KNP Icon

TAGAL KG.NUNTUNAN
dengan kerjasama JABATAN PERIKANAN SABAH


Anda warga Kg.Nuntunan? Perlu login utk melihat semua topik...

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 34 on Mon Jun 07, 2010 1:17 pm
Latest topics
» Yang pertama...
by Prisca Thu Sep 24, 2015 10:40 pm

» FIFA 2014
by edy Thu Jul 24, 2014 2:08 pm

» kaamatan 2013?
by Admin Thu Apr 17, 2014 6:53 pm

» Penduduk kg semakin maju
by Admin Tue Apr 15, 2014 9:34 pm

» KEM KESIHATAN UNTUK WARGA KG.NUNTUNAN
by sabtu Sat Apr 12, 2014 7:10 pm

» Barisan AJK JKKK Kg.Nuntunan 2014
by Admin Sat Apr 12, 2014 6:38 pm

» Senarai Koleksi Lagu (lirik)
by Admin Sun Mar 30, 2014 10:59 pm

» JOY Music Centre -Keningau
by edy Fri Feb 07, 2014 4:09 pm

» Aktiviti "org kita" di luar negeri / luar kg nuntunan
by edy Tue Jan 21, 2014 6:15 pm

» Pelawat '3rd tRAINING PROGRAM' -15okt2013
by Admin Mon Dec 09, 2013 5:28 pm

» Tahniah... ClarineSisca Clare Japrin (25sept2013)
by Admin Mon Dec 02, 2013 11:18 am

» Barking at the moon
by Admin Sat Nov 23, 2013 7:58 pm

» UPSR 5A di kg Nuntunan
by Admin Tue Nov 19, 2013 8:24 pm

» Penternakan ikan TALAPIA .. mari bincang
by edy Fri Aug 23, 2013 1:25 pm

» Jangan tebang/musnahkan pokok ini
by Admin Sat Aug 17, 2013 11:21 pm

» Gambar-gambar Tagal
by Admin Tue Aug 06, 2013 2:08 pm

» Rokok elektronik (e-cigarette)
by Admin Fri Jul 19, 2013 10:41 pm

» Post Mortem Kaamatan 2013 Kg.Nuntunan -13julai2013
by Prisca Fri Jul 19, 2013 8:52 pm

» Gambar2 Kaamatan Kg.Nuntunan -22jun2013
by Admin Mon Jul 15, 2013 2:53 pm

» Sumbangan Pesta Menuai 2013
by Admin Fri Jul 12, 2013 10:52 am

KNP Chatbox


Visitors / Pengunjung / Pelawat

Program pertama AJK Forum/Blog

View previous topic View next topic Go down

Program pertama AJK Forum/Blog

Post by edy on Sat Aug 08, 2009 10:08 pm

boleh kita cadangkan...

a. bila
b. dimana
c. apa mo buat
d. jemputan khas... siapa
e. dll

Siapa AJK yg dapat hadir? kita compile dulu di sini.......

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by MooK on Sat Aug 08, 2009 11:42 pm

sia macam d kg saja tuan.. kalau ada apa² kasi tau saja sia..

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by Ansis on Sun Aug 09, 2009 9:56 pm

program apa tu?

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by freddybenz on Mon Aug 10, 2009 1:58 am

Betul tuan edy, bila......nanti klu ada masa boleh juga sa pi mendengar...

freddybenz
Pengunjung Tetap

Posts : 669
Join date : 2009-06-16
Age : 41
Location : Desa Sepi Kg N2n Apin-Apin

View user profile

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by edy on Mon Aug 10, 2009 8:10 pm

ada cadangan program?

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by huukma on Mon Aug 10, 2009 11:07 pm

cadangan..? hantar memorandum pada pemimpin kg..hehe.. Basketball

huukma
Pengunjung Senior

Posts : 489
Join date : 2009-07-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by MooK on Mon Aug 10, 2009 11:16 pm

cadangan buat 1 penghargaan kepada warga emas umur 70 tahun ke atas.. lepas tu jemputan khas panggil tu pegawai kebajikan mana tau diorang akan bagi bantuan untuk warga emas ini.. di mana dan bila tu boleh bincang..

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by edy on Thu Aug 13, 2009 8:28 am

huukma wrote:cadangan..? hantar memorandum pada pemimpin kg..hehe.. Basketball
ok... cadangan yg baik... memorandum mengenai apa?

MooK wrote:cadangan buat 1 penghargaan kepada warga emas umur 70 tahun ke atas.. lepas tu jemputan khas panggil tu pegawai kebajikan mana tau diorang akan bagi bantuan untuk warga emas ini.. di mana dan bila tu boleh bincang..
ha... ni bagus juga... cuba kasi ulas lagi dgn lebih lanjut di tred AJK BLOG/Forum...

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by jo on Thu Aug 13, 2009 12:21 pm

edy wrote:boleh kita cadangkan...

a. bila
b. dimana
c. apa mo buat
d. jemputan khas... siapa
e. dll

Siapa AJK yg dapat hadir? kita compile dulu di sini.......

sia cadangkan buat pertandingan memancing.......

jo
Pengunjung Senior

Posts : 284
Join date : 2009-06-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by Ansis on Thu Aug 13, 2009 12:49 pm

boleh tu di dupis, lepas tu kasi lepas... hehe..

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by MooK on Thu Aug 13, 2009 9:44 pm

untuk cadangan buat penghargaan warga emas bagus buat yg 60 tahun ke atas.. sebab umur 60 tahun ke atas layak sudah dapat bantuan dari kebajikan.. kalau cadangan ini di terima kita akan panggil semua warga emas kg nuntunan yang umur 60 tahun ke atas untuk hadir.. supaya yang belum memohon untuk menerima bantuan dari kebajikan pun mungkin tu kebajikan akan pertimbangkan dan yang sudah memohon dan belum diluluskan dapat di dipertimbangkan untuk mempercepatkan proses kelulusan tersebut..

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by buhangkut on Thu Aug 13, 2009 11:32 pm

ini kebajikan bah.. asal sampai umur 60 tahun boleh dpt bantuankah?

buhangkut
Pengunjung Senior

Posts : 485
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by jo on Fri Aug 14, 2009 12:36 am

buhangkut wrote:ini kebajikan bah.. asal sampai umur 60 tahun boleh dpt bantuankah?

napa...? ko suda mo terima bantuan ka? Laughing

jo
Pengunjung Senior

Posts : 284
Join date : 2009-06-16

View user profile

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by MooK on Fri Aug 14, 2009 3:25 am

buhangkut wrote:ini kebajikan bah.. asal sampai umur 60 tahun boleh dpt bantuankah?

ya 60 tahun ke atas ni tuan.. tapi diorang tengok juga kelayakan penerima bantuan tersebut.. Jabatan Kebajikan akan memberi bantuan kepada warga tua (60 tahun ke atas) yang kurang bernasib baik sahaja dalam bentuk kewangan..


Kelayakan Umum Untuk Memohon Bantuan Kebajikan

Semua permohonan yang dibuat perlu memenuhi syarat asas kelayakan seperti berikut:

1. Warganegara Malaysia dan bermastautin di Malaysia ;
2. Pendapatan keluarga di bawah Pendapatan Garis Kemiskinan (PGK) semasa iaitu RM720 di Semenanjung, RM830 di Sarawak dan RM960 di Sabah ; dan
3. Golongan yang memerlukan.
(Faktor-faktor lain yang diambilkira semasa siasatan dijalankan ke atas setiap permohonan juga mengambilkira bilangan tanggungan dalam keluarga, keadaan rumah kediaman, umur penjaga atau ketua keluarga, tahap kecacatan dan keuzuran pemohon serta lain-lain aspek dalam keluarga)


Cara Permohonan

Permohonan boleh dibuat dengan hadir terus ke Pejabat Kebajikan Masyarakat di daerah berdekatan. Sekiranya pemohon menghadapi kesukaran untuk hadir ke pejabat, permohonan boleh dibuat menerusi surat, telefon ataupun email ke Pejabat Kebajikan Masyarakat di daerah berdekatan.

Untuk memudahkan urusan pentadbiran, pemohon boleh membawa dokumen sokongan semasa hadir ke Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah seperti salinan Kad Pengenalan diri pemohon, salinan Kad Pengenalan suami / isteri / ibu / bapa / anak yang tinggal bersama, salinan sijil kelahiran anak-anak / ahli keluarga yang tinggal bersama, salinan penyata gaji (jika ada), gambar berukuran passport dan lain-lain dokumen yang berkaitan.

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by Ansis on Fri Aug 14, 2009 9:52 pm

jo wrote:
buhangkut wrote:ini kebajikan bah.. asal sampai umur 60 tahun boleh dpt bantuankah?
napa...? ko suda mo terima bantuan ka? Laughing
hehehe... mungkin layak sdh dia ni dpt bantuan...

*tempoh hari saya ada bercerita sama seorang tua, dia bilang sdh 4 bulan durang tdk terima bantuan kebajikan... itu pejabat kebajikan sini keningau bilang konon tiada duit... apa yg saya tahu, sepatutnya masalah ketiadaan duit tdk timbul sb mmg sdh ada peruntukan drpd kerajaan... tp kenapa ada masalah? teringat pula saya cerita2 sebelum ini di mana org2 kebajikan sendiri yg ambil itu duit... kamu ada dengarkah tu? sampai org yg sdh lama mati pun masih terima bantuan kewangan... mungkin org mati pun masih perlu duit, hehehe...

_________________
I move where my heart takes me. I'm not bound to anything. I run the field. I cross over the mountain tops. I pass through a lot of great places in this immense earth.

Ansis
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3220
Join date : 2009-06-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by MooK on Fri Aug 14, 2009 11:24 pm

sistem pentadbiran lemah atau org² kebajikan malas.. atau pun gaji diorang tidak cukup... atau diorang pinjam tu duit pastu nanti di neraka baru bayar..

_________________

MooK
Moderator
Moderator

Posts : 1655
Join date : 2009-06-19
Age : 33
Location : pin up pin

View user profile

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by edy on Sat Aug 15, 2009 10:55 pm

memandangkan perkara ini mendapat perhatian... satu tread khas tlah saya wujudkan... kita bincang di sini

http://nuntunankeningau.forumotion.com/isu-kupasan-isu-hal-penting-kg-nuntunan-f10/duit-kebajikan-org-tua-kg-kita-tidak-dapat-t118.htm#2491

edy
Pakar Rujuk KNF

Posts : 3660
Join date : 2009-06-15

View user profile http://stedmund-jvsite.forumotion.net/

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by djt on Sun Oct 09, 2011 2:10 pm

Tuan admin...sia limpas dulu sini mo tanya...bila lg akan ada perjumpaan ahli2 KNF?

djt
Pengunjung Setia

Posts : 1200
Join date : 2009-08-11
Location : n2n

View user profile

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by sabtu on Sun Oct 09, 2011 7:23 pm

entah om bila d adakn...

sabtu
Pengunjung Tetap

Posts : 740
Join date : 2010-06-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by Admin on Sun Oct 09, 2011 11:25 pm

yakan... mcm terlupa pula...

_________________

Admin
Admin

Posts : 4885
Join date : 2009-06-09

View user profile http://nuntunankeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Program pertama AJK Forum/Blog

Post by Sponsored content Today at 10:01 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum