa tampat kita..kanapa mai tu???

Golun
Pengunjung Senior

Posts : 316
Join date : 2009-06-20

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by ies on Sun Sep 27, 2009 11:47 pm

dlu time sy masi skul d smk apin2, klu x c lap 1995 sy ada buat projek tntg asal usul kg...jd ada jg la sy ambik gmbr. slh 1nya batu bsr d tmn ber1, y slalu jipun p smbhyg dlu. Nti sy plg kg sy cri blik 2 gmbr la...

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by MooK on Mon Sep 28, 2009 9:31 pm

Golun wrote:skrng ni blm sia terdingar ada orng jipun lagi pa tampat kita..kanapa mai tu???
dulu jepun selalu sembayang sana batu yang d taman bersatu... diorang sembayang untuk nenek moyang diorang yang terkorban masa peperangan musim jepun dulu... tapi tengok la sekarang tu batu pun tiada sudah... mungkin ini salah 1 sebab diorang tida pigi lagi d kg kita... kalau kita jaga betulĀ² tu tempat diorang sembayang mungkin kg kita sekarang ada tugu peringatan untuk orgĀ² jepun dan mungkin boleh dijadikan salah 1 tarikan pelancongan ke kg kita...

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by bie_e2 on Tue Sep 29, 2009 6:39 pm

ies wrote:dlu time sy masi skul d smk apin2, klu x c lap 1995 sy ada buat projek tntg asal usul kg...jd ada jg la sy ambik gmbr. slh 1nya batu bsr d tmn ber1, y slalu jipun p smbhyg dlu. Nti sy plg kg sy cri blik 2 gmbr la...


ngm 2 peng....

bie_e2
Pengunjung Awal

Posts : 58
Join date : 2009-09-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by Ansis on Tue Sep 29, 2009 7:24 pm

ya, kalau dpt tu gambar, kasi masuk sini... jd kenangan bersama...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by ies on Tue Sep 29, 2009 8:46 pm

buli ba, x masalah Very Happy

ies
Pengunjung Setia

Posts : 1005
Join date : 2009-09-27
Location : kk

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by freddybenz on Sun Nov 14, 2010 10:13 am

oh ya,tuan admin..mcm suda cerita sejarah kg kita ni?sudah dpt yg sebenarnya....

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by mafia1975 on Mon Nov 22, 2010 10:49 am

afro kg merangas bole sdh masuk sejarah nuntunan ka ?

mafia1975
Pengunjung Tetap

Posts : 534
Join date : 2009-11-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by Pelian on Mon Nov 22, 2010 10:52 am

haha, marangas lum ble, lum ada meting...

Pelian
Pengunjung Senior

Posts : 301
Join date : 2010-09-19

View user profile

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by Admin on Tue Nov 23, 2010 10:04 am

catatan ttg sejarah kg kita ni merupakan koleksi bersama... perlahan2 kita kumpul apa2 yg ada, jumpa, tahu... tp pd masa yg sama, perkara2 yg akan jd sejarah jgn lupa utk catatkan...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Sejarah Kg.Nuntunan

Post by Sponsored content Today at 10:04 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum