KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

confirmation hari minggu ni

Page 4 of 4 Previous  1, 2, 3, 4

View previous topic View next topic Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by MooK on Thu Sep 17, 2009 9:01 am

erick wrote:
MooK wrote:
erick wrote:Mat. 22:37-38 ... "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap hatimu dan dengan segenap jiwamu dan dengan segenap akal budimu. Itulah hukum yang terutama dan yang pertama."

Walau apapun jawapan mahu tidak mahu akui petikan ini... bagaimana cara kita mau sembayang? mari kita renung bersama...
betul ni.. sampai sekarang sia tertanya-tanya.. ada ka kalau sia sembayang selama ni di terima oleh-NYA..

Tuhan senantiasa membuka pintu untuk umatnya yang datang kepadanya. Kita ini seperti domba yang cedera, lalu pulang ke kandang kawanan domba yang lain, dan gembala kepada domba-domba ini akan merawat lukanya. Demikianlah Yesus juga. Datanglah kepada Yesus dengan penuh penyesalan dan kerendahan hati, pasti Tuhan kita mengasihani kita lalu dia memberikan pengampunan dan pada masa inilah Rhmat dari Tuhan akan mencurah-curah datang kepada kita. Yang penting kita ikhlas, ada pertobatan dan mahu menjadi pengikutnya untuk selama-lamamya.

Pertobatan itu bukan dalam bentuk bermusim atau bersifat sementara sahaja, tetapi harus lahir dari hati yang terdalam dan bersifat kekal, dengan bantuan Roh Kudus. Kita tidak dapat bertobat dengan menggunakan kekuatan manusiawi kita. Berdoalah kepada tuhan untuk meminta kepadanya supaya dia memimpin kita untuk bertobat dan kembali kepadanya..... Amen

OK Mook.... biris.... aaaaa...

AMEN...
buat apa biris.. puuun terus bah hahahaha

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by erick on Thu Sep 17, 2009 10:36 am

MooK wrote:
erick wrote:
MooK wrote:
erick wrote:Mat. 22:37-38 ... "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap hatimu dan dengan segenap jiwamu dan dengan segenap akal budimu. Itulah hukum yang terutama dan yang pertama."

Walau apapun jawapan mahu tidak mahu akui petikan ini... bagaimana cara kita mau sembayang? mari kita renung bersama...
betul ni.. sampai sekarang sia tertanya-tanya.. ada ka kalau sia sembayang selama ni di terima oleh-NYA..

Tuhan senantiasa membuka pintu untuk umatnya yang datang kepadanya. Kita ini seperti domba yang cedera, lalu pulang ke kandang kawanan domba yang lain, dan gembala kepada domba-domba ini akan merawat lukanya. Demikianlah Yesus juga. Datanglah kepada Yesus dengan penuh penyesalan dan kerendahan hati, pasti Tuhan kita mengasihani kita lalu dia memberikan pengampunan dan pada masa inilah Rhmat dari Tuhan akan mencurah-curah datang kepada kita. Yang penting kita ikhlas, ada pertobatan dan mahu menjadi pengikutnya untuk selama-lamamya.

Pertobatan itu bukan dalam bentuk bermusim atau bersifat sementara sahaja, tetapi harus lahir dari hati yang terdalam dan bersifat kekal, dengan bantuan Roh Kudus. Kita tidak dapat bertobat dengan menggunakan kekuatan manusiawi kita. Berdoalah kepada tuhan untuk meminta kepadanya supaya dia memimpin kita untuk bertobat dan kembali kepadanya..... Amen

OK Mook.... biris.... aaaaa...

AMEN...
buat apa biris.. puuun terus bah hahahaha

Ok bah kalu ko... Laughing

erick
Pengunjung Awal

Posts : 58
Join date : 2009-09-09

View user profile http://www.salibajaib.com

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by bie_e2 on Tue Oct 06, 2009 5:51 pm

[quote="Ansis"][/quot


c ebby sma c ales

bie_e2
Pengunjung Awal

Posts : 58
Join date : 2009-09-05

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by bie_e2 on Tue Oct 06, 2009 5:52 pm

accoe_n2n wrote:mksud dya,,skit kna tmpr lh b0ngol...hehehe


2larh gobuk

bie_e2
Pengunjung Awal

Posts : 58
Join date : 2009-09-05

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by bie_e2 on Tue Oct 06, 2009 5:54 pm

yone wrote:
jo wrote:ramai pula yg muda2 tu pigi penguatan... bila la dapat ni aa.. sibuk ba sampai indada masa belajar, sya dengar2 belajar penguatan ni makan masa sampai dua tahun... betul ka?

urmmmm,,,nda jg smpi 2 thun...pling2 pn 1 thn stngah ja....


uik yone kmi blajar 4 thn tw...

bie_e2
Pengunjung Awal

Posts : 58
Join date : 2009-09-05

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by edy on Thu Oct 08, 2009 8:45 am

siapa2 blum penguatan... pigi la kamu, saya mengajar penguatan kalau di sini kota belud. Banyak yg kita belajar sambil kongsi2 hal2 hidup seharian kalau belajar penguatan... tapi tengok juga tu pengajar la sebab ada buku teks ba tu yg di ikuti... tapi bagi saya, saya ajar sambil kongsi cerita yg berkaitan...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by Ansis on Thu Oct 08, 2009 6:55 pm

siapa2 belum cnfirmation, bagus pigilah... nt lain kali kalau ada hati mo kawin gereja, nt tdk dpt pula... lagipun, kalau tunggu lama2, nt lain kali campur budak2 belajar penguatan, malu pula... jd jgn tunggu lama2, nt diambil orang...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by jo on Fri Oct 09, 2009 8:59 am

sia suda penguatan tapi blum kawin2 juga... tapi betul tu cakapan dorang tu, penguatan bukan sekadar "penguatan" maka buli kawin suda, penguatan ni secara sedar inda sedar kita semakin tahu pa tanggungjawab kita kepada diri sendiri, kepada keluarga, kepada gereja lepas kita abis kursus penguatan.

dulu sia selalu bilang sama kawan bila kana tanya "kenapa kau kristian"..dan saya akan jawab "sia ikut mama bapa ba.. dorang kristian, sia pun kristian la.." sia bilang,

lepas tu kana tanya lagi "kenapa kau katolik".. sia jawab sama juga iaitu "mama bapa sia katolik ba.. sia pun ikut dorang la..."...

semua ini sia jawab kerana hati2 dan takut2....

tapi sekarang ni selepas penguatan bila kana tanya begitu, sia akan jawab... "kanapa, inda buli kristian ka, kanapa inda buli katolik ka?"... na, tenganga ba mulut dorang... sia tanya lagi dorang, "ok... sia pun mo tanya soalan yg sama, sama kau.... kanapa kau *****...." Dorang pun inda tau mau jawab dgn baik, kalau dorang dapat jawab dgn baik, sia akan jawab juga... "sia pun sama jawapan sama kau ba...." sia bilang, he he he... berani kan sia ni..... Laughing Laughing

jo
Pengunjung Senior

Posts : 284
Join date : 2009-06-16

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by Urub Labuan on Fri Oct 09, 2009 10:16 am

betul berani ko tuan..makanya sy ada bagtau dlu dlm sub keistimewaan kristian dimana "feel' kita ttg agama kta ni tak mudah dgmbarkn dgn kata2 shj..smua ada dlm diri kta masing2..

Urub Labuan
Pengunjung Junior

Posts : 103
Join date : 2009-08-06
Location : labuan

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by Ansis on Sat Oct 10, 2009 12:12 am

tdk dpt digambarkan dgn kata2, jd diam2 sjlah kan... hehehehe... confirmation/penguatan/pengukuhan/pengesahan... bermakna ko dikuatkan lagi, dikukuhkan lagi, disahkan lagi sbg kristian... mcm fotstat ic bah, kalau sdh fotostat ic, memang yg dlm fotostat tu muka ko tp belum tentu betul, taulah sekarang ini... jd m kana kasi sah dulu sana JPN barulah confirm kau... jd siapa2 belum confirmation, pigilah supaya anda sah sbg kristian...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by MooK on Sat Oct 10, 2009 1:31 am

lagi pun kalau kita pigi d mana² senang kita mau kenal siapa saudara kita yang seagama bah.. asal diorang tanda salib kita tau sudah yang dia 1 agama dengan kita.. macam lambang katolik juga bah tu... tapi yang penting jadi dulu katolik yang sah di sisi undang² gereja barula kamurang tahu apa itu keistimewaan dia...

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by Admin on Sat Oct 10, 2009 9:22 am

ya, betul tu tuan mook... alang2 kalau sdh baptis tp tdk dpt pula confirmation...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by carrmellia choo siew yin on Fri Nov 20, 2009 11:55 am

apa khbr..?semua situ sihat2 saja..lagi2 mamatua n bapatua kami..harap sihat2 sja..

carrmellia choo siew yin
Pengunjung Awal

Posts : 2
Join date : 2009-11-03

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by MooK on Fri Nov 20, 2009 12:00 pm

apa khabar org Melaka.. d sana ada gereja ka?

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by mafia1975 on Fri Nov 20, 2009 8:33 pm

d melaka pun byk ba gereja

Christ Church Melaka 1753

mafia1975
Pengunjung Tetap

Posts : 534
Join date : 2009-11-03

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by Sponsored content Today at 11:02 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 4 of 4 Previous  1, 2, 3, 4

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum