KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

confirmation hari minggu ni

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by AKU_REDY on Mon Sep 14, 2009 8:12 pm

yg paling penting hati tu terbuka utk tuhan..dan sentiasa berdoa kepadanya...
AMEN..

AKU_REDY
Pengunjung Tetap

Posts : 608
Join date : 2009-06-22
Age : 33
Location : kampung Nuntunan

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by MooK on Mon Sep 14, 2009 8:16 pm

erick wrote:Ba.. tingu-tingu kamu yang sudah penguatan. Kadang-kadang selepas 2 durang suda hilang. Lubang idung pun inda kelihatan sana gereja... pigi mana durang itu? Janganlah kita termasuk dalam golongan org yg hanya 3 kali saja injak gereja seumur hidupnya... pertama "pembaptisan" kedua "Kahwin" ketiga "Meninggal". Cuba kita fikir, klu kita sakit sikit2 jumpa bomoh, tapi bila betul-betul mati inda juga tu pigi jumpa bomoh, tapi minta berkat pader juga. Macam manalah gia Yesus, kasi dia tempat di sorga... apalagi klu dia mati baru tidak sempat bertobat.. walaupun kena sambayang tapi orang yang kasi sambayang tu tidak akan bertanggungjawab atas dosa dan tempat si kawan sebab setiap kita harus bertanggungjawab terhadap dosa sendiri..

Ayat berikut memberi teguran kepada sya...

Kis.3:19 Karena itu sadarlah dan bertobatlah, supaya dosamu dihapuskan.

1Kor.8:12 Jika engkau secara demikian berdosa terhadap saudara-saudaramu dan melukai hati nurani mereka yang lemah, engkau pada hakekatnya berdosa terhadap Kristus.

2Kor. 12:21 ... aku akan berdukacita terhadap banyak orang yang di masa yang lampau berbuat dosa dan belum lagi bertobat dari kecemaran, percabulan dan ketidaksopanan yang mereka lakukan.

bounce Laughing

ada juga yang p mengakun tapi buat juga dosa yang sama... ada juga yang kuat sembayang tapi hati tetap busuk.. ada juga yang jarang pigi gereja tapi hati mulia.. ada juga yang rajin pigi gereja tapi tida sembayang sepenuh hati sekadar ambil kehadiran sahaja...

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by AKU_REDY on Mon Sep 14, 2009 8:24 pm

MooK wrote:
erick wrote:Ba.. tingu-tingu kamu yang sudah penguatan. Kadang-kadang selepas 2 durang suda hilang. Lubang idung pun inda kelihatan sana gereja... pigi mana durang itu? Janganlah kita termasuk dalam golongan org yg hanya 3 kali saja injak gereja seumur hidupnya... pertama "pembaptisan" kedua "Kahwin" ketiga "Meninggal". Cuba kita fikir, klu kita sakit sikit2 jumpa bomoh, tapi bila betul-betul mati inda juga tu pigi jumpa bomoh, tapi minta berkat pader juga. Macam manalah gia Yesus, kasi dia tempat di sorga... apalagi klu dia mati baru tidak sempat bertobat.. walaupun kena sambayang tapi orang yang kasi sambayang tu tidak akan bertanggungjawab atas dosa dan tempat si kawan sebab setiap kita harus bertanggungjawab terhadap dosa sendiri..

Ayat berikut memberi teguran kepada sya...

Kis.3:19 Karena itu sadarlah dan bertobatlah, supaya dosamu dihapuskan.

ya setuju aku tu mook..tu yg sya cakap yg penting hati mulia...

1Kor.8:12 Jika engkau secara demikian berdosa terhadap saudara-saudaramu dan melukai hati nurani mereka yang lemah, engkau pada hakekatnya berdosa terhadap Kristus.

2Kor. 12:21 ... aku akan berdukacita terhadap banyak orang yang di masa yang lampau berbuat dosa dan belum lagi bertobat dari kecemaran, percabulan dan ketidaksopanan yang mereka lakukan.

bounce Laughing

ada juga yang p mengakun tapi buat juga dosa yang sama... ada juga yang kuat sembayang tapi hati tetap busuk.. ada juga yang jarang pigi gereja tapi hati mulia.. ada juga yang rajin pigi gereja tapi tida sembayang sepenuh hati sekadar ambil kehadiran sahaja...

AKU_REDY
Pengunjung Tetap

Posts : 608
Join date : 2009-06-22
Age : 33
Location : kampung Nuntunan

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by eJery on Mon Sep 14, 2009 8:49 pm

AKU_REDY wrote:
MooK wrote:
erick wrote:Ba.. tingu-tingu kamu yang sudah penguatan. Kadang-kadang selepas 2 durang suda hilang. Lubang idung pun inda kelihatan sana gereja... pigi mana durang itu? Janganlah kita termasuk dalam golongan org yg hanya 3 kali saja injak gereja seumur hidupnya... pertama "pembaptisan" kedua "Kahwin" ketiga "Meninggal". Cuba kita fikir, klu kita sakit sikit2 jumpa bomoh, tapi bila betul-betul mati inda juga tu pigi jumpa bomoh, tapi minta berkat pader juga. Macam manalah gia Yesus, kasi dia tempat di sorga... apalagi klu dia mati baru tidak sempat bertobat.. walaupun kena sambayang tapi orang yang kasi sambayang tu tidak akan bertanggungjawab atas dosa dan tempat si kawan sebab setiap kita harus bertanggungjawab terhadap dosa sendiri..

Ayat berikut memberi teguran kepada sya...

Kis.3:19 Karena itu sadarlah dan bertobatlah, supaya dosamu dihapuskan.

ya setuju aku tu mook..tu yg sya cakap yg penting hati mulia...

1Kor.8:12 Jika engkau secara demikian berdosa terhadap saudara-saudaramu dan melukai hati nurani mereka yang lemah, engkau pada hakekatnya berdosa terhadap Kristus.

2Kor. 12:21 ... aku akan berdukacita terhadap banyak orang yang di masa yang lampau berbuat dosa dan belum lagi bertobat dari kecemaran, percabulan dan ketidaksopanan yang mereka lakukan.

bounce Laughing

ada juga yang p mengakun tapi buat juga dosa yang sama... ada juga yang kuat sembayang tapi hati tetap busuk.. ada juga yang jarang pigi gereja tapi hati mulia.. ada juga yang rajin pigi gereja tapi tida sembayang sepenuh hati sekadar ambil kehadiran sahaja...

Tulah bah tu tuan Mook. Lumrah duniawi. Hehehhee..

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by Ansis on Mon Sep 14, 2009 8:54 pm

tp... paling bagus kalau rajin pigi sembayanglah kan... hehehe... pasal kita iklas atau tdk, betul2 sembayang atau tdk, itu urusan Tuhan, hehehe... mcm pigi sikul, belajar ka tdk di sekolah, lebih bagus jugalah pigi skul...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by AKU_REDY on Mon Sep 14, 2009 10:29 pm

apa2 pun minamangun kasari nopo bo kio...

AKU_REDY
Pengunjung Tetap

Posts : 608
Join date : 2009-06-22
Age : 33
Location : kampung Nuntunan

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by edy on Mon Sep 14, 2009 11:31 pm

erick wrote:Ba.. tingu-tingu kamu yang sudah penguatan. Kadang-kadang selepas 2 durang suda hilang. Lubang idung pun inda kelihatan sana gereja... pigi mana durang itu? Janganlah kita termasuk dalam golongan org yg hanya 3 kali saja injak gereja seumur hidupnya... pertama "pembaptisan" kedua "Kahwin" ketiga "Meninggal". Cuba kita fikir, klu kita sakit sikit2 jumpa bomoh, tapi bila betul-betul mati inda juga tu pigi jumpa bomoh, tapi minta berkat pader juga. Macam manalah gia Yesus, kasi dia tempat di sorga... apalagi klu dia mati baru tidak sempat bertobat.. walaupun kena sambayang tapi orang yang kasi sambayang tu tidak akan bertanggungjawab atas dosa dan tempat si kawan sebab setiap kita harus bertanggungjawab terhadap dosa sendiri..

Ayat berikut memberi teguran kepada sya...

Kis.3:19 Karena itu sadarlah dan bertobatlah, supaya dosamu dihapuskan.

1Kor.8:12 Jika engkau secara demikian berdosa terhadap saudara-saudaramu dan melukai hati nurani mereka yang lemah, engkau pada hakekatnya berdosa terhadap Kristus.

2Kor. 12:21 ... aku akan berdukacita terhadap banyak orang yang di masa yang lampau berbuat dosa dan belum lagi bertobat dari kecemaran, percabulan dan ketidaksopanan yang mereka lakukan.

bounce Laughing

betul ni tuan.... Laughing

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by edy on Mon Sep 14, 2009 11:33 pm

MooK wrote:ada juga yang p mengakun tapi buat juga dosa yang sama... ada juga yang kuat sembayang tapi hati tetap busuk.. ada juga yang jarang pigi gereja tapi hati mulia.. ada juga yang rajin pigi gereja tapi tida sembayang sepenuh hati sekadar ambil kehadiran sahaja...

ha ha... ni la perkara yg sukar difahami... paling baik adalah... kita sembayang saja tanpa risau itu ini... biarla hal2 dorang tu kita jadikan pedoman saja pasal kalau kita mo fikir dan kasi salasai.... inda tau bila buli salasai...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by edy on Mon Sep 14, 2009 11:34 pm

AKU_REDY wrote:apa2 pun minamangun kasari nopo bo kio...

mesti tu... mcmana jajal pun mesti ingat minamangun juga... nanti talampau karalau inda bagus pula.

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by MooK on Tue Sep 15, 2009 12:32 am

Ansis wrote:tp... paling bagus kalau rajin pigi sembayanglah kan... hehehe... pasal kita iklas atau tdk, betul2 sembayang atau tdk, itu urusan Tuhan, hehehe... mcm pigi sikul, belajar ka tdk di sekolah, lebih bagus jugalah pigi skul...
betul tuan.. paling baik setiap hari ahad pigi sembayang.. 1 kali saja tu dalam seminggu hehehe...

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by Ansis on Tue Sep 15, 2009 12:36 am

kalau tiap minggu lagi bagus, tp kalau tdk dpt tiap minggu, mangkir sekali sekala ok juga tu... dgn syarat mangkir 'bersebab'lah, hehehehe...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by AKU_REDY on Tue Sep 15, 2009 12:38 am

no komen.....

AKU_REDY
Pengunjung Tetap

Posts : 608
Join date : 2009-06-22
Age : 33
Location : kampung Nuntunan

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by MooK on Tue Sep 15, 2009 12:42 am

Ansis wrote:kalau tiap minggu lagi bagus, tp kalau tdk dpt tiap minggu, mangkir sekali sekala ok juga tu... dgn syarat mangkir 'bersebab'lah, hehehehe...
pstt...!! sia kalau betulĀ² kogutan mesti ter escape haha.....

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by erick on Tue Sep 15, 2009 12:57 am

Mat. 22:37-38 ... "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap hatimu dan dengan segenap jiwamu dan dengan segenap akal budimu. Itulah hukum yang terutama dan yang pertama."

Walau apapun jawapan mahu tidak mahu akui petikan ini... bagaimana cara kita mau sembayang? mari kita renung bersama...

erick
Pengunjung Awal

Posts : 58
Join date : 2009-09-09

View user profile http://www.salibajaib.com

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by eJery on Tue Sep 15, 2009 2:31 am

Sia sedang renungkan ni tuan erick. Hehhehe..

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by accoe_n2n on Tue Sep 15, 2009 11:18 am

no coment....

accoe_n2n
Pengunjung Tetap

Posts : 614
Join date : 2009-09-01
Age : 24
Location : nuntunan,keningau

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by MooK on Tue Sep 15, 2009 12:37 pm

erick wrote:Mat. 22:37-38 ... "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap hatimu dan dengan segenap jiwamu dan dengan segenap akal budimu. Itulah hukum yang terutama dan yang pertama."

Walau apapun jawapan mahu tidak mahu akui petikan ini... bagaimana cara kita mau sembayang? mari kita renung bersama...
betul ni.. sampai sekarang sia tertanya-tanya.. ada ka kalau sia sembayang selama ni di terima oleh-NYA..

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by AKU_REDY on Tue Sep 15, 2009 1:28 pm

mungkin ya mungkin tida tu mook..hehe

AKU_REDY
Pengunjung Tetap

Posts : 608
Join date : 2009-06-22
Age : 33
Location : kampung Nuntunan

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by eJery on Tue Sep 15, 2009 6:01 pm

Dia terima juga mungkin. Hehehe..

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

kofirmation

Post by erick on Tue Sep 15, 2009 9:06 pm

MooK wrote:
erick wrote:Mat. 22:37-38 ... "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap hatimu dan dengan segenap jiwamu dan dengan segenap akal budimu. Itulah hukum yang terutama dan yang pertama."

Walau apapun jawapan mahu tidak mahu akui petikan ini... bagaimana cara kita mau sembayang? mari kita renung bersama...
betul ni.. sampai sekarang sia tertanya-tanya.. ada ka kalau sia sembayang selama ni di terima oleh-NYA..

Tuhan senantiasa membuka pintu untuk umatnya yang datang kepadanya. Kita ini seperti domba yang cedera, lalu pulang ke kandang kawanan domba yang lain, dan gembala kepada domba-domba ini akan merawat lukanya. Demikianlah Yesus juga. Datanglah kepada Yesus dengan penuh penyesalan dan kerendahan hati, pasti Tuhan kita mengasihani kita lalu dia memberikan pengampunan dan pada masa inilah Rhmat dari Tuhan akan mencurah-curah datang kepada kita. Yang penting kita ikhlas, ada pertobatan dan mahu menjadi pengikutnya untuk selama-lamamya.

Pertobatan itu bukan dalam bentuk bermusim atau bersifat sementara sahaja, tetapi harus lahir dari hati yang terdalam dan bersifat kekal, dengan bantuan Roh Kudus. Kita tidak dapat bertobat dengan menggunakan kekuatan manusiawi kita. Berdoalah kepada tuhan untuk meminta kepadanya supaya dia memimpin kita untuk bertobat dan kembali kepadanya..... Amen

OK Mook.... biris.... aaaaa...

erick
Pengunjung Awal

Posts : 58
Join date : 2009-09-09

View user profile http://www.salibajaib.com

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by yone on Tue Sep 15, 2009 9:10 pm

no komen???

yone
Pengunjung Senior

Posts : 216
Join date : 2009-08-27

View user profile

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by Admin on Tue Sep 15, 2009 10:10 pm

betul... Tuhan sdh kita sebut sbg MAHA adil, MAHA mengampuni & MAHA mengasihi... jd, bermakna keMAHAan memang tiada tolok bandingan... bermakna apa sj yg kita buat dgn penuh ikhlas akan diterimaNya... sebab itulah, kita perlu hidup bagus2 sini dunia...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by AKU_REDY on Tue Sep 15, 2009 10:56 pm

biasa la manusia..hehe

AKU_REDY
Pengunjung Tetap

Posts : 608
Join date : 2009-06-22
Age : 33
Location : kampung Nuntunan

View user profile

Back to top Go down

konfirmation

Post by erick on Thu Sep 17, 2009 12:22 am

Admin wrote:betul... Tuhan sdh kita sebut sbg MAHA adil, MAHA mengampuni & MAHA mengasihi... jd, bermakna keMAHAan memang tiada tolok bandingan... bermakna apa sj yg kita buat dgn penuh ikhlas akan diterimaNya... sebab itulah, kita perlu hidup bagus2 sini dunia...

Betul, buatlah bagus-bagus selagi masih hidup dan masih berkesempatan. Nanti klu tidak, tiba-tiba KIOK dan tidak sempat bertobat maka habislah... sbb kita tidak tahu bila hari kita meninggalkan dunia ini... mugkin esok, mungkin lusa, atau saat ini... siapa tahukan.... pertobatan itu penting...

erick
Pengunjung Awal

Posts : 58
Join date : 2009-09-09

View user profile http://www.salibajaib.com

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by eJery on Thu Sep 17, 2009 3:36 am

Sama2 lah kita renungkan nasihat2 di atas. Cool

eJery
Pengunjung Tetap

Posts : 674
Join date : 2009-06-25
Age : 33
Location : Id guwas do gata.

View user profile http://www.facebook.com/ejery

Back to top Go down

Re: confirmation hari minggu ni

Post by Sponsored content Today at 10:07 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum